Симуляція НМТ Українська мова.

Додано: 22 липня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 338 разів
20 запитань
Запитання 1

Слово молодих у другому реченні тексту можна замінити словом.


(1) Коровай - обрядовий весільний хліб поширений у культурі багатьох слов'янських народів. (2) На весіллі він символізував гідність, достаток, красу молодих. (3) Ще й досі під час його виготовлення дотримуються звичаїв, що йдуть з давнини. (4) Це символ завершеності аграрного року, тому його випікали й на обжинки. (5) Разом з обжинковим снопом він був одним з найважливіших символів-атрибутів свята врожаю й майбутнього достатку.

варіанти відповідей

А) юних

Б) неодружених

В) наречених

Г) недосвідчених

Запитання 2

Пунктуаційну помилку допущено в реченні.


(1) Коровай - обрядовий весільний хліб поширений у культурі багатьох слов'янських народів. (2) На весіллі він символізував гідність, достаток, красу молодих. (3) Ще й досі під час його виготовлення дотримуються звичаїв, що йдуть з давнини. (4) Це символ завершеності аграрного року, тому його випікали й на обжинки. (5) Разом з обжинковим снопом він був одним з найважливіших символів-атрибутів свята врожаю й майбутнього достатку.

варіанти відповідей

А) першому

Б) другому

В) четвертому

Г) п'ятому

Запитання 3

Прикладкою ускладнене речення.


(1) Коровай - обрядовий весільний хліб поширений у культурі багатьох слов'янських народів. (2) На весіллі він символізував гідність, достаток, красу молодих. (3) Ще й досі під час його виготовлення дотримуються звичаїв, що йдуть з давнини. (4) Це символ завершеності аграрного року, тому його випікали й на обжинки. (5) Разом з обжинковим снопом він був одним з найважливіших символів-атрибутів свята врожаю й майбутнього достатку.

варіанти відповідей

А) перше

Б) друге

В) четверте

Г) п'яте

Запитання 4

Іменником у тексті є слово.


(1) Коровай - обрядовий весільний хліб поширений у культурі багатьох слов'янських народів. (2) На весіллі він символізував гідність, достаток, красу молодих. (3) Ще й досі під час його виготовлення дотримуються звичаїв, що йдуть з давнини. (4) Це символ завершеності аграрного року, тому його випікали й на обжинки. (5) Разом з обжинковим снопом він був одним з найважливіших символів-атрибутів свята врожаю й майбутнього достатку.

варіанти відповідей

А) багатьох

Б) молодих

В) найважливіших

Г) майбутнього

Запитання 5

Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка.

варіанти відповідей

А) будинок, бджола, Дніпро

Б) доріжка, миєшся, широкий

В) шістсот, Тбілісі, метелиця

Г) свято, осінній, просьба

Д) Великдень, аякже, Ґрунт

Запитання 6

Укажіть рядок, у якому однакова кількість звуків і букв.

варіанти відповідей

А) шовковий, натруджені, роздолля, щиро.

Б) рум'яний, розкажіть, багаття, світанок.

В) комп'ютер, увіллється, віддзвеніти, яблуня.

Г) сріблястий, медвяно, млин, яблунька

Запитання 7

Укажіть рядок, у якому, розкривши дужки, у всіх словах треба писати велику літеру.

варіанти відповідей

А) (В, в)елика (В, в)едмедиця, (З, з)олоті (В, в)орота, (К, к)нязь, (Т, т)рійця

Б) (С, с)ередні (В, в)іки, (С, с)офіїни зошити, (Д, д)есятинна (Ц, ц)ерква, (С, с)кіфи

В) (Б, б)уковина, (К, к)отигорошко, (Я, я)рослав (М, м)удрий, (Б, б)іблія

Г) (Д, д)ень (У, у)чителя, (М, м)авка, (С, с)паніель, (М, м)узейний (П, п)ровулок

Запитання 8

Укажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні слів іншомовного походження.

варіанти відповідей

А) тонна, кореспондент, вілла, Ізабелла

Б) панно, асортимент, сумма, нетто

В) марокканець, коректор, новела, манна

Г) сюрреалізм, маса, шасі, колона

Запитання 9

Укажіть, у якому рядку можна утворити ступені порівняння від усіх прикметників.

варіанти відповідей

А) радісний, дешевий, світло-рожевий, високий

Б) світлий, розумний, оригінальний, американський

В) цікавий, молодий, солодкий, холодний

Г) ситцевий, старий, яскравий, театральний

Запитання 10

Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться разом.

варіанти відповідей

А) в/тім, за/те, дарма/що, з/тим/щоб

Б) про/те, ніби/то, тоб/то, як/що

В) як/тільки, що/б, попри/те/що, не/мов

Г) коли/б, з/тим/щоб, мовби/то, як/би

Запитання 11

З'ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.


1) підмет

2) присудок

3) означення

4) обставина


А) Щирі друзі глечика не поб'ють.

Б) Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.

В) На десерт подали кисіль з вишень.

Г) Перехожі з подивом поглядали на дівчину.

Д) Русявий день гаптує сни світанню.

варіанти відповідей

А) 1В, 2Д, 3Г, 4А

Б) 1А, 2В, 3Б, 4Г

В) 1Б, 2А, 3В, 4Г

Г) 1А, 2Г, 3Д, 4Б

Запитання 12

Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної частини.


1)...затрималася, тому що...

2)...утомилася, так що...

3)...засміялася, хоч...

4)...зустрілися, щоб...


А) з'ясувальна

Б) обставинна причини

В) обставинна мети

Г) обставинна допустова

Д) обставинна наслідку

варіанти відповідей

А) 1Б, 2Д, 3Г, 4В

Б) 1Б, 2Д, 3В, 4Г

В) 1А, 2Б, 3В, 4Г

Г) 1А, 2В, 3Б, 4Д

Запитання 13

Літера у ставиться в реченні "(1)плив на підлеглих здійснюється (2) атмосфері міжособистісних (3)заємодій (4) групі і є важливим (5) аспекті управлінської результативності" на місці цифр:

варіанти відповідей

А) 1

Б) 2

В) 3

Г) 4

Д) 5

Запитання 14

Префікс при- треба писати в усіх словах рядка.

варіанти відповідей

А) пр..глушити, пр..м'ятий, пр..мудрість

Б) пр..вчити, пр..булий, пр..морозок

В) Пр..карпаття, пр..звисько, пр..їжджати

Г) Пр..дністров'я, пр..гарний, пр..боркати

Д) пр.милий, пр..чіп, пр..соромлений

Запитання 15

Неправильно побудовано словосполучення.

варіанти відповідей

А) десять (хвилин) на шосту

Б) чверть на шосту

В) без п'ятнадцяти шість

Г) пів на шосту

Д) за десять (хвилин) шоста

Запитання 16

Граматичну помилку допущено в реченні.

варіанти відповідей

А) Оксана довго міркувала, що подарувати сестрі на день народження.

Б) Учень, який ретельно підготував доповідь, успішно відповів на всі запитання.

В) Можна сподіватися на те, що концерт Патрісії Каас в Україні ще відбудеться.

Г) Водій автобуса сказав пасажирам, які щойно зайшли, що оплатіть проїзд.

Запитання 17

Неправильно утворено ім'я по батькові.

варіанти відповідей

А) Степанівна

Б) Геннадієвич

В) Орестівна

Г) Ігорович

Д) Олександрівна

Запитання 18

Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням.


1) Ні світ ні зоря

2) Ні кілка ні дрючка

3) Ні вдень ні вночі

4) Ні гаряче ні зимно


А) ніколи

Б) рано

В) байдуже

Г) нічого

Д) мовчки

варіанти відповідей

А) 1Д, 2Б, 3А, 4Г

Б) 1А, 2В, 3Г, 4Д

В) 1Д, 2А, 3Б, 4В

Г) 1В, 2Г, 3А, 4Б

Д) 1Б, 2Г, 3А, 4В

Запитання 19

Установіть відповідність між відокремленими членами речення і їх прикладами (розділові знаки пропущено).


1) обставина

2) додаток

3) означення

4) прикладка


А) Вночі тиснув морозець ранком він непомітно втік залишивши подекуди ледь помітні сліди.

Б) Дядько Євмен лісник одного з об'їздів борівського лісництва того дня прокинувся на світанні.

В) Між двома горами було видно провалля прошите дощовою водою.

Г) Нічого нема опріч лавочки та вузенької полички де стояла миска з ложками.

Д) У щастя людського два рівних є крила троянди й виноград красиве і корисне.

варіанти відповідей

А) 1А, 2Г, 3В, 4Б

Б) 1Г, 2А, 3В, 4Б

В) 1Б, 2Д, 3Г, 4А

Г) 1В, 2А, 3Д, 4Б

Запитання 20

Приєднайте до фрагмента речення "Продукти в холодильнику треба зберігати за певними правилами..." запропоновані варіанти його продовження та з'ясуйте тип кожного з утворених речень.


1) щоб запобігти швидкому псуванню харчів.

2) зважаючи на небезпеку розмноження шкідливих бактерій.

3) тільки так у ньому не з'являтимуться сторонні запахи.

4) і тоді сімейні витрати будуть суттєво меншими.


А) просте з відокремленими членами

Б) просте з однорідними членами

В) складнопідрядне

Г) складносурядне

Д) складне безсполучникове

варіанти відповідей

А) 1Д, 2В, 3Г, 4Д

Б) 1А, 2Б, 3В, 4Г

В) 1В, 2А, 3Д, 4Г

Г) 1В, 2 Б 3Д 4 А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест