Слово молодих у другому реченні тексту можна замінити словом.
(1) Коровай - обрядовий весільний хліб поширений у культурі багатьох слов'янських народів. (2) На весіллі він символізував гідність, достаток, красу молодих. (3) Ще й досі під час його виготовлення дотримуються звичаїв, що йдуть з давнини. (4) Це символ завершеності аграрного року, тому його випікали й на обжинки. (5) Разом з обжинковим снопом він був одним з найважливіших символів-атрибутів свята врожаю й майбутнього достатку.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні.
(1) Коровай - обрядовий весільний хліб поширений у культурі багатьох слов'янських народів. (2) На весіллі він символізував гідність, достаток, красу молодих. (3) Ще й досі під час його виготовлення дотримуються звичаїв, що йдуть з давнини. (4) Це символ завершеності аграрного року, тому його випікали й на обжинки. (5) Разом з обжинковим снопом він був одним з найважливіших символів-атрибутів свята врожаю й майбутнього достатку.
Прикладкою ускладнене речення.
(1) Коровай - обрядовий весільний хліб поширений у культурі багатьох слов'янських народів. (2) На весіллі він символізував гідність, достаток, красу молодих. (3) Ще й досі під час його виготовлення дотримуються звичаїв, що йдуть з давнини. (4) Це символ завершеності аграрного року, тому його випікали й на обжинки. (5) Разом з обжинковим снопом він був одним з найважливіших символів-атрибутів свята врожаю й майбутнього достатку.
Іменником у тексті є слово.
(1) Коровай - обрядовий весільний хліб поширений у культурі багатьох слов'янських народів. (2) На весіллі він символізував гідність, достаток, красу молодих. (3) Ще й досі під час його виготовлення дотримуються звичаїв, що йдуть з давнини. (4) Це символ завершеності аграрного року, тому його випікали й на обжинки. (5) Разом з обжинковим снопом він був одним з найважливіших символів-атрибутів свята врожаю й майбутнього достатку.
Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка.
Укажіть рядок, у якому однакова кількість звуків і букв.
Укажіть рядок, у якому, розкривши дужки, у всіх словах треба писати велику літеру.
Укажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні слів іншомовного походження.
Укажіть, у якому рядку можна утворити ступені порівняння від усіх прикметників.
Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться разом.
З'ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
1) підмет
2) присудок
3) означення
4) обставина
А) Щирі друзі глечика не поб'ють.
Б) Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.
В) На десерт подали кисіль з вишень.
Г) Перехожі з подивом поглядали на дівчину.
Д) Русявий день гаптує сни світанню.
Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної частини.
1)...затрималася, тому що...
2)...утомилася, так що...
3)...засміялася, хоч...
4)...зустрілися, щоб...
А) з'ясувальна
Б) обставинна причини
В) обставинна мети
Г) обставинна допустова
Д) обставинна наслідку
Літера у ставиться в реченні "(1)плив на підлеглих здійснюється (2) атмосфері міжособистісних (3)заємодій (4) групі і є важливим (5) аспекті управлінської результативності" на місці цифр:
Префікс при- треба писати в усіх словах рядка.
Неправильно побудовано словосполучення.
Граматичну помилку допущено в реченні.
Неправильно утворено ім'я по батькові.
Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням.
1) Ні світ ні зоря
2) Ні кілка ні дрючка
3) Ні вдень ні вночі
4) Ні гаряче ні зимно
А) ніколи
Б) рано
В) байдуже
Г) нічого
Д) мовчки
Установіть відповідність між відокремленими членами речення і їх прикладами (розділові знаки пропущено).
1) обставина
2) додаток
3) означення
4) прикладка
А) Вночі тиснув морозець ранком він непомітно втік залишивши подекуди ледь помітні сліди.
Б) Дядько Євмен лісник одного з об'їздів борівського лісництва того дня прокинувся на світанні.
В) Між двома горами було видно провалля прошите дощовою водою.
Г) Нічого нема опріч лавочки та вузенької полички де стояла миска з ложками.
Д) У щастя людського два рівних є крила троянди й виноград красиве і корисне.
Приєднайте до фрагмента речення "Продукти в холодильнику треба зберігати за певними правилами..." запропоновані варіанти його продовження та з'ясуйте тип кожного з утворених речень.
1) щоб запобігти швидкому псуванню харчів.
2) зважаючи на небезпеку розмноження шкідливих бактерій.
3) тільки так у ньому не з'являтимуться сторонні запахи.
4) і тоді сімейні витрати будуть суттєво меншими.
А) просте з відокремленими членами
Б) просте з однорідними членами
В) складнопідрядне
Г) складносурядне
Д) складне безсполучникове
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома