Синтаксична норма

Додано: 16 грудня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 255 разів
25 запитань
Запитання 1

Однорідними членами ускладнено речення ( дві правильні відповіді)

варіанти відповідей

Соняшник посіявся й виріс між чорнобривцями, а коли піднявся на весь зріст, став схожим на сонце.

- Нащо соняшник у дворі?- запитували. - Це ж олійна, а не декоративна рослина.

Але ревні охоронці порядку навскіс шарконули серпом по моєму проханню.

Я відповідав, що люблю жити під золотим брилем.

Запитання 2

Укажіть, якими членами речення є виділені слова в реченні:

Слова ПОЕТА ПЕРЕКОНЛИВІ, якщо емоції, які вони викликають, довго не покидають нас.

варіанти відповідей

додаток, присудок

означення, обставина

означення, присудок

додаток, обставина

Запитання 3

 Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Може і справді найліпший спосіб уникнути пастки іти їй назустріч?

Прописна істина викладена дотепно справляє враження нової. 

Через тумани лихі через великеє горе ти світиш мені моя зоре.  

Світе мій чому любов до свого народу є націоналізм?

Запитання 4

Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Даруйте на слові але ви більш як помиляєтеся. 

В розлуці з вами солов’ї Вкраїни так ниє серце! 

Іде гроза дзвінка і кучерява садам замлілі руки цілувать.

Беручись за велику справу не оглядайся на дрібні помилки. 

Запитання 5

Знайдіть серед поданих речень безособове

варіанти відповідей

Полюють зайців в основному трьома способами: з підйому, з-під собак-гончаків і на засідках.

З підйому можна полювати одному й колективом.

Коли в качачому полюванні більшу увагу мали помідори й огірки, то тут їх заміняють сало й ковбаса.

Незмінною залишається стопка.

Запитання 6

Вкажіть серед поданих речень називне.

варіанти відповідей

Як хороше лягти горілиць і безтурботно дивитись на небо.

Човен гойдається, мов колиска.

Тиша...Блакить...Сонце...Солоний вітрець...

Зітхає море.

Запитання 7

14. Яким членом речення є виділене слово?     

              

А День був ясний.          

Б Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну.                                               

 В Старий підбадьорював своїх дітей.

 Г  Вітер весняний пісню співає.                           

 Д   Я прийшов подякувати другу.  


Синтаксична роль                                                    

1.    підмет                                              

2.    частина складеного дієслівного присудка               

3.    частина складеного іменного присудка                                  

 4. простий присудок                                                                

варіанти відповідей

1 Б ; 2 А ; 3 В; 4 Г

1 В ; 2 Б ; 3 А; 4 Г

1 В; 2 А; 3 Г ; 4 Д

1 В; 2 Д; 3 А; 4 Г

Запитання 8

15. Установіть відповідність.


Члени речення

1.      присудок

2.      обставина

3.      означення

4.      додаток


Приклад (виділене слово)

А Козак не без долі, дівка не без щастя.

Б Козак мовчить, а все знає.

В І холод не страшний, коли козак молодий

Г Не братайся з козаками мед пити.

Д Козакові Омелькові картопельки тепленької.

варіанти відповідей

1 В; 2 Г ; 3 Д; 4 Б

1 Г; 2 В ; 3 Д; 4 Б

1 В ; 2 Д; 3 Г; 4 А

1 А ; 2 Б ; 3 В ; 4 Б

Запитання 9

Визначте вид односкладного речення. Дарованому коневі в зуби не дивляться.

варіанти відповідей

узагальнено-особове

означено-особове

називне

безособове

Запитання 10

8.       Яким членом речення є виділене слово. Стомились хлопці, присіли спочити.    

варіанти відповідей

   А присудок  

  Б додаток                                                    

 В означення


  

  Г обставина 

Запитання 11

Простий підмет ужито в реченні

варіанти відповідей

Твоє життя - то зорі світанкові, то сонце у негоду, дощ у спеку.

Десятки шкіл почали навчальний рік у нових приміщеннях.

Кожен з нас любов свою зберіг від зради, від зневаги й від смерті.

Чорне море омиває Кримський півострів.

Запитання 12

Укажіть просте речення серед складних

варіанти відповідей

Ми зустрілися там, де наша молодість минула.

Буває так, що в лютому весною пахне сніг.

Я виростав серед пісень, які співала тихо мати.

Недумано, негадано забігла в глухомань.

Запитання 13

Визначіть тип складного речення:

Як разом будемо стояти, наш буде верх.

варіанти відповідей

складнопідрядне з підрядним умови

складнопідрядне з підрядним часу

складнопідрядне з підрядним мети

складнопідрядне з підрядним наслідку

Запитання 14

Укажіть вид складного речення:

Коштовні камінці здатні прикрасити жінку, довершити її образ, проте вони не можуть зігріти холодної днини чи втішити, коли в серці біль.

варіанти відповідей

складносурядне

складне з різними видами зв'язку

безсполучникове

складнопідрядне

Запитання 15

Укажіть вид складного речення:

Маючи друзів, уважай, що ти володієш скарбом.

варіанти відповідей

складнопідрядне з підрядним з'ясувальним

складносурядне

складнопідрядне з підрядним наслідку

складне з різними видами зв'язку

Запитання 16

Оберіть умову вживання тире в поданому реченні:

Є для серця така покута - забувати скоріше зло.

варіанти відповідей

тире між підметом і присудком

тире при відокремленому означенні

тире в складному безсполучниковому реченні

тире між однорідними членами речення

Запитання 17

Оглядаючи троянду,(1) чоловік побачив пуп'янок,(2) який мав скоро розпуститися.

Правильним є обгрунтування вживання розділових знаків у рядку(дві правильні відповіді)

варіанти відповідей

1- відокремлена обставина

2- відокремлення прикладки

2- перед підрядною частиною складного речення

1- відокремлене означення

Запитання 18

НЕправильно вжито прийменник у словосполученні

варіанти відповідей

впізнати по голосу

консультант по євроінтеграції

орієнтуватися по карті

звертатися по допомогу

Запитання 19

Граматично правильно утворено обидва словосполучення в рядку

варіанти відповідей

доглядати дітей ,іти за подарунком

поїхати по гриби, дякувати піаніста

вчитися на рідній мові,ліки від хвороби

за річкою Дніпром, питаманний студентам

Запитання 20

Синтаксично невдалими є всі речення, окрім

варіанти відповідей

Умови затверджено учасниками.

Закон обговорювався депутатами.

Макет пофарбовано гуашшю.

Рішення приймалося в лютому.

Запитання 21

Утвориться правильне речення, якщо до речення Мандруючи горами ... додати частину

варіанти відповідей

учнями було зібрано колекцію рослин.

нас вразила краса дерев.

діти зробили цікаві світлини.

навколишній світ дивував туристів.

Запитання 22

Обставину НЕ ТРЕБА виділяти комами

варіанти відповідей

Зігнув перехожих у дугу мороз насупившись сердито.

Коні боязко косячись на батіг почовгали дворищем.

Стомившись од напливу вражень Шептало спинився.

До ставка городами вся наша братія бігла не чуючи ніг.

Запитання 23

У якому рядку не виділяємо комами порівняльний зворот

варіанти відповідей

А донька в неї була як квітонька.

А ніч мов мати над тобою долоню на чоло кладе.

Дуб стоїть як воїн.

Повітря тут прозоре наче скляне.

Запитання 24

Установіть відповідність між виділеним іменником та його синтаксичною роллю.

1) Булава й прапор – обереги історичної пам’яті.         

2) Козацькі чайки з’явилися на морі.                             

3) Не цураймося ж національних святинь.                    

4) На Хортиці зібралися кошові отамани.                      

А підмет

Б присудок

В означення

Г обставина

Д додаток

варіанти відповідей

1-А, 2-В, 3-Г, 4-Б

1-Б, 2-Г, 3-Д, 4-А

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Д

1-Д, 2-В, 3-Д, 4-А

Запитання 25

Складнопідрядним із підрядною частиною міри і ступеня є речення

варіанти відповідей

Стара верба од старості зомліла, забула, що сказав їй водяник.

За все, що взяв од пирога життя, платити доведеться по рахунку.

Лани зеленого збіжжя, що саме красувалося в той час, дрімали тихої ночі.

Цвіте липа буйно й розкішно, що аж все місто плаває в задумленому мареві.

Ти ніяк не можеш зрозуміти, що без науки неможливий розвиток суспільства. 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест