Синтаксис (повторення)

Додано: 12 лютого 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 466 разів
12 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

а) другому

б) третьому

в) четвертому

г) п'ятому

Запитання 2

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати

варіанти відповідей

а) і випромінюють веселковий розмай

б) милуючи око веселим сяйвом.

в) але сонце вже осяяло виднокрай.

г) бо тільки займається на день.

Запитання 3

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

а) Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

б) Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.

в) За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток.

г) Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.

Запитання 4

Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку

варіанти відповідей

а) Сергій був дуже задоволений, що поборов своє хвилювання.

б) Коли згадую улюблені пісні, ноги самі пускаються в танок.

в) Щойно дівчина вийшла на сцену, її зустріли бурхливими оплесками.

г) Лиш ми вирушили в дорогу, став накрапати дрібненький дощик.

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.

Складнопідрядним є речення

варіанти відповідей

а) третє

б) четверте

в) шосте

г) восьме

Запитання 6

Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Спадала безмісячна ніч...» обрати

варіанти відповідей

а) якось журливо ставало на душі.

б) неначе занурюючи все в темряву.

в) однак на ґанку ще точилася розмова.

г) так що все птаство затихло.

Запитання 7

Сполучник умови вжито в реченні

варіанти відповідей

а) Принеси води, бо дуже хочу пити.

б) З’явились хмари, так що буде дощ.

в) Коли бажання добре, то й дорога легка

г) Хоч була пізня осінь, день стояв погожий.

Запитання 8

Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

а) Здобули волю відшукали долю.

б) Гаї шумлять я слухаю хмарки біжать милуюся.

в) Повіяв вітер по долині пішла дібровою луна.

г) Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.

Запитання 9

Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка

варіанти відповідей

а) … кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі.

б) … у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання.

в) … ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

г) … коли з-під снігу виглядають перші блакитні проліски.

Запитання 10

Безсполучникове складне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Головною в байках Сковороди є його філософія...» додати

варіанти відповідей

а) прихована в алегоричних образах.

б) а не їхня складна мова чи прозова форма.

в) саме вона становила сенс життя мудреця.

г) і ми прагнемо осягнути її глибинну суть.

Запитання 11

Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

а) Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.

б) Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.

в) Оксані радість мати одрізала з полотна хустку.

г) Здалось на мить пливе у небі срібний човен.

Запитання 12

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.


Складносурядним є речення


варіанти відповідей

а) перше

б) п'яте

в) шосте

г) сьоме

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест