Складне речення: складне безсполучникове речення
Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Розділовий знак:
1) тире між підметом і присудком
2) тире перед узагальнювальним словом
3) тире при відокремленій прикладці
4) тире в безсполучниковому реченні
Приклади:
А) Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.
Б) Здобути волю — то мій рай.
В) Я тільки тепер побачив село — нужденну купку солом’яних стріх.
Г) Від малих дітей голова болить, а від великих — серце.
Д) Прийде осінь — у засіках буде хліб золотий.
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлен..і яскраво-ядучими квітами, над якими тягуче нависали оси. (2) Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалася крізь бетон..і плити. (3) Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетен..і павутиною й запален..і гострим ранковим світлом. (4) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз. (5) Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, [...] розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].
Складним безсполучниковим є речення
Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.
Розділовий знак:
1) кома
2) двокрапка
3) тире
4) дужки
Приклад:
А) Знаю я … моє ім’я не згасне на прийдешнім сонячнім путі.
Б) Це просто день, що врубується в простір … Сергій Жадан ….
В) Ось ранок … синім возом … їде … і сонця сніп в село везе.
Г) Вдихати вітер Батьківщини … найвище щастя на землі.
Д) І сонце падало за тьмяним морем трав … на землю маки кинувши червоні.
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) У моїй батьківщині на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.
Складним безсполучниковим є речення
Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.
Випадок уживання коми:
1) між однорідними членами речення
2) при відокремленому члені речення
3) між частинами безсполучникового речення
4) між частинами складносурядного речення
Приклад:
А) Не страшна тобі ані посуха, ані дощ.
Б) Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.
В) Жайворонок висить на невидимій нитці, співаючи весну.
Г) Лягло сонце за горою, зірки засіяли.
Д) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Перший стовпчик:
1) перед узагальнювальним словом
2) між підметом і присудком
3) при відокремленій прикладці
4) у безсполучниковому реченні
Другий стовпчик:
А) Дмухнув вітрець - і мрії ті пропали.
Б) Мемуари, щоденники, листи - усе це джерела для вивчення історії.
В) Соловей співає - серце завмирає.
Г) У будь-якій ситуації залишатися Людиною - ось єдина умова життя.
Д) Часом над горами встає веселка - різнобарвний стовп світла.
З’ясуйте, який смисловий зв’язок існує між частинами безсполучникових складних речень.
Вид смислового зв’язку:
1) частини речення виражають одночасність подій
2) друга частина виражає причину того, про що йдеться в першій
3) перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини
4) друга частина доповнює або розкриває зміст першої
Приклад:
А) Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях.
Б) Не навчив батько — не навчить і дядько.
В) Далеко на сході стало червоніти небо: сонце сходило.
Г) Роса блищить на сонці — чисте срібло.
Д) Мені здається: твої очі світять з вишини.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире:
1) перед узагальнювальним словом
2) між підметом і присудком
3) при відокремленій прикладці
4) між частинами безсполучникового речення
Приклад:
А) А мова — то пісня душі, покладена на слова.
Б) І сльози, і прокльони — все мине.
В) І ось прийшла неділя — день легкий.
Г) Мало життя прожити — треба життя зрозуміти.
Д) Я усміхнусь — і все навкруг сміється.
Прочитайте речення.Надходить пора переміщення барв (1) а сині верховіття дерев на рожевому тлі неба ще розгойдують у собі блакитно-сизі відтінки (2) і відчуваєш (3) скрізь причаїлися невидимі полохливі тіні (4) тому стало і повніше навколо (5) і більш тривожно на серці.Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
З'ясуйте причину вживання тире в наведених реченнях.
Випадок уживання тире:
1) перед узагальнювальним словом
2) між підметом і присудком
3) при відокремленій прикладці
4) у безсполучниковому реченні
Приклад:
А) Дмухнув вітрець - і мрії ті пропали.
Б) Ні сивий академік, ні учитель, ні учень - ніхто не відповість на це питання.
В) Соловей співає - серце завмирає.
Г) У будь-якій ситуації залишатися Людиною – ось єдина умова життя.
Д) Часом над горами встає веселка – різнобарвний стовп світла.
Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире:
1) тире при відокремленій прикладці
2) тире в реченні з однорідними членами
3) тире між підметом і присудком
4) тире в неповному реченні
Приклад:
А) Найбільше у світі любив він багрянолисту осінь – природи солодку зрілість
Б) Дівчина внесла оберемок майористих квітів – до цього похмура кімната враз ожила.
В) Зацвіла тендітно-біла конвалія в гаю, а сонячно-тремтливі кульбабки – біля ставу.
Г) Класична пластика, і контур строгий, і логіки залізна течія – це справжньої поезії дороги.
Д) Зображення флори й фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Унизу,(1) за Ворсклою,(2) розгорталася в заобрійну далеч мальовничі простори рідної Вкраїни,(3) звідти попід самі вікна підступало море народного життя з його журбами й радощами,(4) з чародійними пісенними вечорами,(5) сповненими поезії,(6) яка бентежила душу то піснею-задумою,(7) то лукавим жартом,(8) то щемкою сльозою.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
З’ясуйте причину вживання розділового знака
Розділовий знак:
1) тире між підметом і присудком
2) тире перед узагальнювальним словом
3) тире при відокремленій прикладці
4) тире в безсполучниковому реченні
Приклади:
А) Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи – усе це дихало молодою парубоцькою красою.
Б) Здобути волю – то мій рай.
В) Я тільки тепер побачив село – нужденну купку солом’яних стріх.
Г) Від малих дітей голова болить, а від великих – серце.
Д) Прийде осінь – у засіках буде хліб золотий.
Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):
Приєднайте до частини «Парламентарі неодмінно ухвалять це рішення...» запропоновані варіанти та з'ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення:
1) ...завчасно провівши тривалі консультації у фракціях.
2) ...потім же все залежатиме від професійних дій уряду.
3) ...як у сесійній залі оголосять початок пленарного засідання.
4) ...але доручать Кабінетові Міністрів розробити програму дій.
Тип речення:
А) просте з однорідними членами
Б) просте з відокремленим членом
В) складнопідрядне
Г) складносурядне
Д) складне безсполучникове
З'ясуйте, який розділовий знак треба поставити на місці крапок.
Розділовий знак:
1) кома
2) тире
3) двокрапка
4) дужки
Приклад:
А) В житті мені весь вік тужити … не жити.
Б) Схилився вечір до землі і срібним сяйвом ріки стелить ... Б.-І. Антонич...
В) Вона прийшла ... заквітчана і мила... і руки лагідно до мене простягла.
Г) І розкажім собі обіймами... про тишину над оболонями.
Д) Бо така вже природа агави ... вона цвіте, щоб умерти, й умирає, щоб цвісти.
До кожного смислового відношення в безсполучниковому складному реченні, позначеному цифрою, доберіть відповідний приклад, позначений буквою
Смислові відношення в безсполучниковому складному реченні:
1) перше речення вказує на умову, а друге – на наслідок
2) перше речення вказує на причину, а друге – на наслідок
3) друге речення пояснює перше
4) друге речення вказує на причину дії в першому
Приклади:
А) Оксані радість: мати одрізала з полотна хустку.
Б) Сохне стерня, затихають лани.
В) Защебетав соловейко – пішла луна гаєм.
Г) Здалось на мить: пливе у небі срібний човен.
Д) Була б охота – знайдеться робота.
Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити тире (розділові знаки пропущено):
Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака.
Розділовий знак:
1) кома в безсполучниковому реченні
2) кома в складнопідрядному реченні
3) кома в складносурядному реченні
4) кома при відокремленій обставині
Приклад:
А) Між зеленими садами, між сірими стінами загравали вже фіолетові тіні.
Б) Уткнувшись у тепло долин, вітер спросоння погойдував чорні тополі.
В) Яра пшениця була молода й висока, а горді соняшники стояли ще вищі.
Г) Десь скрадливо скрипнула хвіртка, насмішливо обізвався дівочий голос.
Д) У плесі ворушилися затонулі тіні хат, на яких сторч головою дрімали лелеки.
Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
Приєднайте до фрагмента речення «Ластівки літали понад самою землею…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення:
1) … навіть хлопчаки їх не лякали.
2) … сповіщали про наближення дощу.
3) … дарма що шуліка висів у небі.
4) … і байдуже їм було до всього.
Тип речення:
А) просте з відокремленими членами
Б) просте з однорідними членами
В) складнопідрядне
Г) складносурядне
Д) складне безсполучникове
Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового речення (розділові знаки пропущено)
Приєднайте до фрагмента речення «Продукти в холодильнику треба зберігати за певними правилами…» запропоновані варіанти його продовження та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення:
1) щоб запобігти швидкому псуванню харчів.
2) зважаючи на небезпеку розмноження шкідливих бактерій.
3) тільки так у ньому не з’являтимуться сторонні запахи.
4) і тоді сімейні витрати будуть суттєво меншими.
Тип речення:
А) просте з відокремленими членами
Б) просте з однорідними членами
В) складнопідрядне
Г) складносурядне
Д) складне безсполучникове
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Приклад речення:
1) Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.
2) Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.
3) Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.
4) Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.
Випадок уживання тире:
А) тире при відокремленому означенні
Б) тире в складному безсполучниковому реченні
В) тире на місці пропущеного члена речення
Г) тире при однорідних членах речення
Д) тире між підметом і присудком
Приєднайте до частини речення «Сучасні пристрої мають допомагати користувачеві…» запропоновані фрагменти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Фрагмент речення:
1) оскільки були створені власне для цього.
2) й полегшувати життя в інформаційному світі.
3) але надмірна залежність від них є небезпечною.
4) їхня важлива функція – пошук інформації.
Тип речення:
А) просте з однорідними членами
Б) просте з відокремленими членами
В) складнопідрядне
Г) складносурядне
Д) складне безсполучникове
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3). А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над (…), уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3). А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над (…), уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.
Складним є речення
Прочитайте текст.
Майте на увазі(1), Дейл Карнегі(2), усесвітньо відомий психолог(3), пропонує простий спосіб стати найкращим співрозмовником(4): заохочуючи інших розповісти про себе(5), будь уважним слухачем від початку до кінця бесіди(6), бо людей значно більше цікавлять власні проблеми.
НЕПРАВИЛЬНИМ є пояснення вживання розділових знаків у рядку
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире:
1) тире між підметом і присудком
2) тире на місці пропущеного члена речення
3) тире при відокремленій прикладці
4) тире в безсполучниковому складному реченні
Приклад речення:
А) Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.
Б) Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.
В) Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.
Г) Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.
Д) Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління.
Двокрапку треба поставити, якщо до частини речення «Завжди уважно й зацікавлено слухаю кожного співрозмовника…» додати фрагмент
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Хочеш протидіяти забуванню –(1) споруджуй так звані «палаци пам’яті» за мнемонічною технікою,(2)що її,(3) за легендою,(4) розробив давньогрецький поет Симонід Кеоський,(5) а в наш час популяризував Бенедикт Камбербетч –(6) Шерлок Голмс із британського телесеріалу.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення:
1) складносурядне
2) складнопідрядне
3) безсполучникове
4) з різними видами зв’язку
Приклад речення:
А) Оглядове колесо – неодмінний атрибут багатьох парків розваг, а також інших місць відпочинку по всьому світу.
Б) «Лондонське око» – одне з найвищих у світі (135 метрів) оглядових коліс, із верхівки якого столицю Великої Британії видно як на долоні.
В) Колесо має тридцять дві кабінки, місткістю аж 25 осіб кожна, проте ці повітряні «вагончики» обладнані надійними замками та є абсолютно безпечними.
Г) Кількість кабінок є символічною: навколо Лондона є тридцять два містечка; до речі, один оберт колеса триває також тридцять дві хвилини.
Д) Охочих помилуватися містом з висоти пташиного польоту не бракує, тому прибирають цей об’єкт лише вночі, а вдень туристи насолоджуються атракціоном.
Безсполучникове складне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Головною в байках Сковороди є його філософія...» додати
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення:
1) складносурядне
2) складнопідрядне
3) безсполучникове
4) з різними видами зв’язку
Приклад речення:
А) Поняття «дрес-код» прийшло до нас із Великої Британії, що відома своїм консерватизмом і суворими правилами публічної поведінки.
Б) Дрес-код – це рекомендації й правила хорошого тону, утілені в певному стилі одягу й аксесуарів.
В) Зараз дрес-код на роботі або на вечірці вже мало кого дивує: він є радше підтвердженням дотримання корпоративної етики чи лояльності одного стосовно інших.
Г) Ба більше, одяг ділової людини нині став символом успіху й достатку, дрес-код започаткував у моді новий напрям, що охопив практично всі верстви населення розвинених країн.
Д) Правильно вибирати одяг – це своєрідне мистецтво, і тому основи дрес-коду часто вивчають у багатьох закладах освіти та великих корпораціях.
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире:
1) тире при відокремленій прикладці
2) тире між підметом і присудком
3) тире в безсполучниковому реченні
4) тире в реченні з однорідними членами
Приклад речення:
А) Хто може похвалитися тим, що знає життя й творчість Василя Яковича Єрошенка – видатного письменника, філософа, музиканта, педагога, есперантиста, поліглота?
Б) У Японії та Китаї він був відомим, навіть популярним письменником – у Європі ж мало хто чув про цього талановитого митця.
В) Найскладніші для європейців мови: японську, китайську – письменник знав досконало.
Г) Українець Василь Єрошенко – класик японської літератури, який увійшов у її історію під прізвищем Еросіенко.
Д) Василь Якович залишив по собі яскравий слід – і кому, як не нам, увіковічити пам’ять про японського класика-українця виданням його творів рідною мовою?
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Серіал «І будуть люди» побудовано у формі саги,(1) де крізь призму життя звичайних людей показано турбулентні етапи ХХ століття:(2) Першу світову війну,(3) прихід радянської влади,(4) але кожен герой сприйняв ці зміни з позиції власної правди,(5) хоча всіх дійових осіб об'єднало бажання знайти своє місце в новому історичному вимірі.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип речення:
1) складносурядне
2) складнопідрядне
3) безсполучникове
4) складне з різними видами зв'язку
Речення:
А) Людина найбільше ризикує в житті, очікуючи сприяння інших власній безпеці та в усьому розраховуючи на когось.
Б) Ніхто не передбачить, на що спроможний кожен із нас і на яку висоту здатний злетіти, ти й сам не дізнаєшся, доки не розправиш крила.
В) На життєвому шляху трапляється багато перешкод, але кожен знає про зустрічний вітер, здатний підняти в небо паперового змія.
Г) Озираючись на пройдений шлях, більшість передусім згадуватиме й цінуватиме те, чого досягнула з неабиякими труднощами.
Д) Музикант-віртуоз знає: визнанню й славі передують години, місяці й роки виснажливої праці.
Доберіть приклад до кожного обґрунтування щодо вживання тире.
Речення:
1) У мене жодних претензій нема до Долі – моєї обраниці.
2) Кохати – нові землі відкривати, нюанси свіжі й відтінки нові.
3) Не встигне вийти річка з берегів – весна пливе під парусом акацій.
4) Була зима. Ішов зелений сніг. За ним – рожевий. Потім – фіалковий.
Обґрунтування:
А) тире в складному безсполучниковому реченні
Б) тире на місці пропущеного члена речення
В) тире при відокремленій прикладці
Г) тире в реченні з однорідними членами
Д) тире між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип речення:
1) складносурядне
2) складнопідрядне
3) безсполучникове
4) складне з різними видами зв'язку
Речення (текст):
А) Якщо ви вагаєтеся, яку температуру виставити для прасування, скористайтеся універсальною порадою: терморегулятор має бути на мінімальній позначці.
Б) Більшість речей рекомендують прасувати з виворітного боку, щоб тканина не набувала зайвого блиску.
В) Великі речі: простирадла, підковдри – прасуйте, складаючи їх удвоє чи вчетверо та використовуючи режим потужного парового струменя.
Г) Речі з вишивкою спочатку прасуйте з лицьового боку, потім – з виворітного, при цьому не треба розтягувати оздоблену частину тканини.
Д) Уміння господарювати – ціла наука, а перетворення зім'ятих речей на акуратні та красиві – то справжнє мистецтво!
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення:
1) складносурядне
2) складнопідрядне
3) безсполучникове
4) з різними видами зв’язку
Приклад речення:
А) У 1975 році американець Білл Гейтс заснував компанію «Microsoft», що розробляла програмне забезпечення для персональних комп’ютерів.
Б) Створивши велику корпорацію, Білл Гейтс заробив свій перший мільярд доларів; понад 10 років засновник «Microsoft» був найбагатшою людиною світу.
В) «Microsoft» розробила операційну систему, але ліцензію на її використання було продано корпорації «ІВМ», яка встановлювала її на комп’ютери власного виробництва.
Г) Завдяки нечуваному успіху як цих розробок, так й інших програм Білл Гейтс став одним із найвпливовіших та найбагатших людей планети.
Д) Хто з інтернет-користувачів у наші дні не знає імені Білла Гейтса і яка молода людина не мріяла саме про такий успішний розвиток власного бізнесу?
Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).
Перший стовпчик:
1) складносурядне
2) складнопідрядне
3) безсполучникове
4) з різними видами зв’язку
Другий стовпчик:
А) Найвідоміша телефонна служба порятунку «911» з’явилася в американському місті Хейлівілі: 16 лютого 1968 року місцевий конгресмен зробив для перевірки «тривожний» дзвінок, лише привітавшись.
Б) Першість цього винаходу належить лондонцям, адже їхня служба почала діяти ще 1937 року, отримавши лише за тиждень 1336 дзвінків!
В) Для швидкого реагування в разі пожежі чи нападу, погіршення здоров’я чи стихійного лиха більшість країн нині має спеціальну службу порятунку з єдиним номером телефону.
Г) Це диспетчерська, що з’єднана з усіма екстреними службами, її номер завжди має три цифри, які легко запам’ятати.
Д) У світі завдяки Голлівуду найбільше знають саме номер «911», а в Україні та інших країнах Європи викликати таку службу можна за телефоном «112».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома