Синтаксис. Пунктуація.

Додано: 15 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 100 разів
15 запитань
Запитання 1

Який розділовий знак слід поставити в реченні:

Бери до серця і затям (?) душа творця не переквітне.

варіанти відповідей

двокрапка

кома

тире

жодного

Запитання 2

Який розділовий знак слід поставити в реченні:

Тепло було (?) вишні цвіли рясно.

варіанти відповідей

кому

тире

двокрапку

крапку з комою

Запитання 3

Який розділовий знак слід поставити в реченні:

Зійде сонце (?) утру сльози, ніхто не побачить.

варіанти відповідей

двокрапку

тире

кому

жодного

Запитання 4

У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?


варіанти відповідей

У неділю опівдні насунулись хмари, заблискала блис­кавка, пішов чималий густий літній дощ.

Був теплий день світилася весна.

На поле синєє вечірній впав туман, над річкою пливуть його мінливі хви­лі.

А вечір, мов чарівне решето, сіє і сіє звідусіль то перші шматки пісень, то жіноче цокотання.

Темний осінній вечір стоїть за вікнами й шкрябається в шибки дрібни­ми крапельками дощу.

Запитання 5

Яка з названих умов відокремлення означень є неправильною?

варіанти відповідей

Відокремлюються означення, виражені прикметником чи дієприкметни­ком із залежними від них словами, якщо вони дистантно розміщені щодо означуваного слова.

Означення, що відносяться до особових займенників, відокремлюються в будь-якій позиції.

Відокремлюються постпозитивні означення при наявності означень пе­ред означуваним словом.

Завжди відокремлюються означення, виражені дієприкметниковими зворотами.

Відокремлюються постпозитивні означення, виражені дієприкметнико­вим чи прикметниковим зворотом.

Запитання 6

З'ясуйте, в якому реченні допущено помилку при виокремленні вставного слова.


варіанти відповідей

А єдиних слів, на жаль було не сказано.

Зрештою, щастя — це найвищий тонус душі.

Як відомо, однією з найважливіших ланок у духовному житті кожної на­ції є видання книг.

Досі дні стояли теплі, сонячні, а сьогодні, мов на гріх, задощило.

Словом, я до безумства люблю небо, трави, зорі, задумливі береги, ніжні осінні ранки.

Запитання 7

У якому безсполучниковому складному реченні на місці риски треба поставити двокрапку?

варіанти відповідей

Защебетав соловейко / пішла луна гаєм; червоніє за горою, плугатар співає.

У товаристві лад / усяк тому рад.

Дружба — як дзеркало / розіб'єш — не складеш.

Продають / хвалять, купують / гудять.

Рада б зірка зійти / чорна хмара заступає.

Запитання 8

Установіть відповідність

Член речення                   Приклад

1 підмет                               А Кожна людина – загадка.

2 присудок                          Б Хмари загасили сонце.

3 додаток                            В Тихо в місті, бо пізня година   

4 означення                        Г Не мати звістки з дому - важко

                                               Д Вознесу я бажання розділити кохання з

тобою.


варіанти відповідей

1Г 2А 3Б 4Д

1В 2А 3Б 4Д

1Г 2В 3Б 4Д

1Г 2А 3В 4Д

1Г 2А 3Б 4В

Запитання 9

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Вітер розносить аромат липи…» вибрати


варіанти відповідей

навіюючи ніжні спогади   

що росте в нашому саду   

і розтривожує кущі шипшини

проте до нас він не долітає  

хоч вона вже майже одцвіла.

Запитання 10

Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної частини.

1 …утомилася, так що…                            А з’ясувальна

2 … засміялася, хоч…                    Б обставинна причини

3 … зустрілися, щоб…                    В обставинна мети

4 … затрималася, тому що…       Г обставинна допусту

                                                               Д обставинна наслідку


варіанти відповідей

1Д 2Г 3В 4Б

1А 2Г 3В 4Б

1Д 2А 3В 4Б

1Д 2Г 3А 4Б

1Д 2Г 3В 4А

Запитання 11

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент

1 підмет                               А Щирі друзі глечика не поб’ють

2 присудок                          Б Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей

3 означення                        В На десерт подали кисіль з вишень.

4 обставина                        Г Перехожі з подивом поглядали на дівчину

                                               Д Русявий день гаптує сни світанню.


варіанти відповідей

1Б 2А 3В 4Г

1Д 2А 3В 4Г

1Б 2Д 3В 4Г

1Б 2А 3Д 4Г

1Б 2А 3В 4Д

Запитання 12

Установіть відповідність між видом речення та прикладом

Вид речення                                      

1 складнопідрядне                         

2 безсполучникове                          

3 з різними видами зв’язку            

4 складносурядне                           

Приклад

 А Мільярди перлин мерехтіли, випромінюючи маленькі сонця, розсипаючи спектри на листі дубів і ліщини

Б Тихо-мирно спала зграя лебедина, і даремно лебідь звав її, будив

В Стоять жоржини, сплять жуки, під грушею до ранку ходять їжаки

Г Коли з дерев, сумно кружляючи, падало листя, повернувся Оксен

Д Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав на тисячу літ


варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4Б

1А 2В 3Д 4Б

1Г 2А 3Д 4Б

1Г 2В 3А 4Б

1Г 2В 3Д 4А

Запитання 13

Неправильно оформлено пряму мову в рядку


варіанти відповідей

В.Винниченко якось сказав: «Як нудно, сіро проходить життя людей не талановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті».

«Суспільність, - говорив М.Грушевський, - що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу».

Мати Тереза знала силу усмішки, тож усім, хто зневірився, радила: «Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: «Усе могло бути набагато гірше» і усміхніться».

«Слово – найтонше доторкання до серця, був переконаний В.Сухомлинський, - воно може стати і запашною квіткою, і живою водою, і розжареним залізом».

«Митець не може відвернутися від своєї сучасності, - говорив А.Камю і далі пояснював: «Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу».  

Запитання 14

З’ясуйте вид наведених простих речень

1 називне                                            А Лови летючу мить життя

2 означено-особове                        Б І жити спішити треба

3 узагальнено-особове                 В З усіх утрат утрата часу найважча

4 безособове                                     Г Судженого конем не об’їдеш

                                                               Д Людське життя…


варіанти відповідей

1Д 2А 3Г 4Б

1В 2А 3Г 4Б

1Д 2Б 3Г 4А

1Д 2В 3Г 4Б

1Д 2А 3В 4Б

Запитання 15

Приєднайте до частини «Хмари вкрили весь небосхил…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень

1 … і рясна злива не забарилася             А просте з відокремленим членом

2 … та й зависли над містом                      Б просте з однорідними членами

3 … навіть клаптика світлого не лишилося    В складнопідрядне

4 … дарма що недавно вигравало сонечко   Г складносурядне

                                                                                Д складне безсполучникове

варіанти відповідей

1Г 2Б 3Д 4В

1А 2Б 3Д 4В

1Г 2А 3Д 4В

1Г 2Б 3А 4В

1Г 2Б 3Д 4А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест