Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу. (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.
Помилка пунктуаційна є в реченні
У якому варіанті допущено помилку при прямій мові
Займенники ти і ви...
Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.
В одному з наведених речень наявне узагальнююче слово стоїть перед однорідними членами речення. Отже, слід поставити двокрапку в такому реченні:
Кому перед як (мов, наче, немов, ніби, як і, ніж і тощо) потрібно поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
Тире між підметом і присудком ставиться в усіх реченнях, ОКРІМ
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире.:
1 тире при відокремленому означенні
2 тире в складносурядному реченні
3 тире при однорідних членах речення
4 тире між підметом і присудком
Приклад:
А Я усміхнусь – і все навкруг сміється.
Б Під нами прокидався туман, а над нами падало й падало листя - золоті сльози осені.
В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.
Г Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.
Д На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.
Укажіть речення, ускладнене вставним словом
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире:
1 перед узагальнювальним словом2 між підметом і присудком
3 при відокремленій прикладці
4 у безсполучниковому реченні
А Дмухнув вітерець - і мрії ті пропали.
Б Ні сивий академік, ні найталановитіший мовознавець, ні учитель, ні учень - ніхто не відповість на це питання.
В Соловей співає - снрце завмирає.
Г У будь-якій ситуації залишатися Людиною - ось єдина умова життя.
Д Часом над горами встає веселка - різнобарвний стовп світла.
Редагування потребує речення
Неузгоджене означення є в реченні
Установіть відповідність між підкресленим дієсловом і його синтаксичною роллю
1 Вибиватися в люди — справа зовсім не проста.
2 Я отримав завдання спостерігати за родиною їжаків.
3 Любити українську пісню мене навчила мати.
4 Увечері прийшли діти щедрувати.
А обставина
Б означення
В додаток
Г підмет
Д присудок
Означення не містить речення
Порівняльний зворот НЕ виділяється комами в реченні
(розділові знаки пропущено)
Помилку в узгодженні підмета і присудка допущено в реченні
Складнопідрядне речення з підрядним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати
Укажіть речення з неоднорідними означеннями ( окремі розділові знаки пропущено)
Укажіть речення, що містить кілька рядів однорідних членів речення.
Дієприкметниковий зворот виділяється комами (розділові знаки пропущено)
Дієприкметниковий зворот не треба виділяти комами в реченні
Підрядну частину до головної приєднує сполучне слово в реченні
НЕ потребують редагування речення:
Позначте НЕправильно побудовані речення із дієприслівниковим зворотом.
Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
Правильно розставлено розділові знаки в рядку
Уточнювальною обставиною НЕ УСКЛАДНЕНО речення
(розділові знаки пропущено)
Дієприслівниковий зворот НЕ ТРЕБА відокремлювати в реченні
(розділові знаки пропущено)
Правильно розставлено розділові знаки в реченні
У якому реченні неправильно утворено форму звертання?
Яке з наведених речень ускладнене вставним словом? (Розділові знаки пропущено).
Однорідні означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома