1.З'ясуйте тип речення
1.Івана Миколайчука називали душею поетичного кіно, аристократом духу, блискучим самородком.
2. Складним є речення (розділові знаки пропущено)
3. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)
4.Знайдіть складне речення
5. Визначте, який розділовий знак вжито неправильно
І вся земля, (А) росяніючи, (Б) тепер здається, (В) колискою, (Г) колискою життя,(Д) надій.
6.Знайдіть пунктуаційну помилку в реченні
7. (1)Якби хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому назустріч, і зупинитися посеред степу. (2)Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3)А хто бажав би ще й перевірити вітер на силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає додолу. (4)А ще краще − на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня − справді неабияка ......(5)Вітер − це ілюзі руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.
На місці пропуску в 4 реченні має бути слово
8. (1)Якби хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому назустріч, і зупинитися посеред степу. (2)Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3)А хто бажав би ще й перевірити вітер на силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає додолу. (4)А ще краще − на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня − справді неабияка ......(5)Вітер − це ілюзі руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
9. (1)Якби хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому назустріч, і зупинитися посеред степу. (2)Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3)А хто бажав би ще й перевірити вітер на силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає додолу. (4)А ще краще − на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня − справді неабияка ......(5)Вітер − це ілюзі руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.
Однорідними додатками ускладнено речення
10.Аж тут підвівся Орфей і, (1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3)що її найдужче любила його мати, (4) прекрасна муза Калліопа,(5) і, (6) може, (7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили, (8)щирості, (9)влади
Неправильним є обгрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
11. Пунктуаційну помилку допущено в рядку
12.Складнопідряне речення з означальною підрядною частиною утвориться, якщо до частини "Туристи підійшли до річки...." додати фрамент
13.Речення "Гріш збережений не гірший від гроша, заробленого працею" можна замінити синонімічним складнопідрядним такого виду:
14.Складнопідрядне з неоднорідною підрядністю є речення
15.Безсполучникове складне речення утвориться, якщо до частини "Ластівки літали понад самою землею.." додати фрагмент
16. У реченні "У селі тихо-тихо (1) тільки іноді сколихується тінь молодого деревця(2) та між гіллям (3) розсипаючись(4) зашерехтить наростень паморозі" кому треба поставити на місці кожної цифри , окрім
17.У складнопідрядному реченні з підрядною частиною причини "Вони спізнилися на засідання, ... місто стояло в заторах" на місці пропуску не можна вжити слово (слова)
18. Тире на місці пропуску треба поставити в реченні
19.Заслуги Миколи Пирогова високо оцінені медиками всього світу, його відкриття застосовують у сучасній лікувальній справі.
Правильним для цього речення є обгрунтування пунктуації
20.Складне речення з безсполучниковим і підрядним зв'язком утвориться, якщо до частини "Волошки зацвіли в лузі, верби похилились до води..." додати фрагмент
21. Неправильно оформлено пряму мову в рядку
22. Непряма мова є в реченні
23. У реченні "Місяць зійшов пізно (1) і розтрушені (2) як віхті ромашкового сіна (3) хмари (4) раптом просвітилися (5) ожили й побігли на захід" кому треба ставити на місці кожної цифри, окрім
24.У реченні "Батьки допитувались (1) чи скоро закінчиться війна (2) бо (3) як іще далі протягнеться таке безголов'я (4) то й люду на світі не зостанеться" кому треба поставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома