Складне речення

Додано: 11 лютого 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 71 раз
22 запитання
Запитання 1

Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини "У неділю ми обов'яково поїдемо до Києва..." додати

варіанти відповідей

незважаючи на люті морози.

якщо купимо квитки на потяг.

бо вже скучили за рідним містом.

щоб краще дізнатися історію столиці

Запитання 2

Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку

варіанти відповідей

Радують око різнобарвні квіти, що ростуть на клумбі.

Знову бачу синицю, що перелітає з гілки на гілку

Ми зустріли Степанову бабусю, яка купувала фрукти.


Ледь-ледь тремтять губи, що посиніли від холоду

Запитання 3

Розділові знаки правильно розставлено в реченні

варіанти відповідей

Отут серед цвіту, здається: що якби людина навчилася мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі.

Сонце вже котилося на захід, над полями здіймалася легка пара, у небі, як листя осики, тріпотіли крильцями жайворонки, зеленим соком пашіли трави, — у які причепурилися горбки

Уявімо що світ, який нас оточує — це поле, а слова, які називають предмети навколишнього світу — рослини на цьому полі.

Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.

варіанти відповідей

третє


шосте

восьме

четверте

Запитання 5


Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.

За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток.

Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує

Запитання 6

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Коли ми проходили повз вежу, годинник пробив шосту.

Годинник пробив шосту, а ми тільки проходили повз вежу.

На годиннику була шоста, коли ми проходили повз вежу.

Проходячи повз вежу, годинник пробив шосту годину

Запитання 7

Усі розділові знаки правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.

Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?

Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.


Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Запитання 8

Складнопідрядне речення з підрядним мети утвориться, якщо до речення «На початку травня ми поїхали до Криму …» додати

варіанти відповідей

незважаючи на погану погоду.

щоб відвідати ботанічний сад.

через задушливі дні в Києві

так що відпочинок був цікавий.

Запитання 9

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати



варіанти відповідей

заступивши темрявою небо.

і зависли над молодими садами.

які змусили все живе зачаїтися.


і ринула стоголоса злива

Запитання 10

Прочитайте речення.

Як рожеві птахи (1) зашуміли (2) заспівали примороззю підкучерявлені очерети (3) і їхній пух полетів у святешну далечінь (4) де злегка поскрипував мороз (5) чи земля і на добрий сон вкладалося село.

Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 11

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Земля не може жити без сонця ...» вибрати

варіанти відповідей

і води, цих першооснов життя.


яке яскраво світить високо в небі.

тому що усе живе загине.

а людина - без щастя.

Запитання 12

Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей


Дощ пройшов і світлі ручаї в синє море виливають воду.


Важким холодним сном спала земля а високо над нею притаїлися зорі

В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі.


Пройшла гроза і ніч промчала і знову день шумить кругом.

Запитання 13

Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах.

Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки

На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

Запитання 14

Позначте складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити коми (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Весна процвіте і наново криниця простеле барвінком круті береги

(Л. Первомайський).

Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття (М. Бажан).

Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив (М. Луків).

Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду (М. Рильський).

Запитання 15

Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Уранці землю притрусив легкий сніжок...» додати

варіанти відповідей

залишивши на ній неприкриті плями.

а вечір видався дивовижно теплим.

дарма що була середина жовтня.


і перетворив галявину на строкатий візерунок.

Запитання 16

Завдання 25

Складносурядне речення можна утворити, якщо серед варіантів продовження речення «Двори були прикрашені розмаїтими клумбами …» вибрати

варіанти відповідей

і химерно розмальованими лавками.


ніби там попрацював ландшафтний дизайнер.

адже ми змагалися за звання найкращого садівника.

а під’їзди – дзеркалами та квітами у вазонах.

Запитання 17


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Вона намагалася бути для родини прикладом в усьому, хоча тепер зауважує, що успіх дітей - лише їхня заслуга.

До речі, жінка ніколи не набридала дітям нудними повчаннями щодо навчання й роботи.

Коли мама Ілона Маска переїхала з дітьми до Канади, їй довелося працювати і вдень і вночі.

Мати зрідка допомагала дітям, не маючи вільного часу і тому вони досягли всього самостійно

Запитання 18


Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Степ половецький половіє трава аж срібна від роси.

Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.


Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.


Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.

Запитання 19

Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити тире (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Переконатися пора зробивши зло не жди добра (Д. Білоус).

Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду (В. Канівець).

У товаристві лад усяк тому радіє (Л. Глібов).

Не повернуть минулого ніколи воно пройшло і вже здається миттю

(М. Рильський).

Запитання 20

Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.


Сашко задихався та зморився більше години вони бігли із Сіроманцем.

Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.

Спочатку Тимко образився і хотів піти потім передумав і залишився.

Запитання 21

Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Поплив би я на той бік човна не дають.


На білу гречку впали роси веселі бджоли одгули.

А вранці осінь встане в косі янтарній нитка сивини.

Мені снилось мельник я у старому млині.

Запитання 22

Двокрапку треба поставити, якщо до частини речення «Завжди уважно й зацікавлено слухаю кожного співрозмовника…» додати фрагмент

варіанти відповідей

який по-новому оцінює давно відомі історичні факти.

потім ставлю йому питання, аналізую почуте.

саме так можна «побачити» його інтелектуальний рівень.

потенційного натхненника моїх креативних рішень.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест