Виберіть речення, у якому нема орфографічних та пунктуаційних помилок
Укажіть складне речення із сурядним і підрядним зв’язком
Укажіть складне речення з безсполучниковим і підрядним зв’язком
Укажіть речення із сполучниковим та бесполучниковим зв'язком
Укажіть речення, в якому допущено пунктуаційну помилку
Укажіть складне речення
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і землю, і трави. (3) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (4) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (5) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю з якої п’є богородиця.
Орфографічну та пунктуаційну помилку допущено в реченні
НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
Хмари(1) що з’явилися потім(2) було послано для того(3) щоб підкреслити бліду(4) трохи вицвілу за день синяву неба(5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.
У реченні кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента
Оглядаючи експозицію музею, …
додати
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Вогнища то згасали,(1) то знову спалахували,(2) жахаючи собою темряву,(3) і тоді здавалося,(4) що на яр налетіли якісь фантастичні чорні птахи,(5) які кружляють над ним,(6) махаючи велетенськими крилами,(7) і все намагаються викрасти ті вогні.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Поясніть вживання тире в реченні
На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.
Поясніть вживання тире в реченні
І ось перед очима Галич – столиця могутньої Галицької землі (В. Мал.).
Укажіть, скільки частин входить до складу цього речення
Бузок сіяв зелене проміння, миготливе й ненадійне, земля вже теж освітилася, трава дихала морочним духом, і все повивалося таким незнайомим і таким тремким хвилюванням, що в бабиній душі хитнулося якесь дуже давнє і забуте почуття (М. Тр.).
Укажіть рядок, у якому речення відповідає поданій схемі ( ), [ ], і [ ] ( розділові знаки пропущені)
Укажіть речення з безсполучниковим і сурядним зв'язком
Укажіть речення з безсполучниковим, сурядним і підрядним зв'язком
А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипка (М. Ст.).
Речення є складним із
У реченні Минає літо, осінь вже бреде (1) лісів багрець торкнувся вересневих (2) і пахне чебрецем (3) і листя (4) де-не-де, кружляючи, лягає під дерева кому треба поставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Поясніть вживання тире в реченні
Вмиті сльозами сині очі виблискували волошковим квітом – чисті, непорочні й по-дитячому довірливі.
Укажіть речення, яке відповідає схемі [ ]: (), [ ] ( розділові знаки пропущені)
Укажіть, скільки частин входить до складу цього речення
Здається, що хтось над землею розвішав невидимі хмарини пахощів, а серед них владно й опукло тремтить чебрецевий настій і ніжний дух прив’ялої суниці
З жита обізвалась перепілка (1) жайворонки підіймалися все вище і вище в мальовану блакить неба і враз притихли (2) певне, першими побачили (3) як у колосках заворушилося сонце (4) вмилося росою і простелило стежку по річці а на тій червоній прошві зачервонів крихітний човник
У реченні двокрапку треба поставити на місці цифри
Укажіть речення, в якому допущено пунктуаційну помилку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома