Службові частини мови

Додано: 10 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 657 разів
23 запитання
Запитання 1

Прийменник виділено в реченні

варіанти відповідей

Лунає неподалік пісня сили, краси.

Назустріч здіймалося місто в бронзі.

 Напередодні всю ніч ішов лапатий сніг.

 Козаки навколо фортеці копали шанці.

Запитання 2

Виділене слово є прийменником у реченні

варіанти відповідей

Довкола ні душі, навіть не віриться, що далеко звідси гримить війна.

Мовчать церкви, мовчить базар, і лиш кричать кругом плакати.

Навкруги степ буде, і води сяючі, і небо в багряних вітрилах заходу.

Придивіться-но: назустріч сонцю лине сокіл.

Запитання 3

Усі прийменники треба писати разом у рядку

варіанти відповідей

за/ради, по/між, по/серед, під/час

по/біля, по/при, з/поміж, по/перед

На/впроти, на/перекір, до/вкруг, в/супереч

по/близу, в/наслідок, в/подовж, з/допомогою

Запитання 4

Граматично правильно побудоване словосполучення

варіанти відповідей

звернутися по питанню

забути із-за неуважності

виконати на вимогу

відповідно з наказом

Запитання 5

Помилково вжито прийменник у варіанті

варіанти відповідей

заходьте по двоє

наказ по коледжу

розпис по дереву

надішли по адресі

сходіть по молоко

Запитання 6

Сполучники сурядності складають рядок

варіанти відповідей

а, ні…ні, якщо

чи…чи, але, бо

або, щоб, якби

проте, не тільки...але й, чи то... чи то

то…то, і…і, хоч.

Запитання 7

Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Про/те, що буде далі, я думать не хотів.

Мій біль бринить, за/те, коли сміюся, то сміх мій рветься джерелом на волю.

Отак би й слухав про/те, як весело козак обманював турецького султана.

Не за/те вовка б'ють, що він сірий, а за/те, що вівцю з'їв.

Запитання 8

Разом треба писати виділене слово в реченні

варіанти відповідей

Наш договір, Гордію, поки/що цілком виправдовує себе.

Я люблю тебе так через/те, що вселюдським хворієш ти плачем.

Дарма/що малий, а й старого навчить!

Неначе/б/то дзвенить проміння запашне од бджіл і квітів.

Запитання 9

Виділену сполуку треба писати окремо в реченні

варіанти відповідей

Як/би було десять рук, усім би робота знайшлась.

Як/би там не було, а комусь належало це перевірити.

Як/би ви знали, паничі, як люди плачуть живучи.

Як/би відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці.

Як/би не було зими, за кожух не дбали б ми. 

Запитання 10

Частка ж (же) пишеться окремо в реченні

варіанти відповідей

(А)як(же) ти увійшла в квартиру?

Прийду до вас у гості, (а)вже(ж)!

Вони повернуться вчасно, (а)як(же)!

Дівчатка те(ж) підійшли до гурту школярів.

Запитання 11

Частки немає в реченні

варіанти відповідей

Розум за гроші не купиш.

Лунають лише пісні солов’їні.

Тече вода із-за гаю та попід горою.

Нехай квітне планета чистотою

Тільки з юних літ мені відкрилась правда.

Запитання 12

У якому реченні допущено помилку під час використання прийменників у та в

варіанти відповідей

Десь у житі кричав перепел.

У присмерку літають ластівки низько

Хлопці служили у гвардії

Коріння вросло в тверду землю

Запитання 13

Через дефіс треба писати всі частки рядка

варіанти відповідей

будь/як, що/небудь, скажи/но

 казна/коли, аби/кого, хтозна/що

отож/бо, ну/бо, таки/прийшов

які/ж/бо, колись/то, що/небудь

Запитання 14

Правильно написано всі слова в рядку

варіанти відповідей

з-понад, тільки що, де таки

згідно з; відповідно до; поруч із; за винятком

під-кінець, з-над, з-поміж, із-за

посеред, усвісні, переді мною, повздовж

Запитання 15

Яке речення не потребує редагування

варіанти відповідей

Концерт розпочнеться в десять годин

Усе стало зрозуміло з його розповіді

Завтра писатимемо контрольну роботу по фізиці

 Він почав працювати по контракту

Запитання 16

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

Людство неабияк переймається станом навколишнього середовища.

Автомобілі й теплові електростанції дуже забруднюють атмосферу.

Якість питної води залежить від умов очищення та транспортування.

Громадські організації часто проводять моніторинг стану природи.

У більшості держав світу уряди піклуються й охороняють довкілля.

Запитання 17

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів (цифра позначає наступну форму слова).

Ілон Маск (1)відомий своїми побоюваннями щодо розвитку штучного інтелекту, ба (2)більше: він уважає останні здобутки, (3)досягнуті в (4)цій галузі, найбільшою загрозою для існування людства.

Частина мови

А займенник

Б прикметник

В дієслово (дієприкметник)

Г прислівник

Д прийменник

варіанти відповідей

1Б 2Г 3В 4А

1Г 2Б 3В 4А

1Б 2В 3Г 4А

1Б 2Г 3А 4В

1Д 2Г 3В 4А

Запитання 18

Помилково вжито прийменник у варіанті:

варіанти відповідей

а) виступити на захист;

б) спілкуватися на суржику;

в) надіслати на адресу;

г) відгукнутися на запит.

Запитання 19

Слова з ні пишуться разом:


варіанти відповідей

а) ні/на/йоту, ні/чому, ні/коли, ні/в/року;

б) ні/куди, ні/телень, ні/по/чому, ні/чийний;

в) ні/чогісінько, ні/в/сих ні/в/тих, ні/в/яку душу, ні/трохи;

г) ні/ні, ні/трошки, ні/звідкіля, ні/один.

Запитання 20

Частка не пишеться окремо:

варіанти відповідей

а) не/зводячи очей, не/потрібно дякувати, не/захищений від вітру; не/дорого, а дешево;

б) не/часто, не/забаром, не/довірливо, не/закінчений вчасно;

в) не/безпека, не скошена трава; не/боязкий, а хоробрий;

г) не/знаючи броду, не/вивчені ще проблеми; не/зчувся, як заснув.

Запитання 21

Усі слова з не пишуться окремо в рядку:


варіанти відповідей

а) не/сьогодні-завтра, не/вгаваючи, ще не/достиглий плід, не/досить;

б) не/зчутися, не/бавлячи, не/роблячи, не/гарний;

в) не/славити, не/дорід, не/хотіти, не/могти;

г) не/достиглий плід, не/доля, не/густий, не/бовид.

Запитання 22

Правила правопису частки порушено в реченні:

варіанти відповідей

а) А він коня поганяє, ніби-то й не бачить.

б) А серце таки рветься до кращого життя.

в) Книжечки мережаю та начиняю-таки віршами.

г) «Що ж то за краса!» — шепотять дівчата

Запитання 23

Правила правопису частки порушено в реченні:

варіанти відповідей

а) Щей для тебе, дівчино, троянди весни розцвітуть.

б) І все-таки нелегко буть собою!

в) Я хотіла б людям для підмоги у кожну мить подати голос свій!

г) Шастя не шукають, а таки здобувають.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест