ССЦ.Текст

Додано: 31 січня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 342 рази
18 запитань
Запитання 1

Якій схемі відповідає речення Що ж йди Іванку покірно обзивалась Марічка Така нам доля судилась.

 (розділові знаки при прямій мові пропущено)

Схема речення

варіанти відповідей

"П, - а, - п".


"П", - а.

А:"П?"

 "П, - а: - П".

"П, - а. – П".

Запитання 2

Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

варіанти відповідей

Аскольд ствердив, що й Людмила так про це говорить (з підручника)

Мати питала в Лавріна, чи гарна хата в його Мелашки (з підручника)

Аркадій Петрович зацікавивсь, чи почали сіно возити (з підручника)

Вишлевич зупинив пана Юзефа і запитав, а де Юлія (Іваничук).

Запитання 3

1.Установіть послідовність речень

1. Але сливи треба спочатку запарити, зняти з них

шкірку, вийняти кісточки.

  2. Запа­рити і кинути в сироп.

  3. Так само можна приготувати узвар зі слив.

   4. Узвар заварювати кілька разів, щоразу проціджу­ючи.

   5. П'ятсот грамів сухих вишень гарно вимити.

   6. Його готують із ста п'ятдесяти грамів цукру й півсклянки води.

7. Приготуймо узвар із вишень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

варіанти відповідей

А) 7, 2, 6, 4, 1, 3, 5

Б) 7, 6, 4, 1, 2, 3, 5

 

В) 7, 4, 1,6, 3, 5, 2

Г) 7, 5, 2, 6, 4, 3, 1

Д) 7, 5, 6, 4, 1, 2, 3

Е) 7, 5, 6, 4, 1, 3, 2

Є) 7, 1, 6, 4, 2, 3, 5

Запитання 4

2. Установіть плослідовність речень

1. Ти їси і завдяки цьому ростеш.

2. Він складається з сили-силенної цеглинок-клітин.

3. Твій організм теж ніби будинок.

4. Ці цеглинки-клітини утворюються з їжі.

5. Будинок складається з великої кількості цеглин.

6. Їжа в організмі є будівельним матеріалом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

варіанти відповідей

А) 5, 2, 3, 4, 6, 1

Б) 5, 3, 2, 4, 6, 1

 

В) 5, 3, 4, 2, 6, 1

Г) 5, 3, 2, 4, 1, 6

Д) 5, 3, 2, 6, 4, 1

Запитання 5

4. Установіть послідовність речень.

1. Через деякий час із них попроростали пагони.

2. Раптом розірвалося її червоне намисто.

3. Розсипа­лися по землі яскраві намистинки.

4. Колись напали на українське село вороги.

5. З пагонів виросли калинові кущі.

6. Красуня дівчина, яку схопили бусурмани, вирвалася й почала тікати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

варіанти відповідей

А) 4, 6, 2, 1, 3, 5

В) 4, 5, 2, 6, 1, 3


В) 4, 6, 2, 3, 1, 5

 

 

Г) 4, 6, 2, 3, 5, 1

Д) 6, 4, 2, 5, 1, 3


Е) 3, 2, 6, 5, 4, 1

Запитання 6

5.Що називають складним синтаксичним цілим?

 

 

 

варіанти відповідей

А) речення з різними видами зв'язку

Б) це сполучення речень, поєднаних між собою в одне ціле семантико-граматичними відношеннями

В) абзац тексту

Г)  сукупність усіх правил певної мови, якими користуються мовці у процесі спілкування

Запитання 7

6. Для поєднання речень у складне синтаксичне ціле можуть використовуватися синтаксичні засоби: 

 

 

варіанти відповідей

А) порядок слів і речень, сполучники з приєднувальним значенням, паралелізм побудови речень 

Б) порядок слів і речень, прийменники, паралелізм побудови речень

В) порядок слів і речень, зачин, основна частина, кінцівка

Запитання 8

7. Ознаки тексту 

 

 

 

варіанти відповідей

А) цілісність 

Б) зв’язність

В) членованість 

Г) лінійність

Д) інформаційність

Е) завершеність 

Є) паралелізм

Запитання 9

9. Укажіть засіб міжфразового зв'язку. Це питання цікавило людство з давніх часів. І зараз ця проблема не втратила своєї актуальності.

 

варіанти відповідей

А) прислівник

Б) синтаксичний паралелізм

В) синонім

Г) повтор

Запитання 10

10. Укажіть засіб міжфразового зв'язку. У найбільшій у світі річці Амазонці живуть рожеві дельфіни. Вони, вважається, заманюють у підводне царство юнаків.

           

                    

варіанти відповідей

А) прислівник     

  Б) синоніми

В) сполучник 

 Г)займенник

Запитання 11

11. Види міжфразового зв'язку: 

варіанти відповідей

А) самостійний і паралельний

Б) паралельний і ланцюжковий

В) інформаційний і самостійний

Запитання 12

12. Для поєднання речень у складне синтаксичне ціле можуть використовуватися синтаксичні засоби: 

 

 

 

варіанти відповідей

А) порядок слів і речень, сполучники з приєднувальним значенням, паралелізм побудови речень 

Б) порядок слів і речень, прийменники, паралелізм побудови речень

В) порядок слів і речень, зачин, основна частина, кінцівка

Запитання 13

Засобом зв’язку між виділеними реченнями є

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі.  

варіанти відповідей

лексичний повтор

займенник

сполучник

вставне слово

Запитання 14

Мікротема – це

варіанти відповідей

частина тексту, що містить головну думку висловлення

уривок тексту, обмежений абзацом

вступна частина тексту

частина тексту, що містить окрему, відносно закінчену думку; частина загальної теми тексту

Запитання 15

ССЦ (складне синтаксичне ціле) – це

варіанти відповідей

це група речень, поєднаних синтаксичним, граматичним й інтонаційним зв'язком, що характеризується більшою смисловою закінченістю в порівнянні з реченням.

те саме, що надфразна єдність

те саме, що й текст

те саме, що й абзац

Запитання 16

Тема тексту – це

варіанти відповідей

комунікативна мета тексту, заради якої його створено

те, про що розповідається в тексті, його зміст

сукупність актуальних питань, порушених у ньому автором

Запитання 17

Ідея тексту – це

варіанти відповідей

те, до чого текст закликає, чого навчає тощо

те, про що розповідається в тексті, його зміст

сукупність актуальних питань, порушених у ньому автором

Запитання 18

Текст – це

варіанти відповідей

група речень, об’єднаних спільною темою

група речень, об’єднаних спільною темою та ідеєю

група речень, об’єднаних спільною темою, ідеєю та граматично

висловлення певної особи , передане дослівно, без змін

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест