Українська мова. ЗНО-2022

Додано: 1 лютого 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: Українська мова. ЗНО-2022
Тест виконано: 11 разів
28 запитань
Запитання 1

1. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


варіанти відповідей

Лук..яненко, торф..яний, миш..як

кон..юнктивіт, духм..яний, сором..язливий


присв..ята, п..ятірка, комп..ютер


з..юрмитися, б..юджет, праслов..яни


Запитання 2

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

багаточисельні дзвінки

тривале відрядження

забуті винятки з правил

не зраджувати принципи

Запитання 3

Слова спільнокореневі в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

білок, побілений, білизна, білесенький

маячок, маячня, маякнути, маяк

крикливий, кричущий, у криці, крикун

притихлий, тиша, тихенько, у тиші

Запитання 4

Синонімами є слова у всіх рядках, ОКРІМ


варіанти відповідей

тяжкий, нелегкий, складний, сутужний

запущений, занехаяний, занедбаний, зачуханий

припиняти, перестати, причепити, полишити

маля, крихта, дитинча, дитятко

Запитання 5

НЕПРАВИЛЬНО узгоджено прикметник з іменником у рядку


варіанти відповідей

без осінніх ярмарків

яскравий какаду

справедливе журі

гостинний Калгарі

Запитання 6

На перший склад падає наголос у слові


варіанти відповідей

близький


босоніж

донька

експерт


Запитання 7

Проаналізуйте текст і виконайте завдання 7–10 до нього.

(1)29 червня 1659 року відбулась легендарна Конотопська битва – взірець переможної тактики. (2)Під проводом гетьмана Виговського українське військо з кіннотою кримських татар, завдало нищівного удару еліті московської орди, що вторглася на територію України, руйнуючи міста. (3)Однак узяти штурмом Конотоп московити не могли: 70 днів місто обороняли козаки й дієздатні городяни, доки не прибули війська гетьмана. (4)Удавшись до хитрого маневру, українці … ворога в пастку. (5)Прикро, що фільм «Конотопська битва» Ахтема Сеїтаблаєва так і не був знятий… (6)Дізнайся неймовірні історії про видатних українців з книг «ЗНАЙ НАШИХ» та «Битва за землю рідну» (Малюнок і текст Юрія Журавля)


На місці пропуску в третьому реченні має бути слово

варіанти відповідей

запросили


заманили

загнали

завдали

Запитання 8

Проаналізуйте текст і виконайте завдання 7–10 до нього.

(1)29 червня 1659 року відбулась легендарна Конотопська битва – взірець переможної тактики. (2)Під проводом гетьмана Виговського українське військо з кіннотою кримських татар, завдало нищівного удару еліті московської орди, що вторглася на територію України, руйнуючи міста. (3)Однак узяти штурмом Конотоп московити не могли: 70 днів місто обороняли козаки й дієздатні городяни, доки не прибули війська гетьмана. (4)Удавшись до хитрого маневру, українці … ворога в пастку. (5)Прикро, що фільм «Конотопська битва» Ахтема Сеїтаблаєва так і не був знятий… (6)Дізнайся неймовірні історії про видатних українців з книг «ЗНАЙ НАШИХ» та «Битва за землю рідну» (Малюнок і текст Юрія Журавля)


Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 9

Проаналізуйте текст і виконайте завдання 7–10 до нього.

(1)29 червня 1659 року відбулась легендарна Конотопська битва – взірець переможної тактики. (2)Під проводом гетьмана Виговського українське військо з кіннотою кримських татар, завдало нищівного удару еліті московської орди, що вторглася на територію України, руйнуючи міста. (3)Однак узяти штурмом Конотоп московити не могли: 70 днів місто обороняли козаки й дієздатні городяни, доки не прибули війська гетьмана. (4)Удавшись до хитрого маневру, українці … ворога в пастку. (5)Прикро, що фільм «Конотопська битва» Ахтема Сеїтаблаєва так і не був знятий… (6)Дізнайся неймовірні історії про видатних українців з книг «ЗНАЙ НАШИХ» та «Битва за землю рідну» (Малюнок і текст Юрія Журавля)


У ролі підмета в тексті вжито виділене слово


варіанти відповідей

міста

Конотоп

городяни

історії

Запитання 10

(1)29 червня 1659 року відбулась легендарна Конотопська битва – взірець переможної тактики. (2)Під проводом гетьмана Виговського українське військо з кіннотою кримських татар, завдало нищівного удару еліті московської орди, що вторглася на територію України, руйнуючи міста. (3)Однак узяти штурмом Конотоп московити не могли: 70 днів місто обороняли козаки й дієздатні городяни, доки не прибули війська гетьмана. (4)Удавшись до хитрого маневру, українці … ворога в пастку. (5)Прикро, що фільм «Конотопська битва» Ахтема Сеїтаблаєва так і не був знятий… (6)Дізнайся неймовірні історії про видатних українців з книг «ЗНАЙ НАШИХ» та «Битва за землю рідну» (Малюнок і текст Юрія Журавля)


Відокремлених членів немає у реченні   

варіанти відповідей

першому   

другому

четвертому

п’ятому  

Запитання 11

Уподібнення приголосних звуків відбувається в обох словах усіх рядків, ОКРІМ кожному слові рядка


варіанти відповідей

дочці, зцілити

лічба, легкий

відхилити, юність

кузня, баскетбол

аякже, сестричці

Запитання 12

Прочитайте текст.

Переселенці їдуть.

Світ за очі, покидавши своє.

Шукати Україну в Україні.

десь має ж бути, десь вона та є!

Своя. Свобідна. Ще не занапащена.

Де вже не владен (1)л/Лях ані (2)а/Аллах.

Дністро і (3)б/Буг, (4)п/Поділля і (5)б/Брацлавщина

самі себе вивозять на волах (Л.Костенко).


З малої літери треба писати слово після цифри

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 13

Із дефісом треба писати всі слова в рядку


варіанти відповідей

кисло/солодкий, будь/ласка, тишком/нишком

авіа/носець, будь/де, по/батькові

людино/подібний, до/нині, жовто/гарячий

казна/що, до/вподоби, блідо/рожевий

тьмяно/синій, будь/хто, тренер/психолог

Запитання 14

Серед кімнати стояла широка дубова кухва, наповне(1)на до полови(2)ни брунат(3)ною купі(4)лю, від якої сходив гарячий трав'я(5)нистий дух (В. Шкляр).


Подвоєні літери треба писати на місці цифри


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 15

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

трьох … Олегові заважали широкі капелюха


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Протягом, неділь, Деркачеві, поля


Протягом, тижнів, Деркачеві, поля


На протязі, тижнів, Деркач, криси

Упродовж, тижнів, Деркачу, криси

Упродовж, неділь, Деркачу, криси

Запитання 16

НЕПРАВИЛЬНО поєднано числівник з іменником у рядку

варіанти відповідей

шість десятих метра

двадцять три файли

два з половиною метри

сімдесят п’ять сторінок

тисяча сто чотири кілометрів

Запитання 17

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Дбаючи про довкілля, сортуй сміття.

Знаходь однодумців, перейнявшись проблемою чистоти навколишнього середовища.


У День Землі спробуй прожити добу, не вмикаючи електроприлади.

За злочинну байдужість чи відверту кривду Природа неодмінно помститься, затопивши оселі чи висушивши врожаї.

Важливо ділитися досвідом, залучаючи друзів у мережах.

Запитання 18

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

наслідували  Орленко … виконання.


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


варіанти відповідей

Дві піаністки, знаменитій Ганні, із-за її довершеного

Дві піаністки, знамениту Ганну, через її довершене

Двоє піаністок, знамениту Ганну, через її довершене

Дві піаністки, знаменитій Ганні, через її довершене

Двоє піаністок, знамениту Ганну, із-зі її довершеного

Запитання 19

Прочитайте діалог (цифри позначають номери реплік).

— (1) Вітання, Олеже, пів року не був у бібліотеці? Як справи?

— (2) Доброго ранку, Світлано Михайлівно! Дякую, усе ж тепер у комп’ютері!

— (3) Мабуть, не все, любий друже, раз прийшов-таки до храму книги?!

— (4) Авжеж, пані бібліотекарко, наразі «Юра» Марини Гримич не розгортається онлайн. Може, у вас є цей новий роман про шістдесятників?

— (5) Щойно розпакували нові надходження! Олег, а ти провидець! Є «Юра»! Тримай! Приємного чтива.


НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 20

Простим є речення

варіанти відповідей

Їхні весняні душі були непідвладними ні трохи сумовитій осені, ані депресивній нульградусній зимі із її частою слякотою і рідким снігом (С.Процюк)


Гармата з Цитаделі повинна була вдарити по мурі внутрішнього подвір’я будинку, пробійна чота вибігала через вулицю в браму того будинку, через подвір’я і вбігала у пролом до колій (Т. Прохасько)

У нього палка потреба, у нього жадання слізне: окраєць нічного неба піймати у фокус лінзи (Ю. Андрухович)

Торн заплескав у долоні, як мала дитина, а тоді, схилившись над столом, заваленим паперовими фігурками, які він без упину складав, легко дмухнув (С. Андрухович)

Краще залишити за собою зайвий день, переконатися, що все йде за планом, і вже тоді особисто принести посилку (А.Кокотюха)

Запитання 21

Пряму мову в реченні 


Генрік Ібсен переконував: «Справжня ознака, за якою можна пізнати істинного мудреця, – терпіння»


правильно передано непрямою в рядку


варіанти відповідей

Генрік Ібсен упевнений, що мудрість досягається завдяки терпінню.

Генрік Ібсен зауважував, що справжні мудреці завжди терпеливі.

Генрік Ібсен наголошував, що терпіння – це ознака, притаманна істинним мудрецям.

Генрік Ібсен був переконаний, якщо багато витерпіти, станеш мудрецем.

Генрік Ібсен акцентував на терпінні – справжній ознаці мудрої людини.

Запитання 22

Складносурядне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Лише на мить вирвавшись із неволі, кінь відчув себе щасливим…» додати

варіанти відповідей

але потім усе ж надав перевагу реальності, а не мрії

проте згодом йому стало легше залишитися покірним

адже свобода – найбільша цінність

хоча швидко знову став слухняним

уперше в житті опинившись без нагляду

Запитання 23

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).


До того моменту, коли ми, (1)як, скажімо,(2) перший-ліпший громадянин Швейцарії чи Нідерландів, не будемо розгортати газети,(3) які нам кидають в скриньку і читати в них докладний бюджетний звіт місцевих властей, постатейно, на що були витрачені наші гроші, я,(4) як Станіславський, буду говорити нашим політикам:(5) «Не вірю».


НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – при відокремленій прикладці

кома 2 – при вставному слові


кома 3 – перед підрядною частиною складного речення


кома 4 – при порівняльному звороті

двокрапка 5 – перед прямою мовою

Запитання 24

Синонімом фразеологізму "у зеніті слави" є

варіанти відповідей

хоч на купу складай

мороз поза шкірою

обійми Морфея

лавровий вінок

і риби наловить, і ніг не змочить

Запитання 25

Приєднайте до фрагмента «Не купайтесь у морі ілюзій,..» підрядну частину так, щоб утворилося складнопідрядне речення з підрядним обставинним часу


варіанти відповідей

щоб не тонути в морі сліз

скільки років би вам не накувала зозуля

бо з нього важко вискочити на сухе

 хоч і буває дуже спекотно

яке викопали власноруч

Запитання 26

З’ясуйте, яке з виділених слів є в реченні означенням

(цифра позначає наступне слово).

Червону руту не шукай (1)вечорами, –

Ти у мене (2)єдина, тільки ти, повір.

Бо твоя (3)врода – то є чистая (4)вода,

То є бистрая вода синіх (5)гір (В. Івасюк)

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 27

Яке речення є двоскладним?

варіанти відповідей

Звідки, зрештою, взятися різноманітності в цьому тихому і затхлому куточку? (В Лис)

Батогом обуха не переб’єш (Нар.тв.)

Без нашого Гриця вода не освятиться (Нар.тв.)

Чолом прогрішним із тавром зажури все б’юся об тверді камінні мури, як їхній раб, як раб, як ниций раб (В.Стус)

Чорна‑чорна та глибока ніч (Леся Українка)

Запитання 28

З'ясуйте, яке слово є в реченні прислівником

(цифра позначає наступне слово).

Шрам дуже засмутився (1)після цієї розповіді, а Василь Невольник сказав, (2)що переведеться, мабуть, (3)нінащо славне Запорожжя, коли (4)такі гетьмани (5)керують.


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест