Стилістичне забарвлення лексики.

Додано: 29 березня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 4049 разів
11 запитань
Запитання 1

Стилістично забарвлені слова вжито в рядку:






варіанти відповідей

а) примазався, обрій, зодчий;

б) дар, лементував, стяг;

в) озорити, йти, манюня;

г) уславлений, суниця, любий;

д) плентатися, виставка, лісовоз.

Запитання 2

Укажіть рядки, що складаються лише зі стилістично забарвлених слів:






варіанти відповідей

а) ставок, артерія, манюсінький;

б) реготуха, лементував, діваха;

в) річка, струмок, жерти;

г) плентатися, аршин, верста;

д) озорити, брехати, червоніти.

Запитання 3

Продовжіть подане твердження:

Стилістика – це розділ науки про мову, який вивчає…






варіанти відповідей

а) звукову будову мови;

б) словниковий склад мови;

в) семантичні особливості слів;

г) стилістичну диференціацію мови, її функціональні стилі;

д) основні одиниці синтаксису – речення та словосполучення.

Запитання 4

Продовжіть подане твердження:

Стилістичні засоби української мови – це…






варіанти відповідей

а) одиниці мови, які мають стилістичне забарвлення;

б) повільний темп мовлення, чітка вимова звуків, правильне наголошення слів;

в) єдність фонетичних, лексичних, фразеологічних, морфологічних, словотворчих та синтаксисних засобів;

г) вмотивованість використання мовних засобів в усному мовленні;

д) вміле використання граматичного вираження думки в усному та писемному мовленні.

Запитання 5

Визначте правильне твердження:






варіанти відповідей

а) поскільки різною вважають кількість мовних функцій, то і різною є кількість функціональних стилів мовлення;

б) у будь-якому функціональному стилі мовлення переважають стилістично марковані слова;

в) тексти офіційно-ділового стилю припускають емоційно забарвлену лексику;

г) за допомогою наукового стилю реалізується комунікативна мовна функція;

д) поняття «літературна мова» нерозривно пов’язане з поняттям «функціональний стиль».

Запитання 6

Позначте речення, в якому вжито просторічне слово:






варіанти відповідей

а) Вітер заснув, затих і тільки зрідка колишеться серед зеленого листя (Б. Грінченко).

б) Усяка волоцюга тут тягається — так і дивись! Ну, народ! (Б. Грінченко).

в) Місяць був ясний, блискучий, як золотий турецький ятаган (Г. Тютюнник).

г) Шлях — дорога в небокрай веде (М. Руденко).

Запитання 7

Позначте рядок стилістично забарвлених слів.






варіанти відповідей

а) Книга, йти, добрий;

б) сигнал, високий, переслідували;

в) шкандибати, малесенький, плестися;

г) дорогий, одинокий, коріння.

Запитання 8

Позначте рядки із стилістично забарвленими словами:

варіанти відповідей

а) дружба, стаканчик, озорити;

б) лицемірство, старанність, бовдур;

в) діточки, кулачок, голівонька;

г) дощ, сонечко, душогубець;

д) серденько, теремок, голосочок.

Запитання 9

Позначте речення, в якому неправильно вжито слово приймати:






варіанти відповідей

а) Їв би очима та душа не приймає (Народна творчість).

б) Юнаки приймають присягу на вірність Україні (З газети).

в) Прошу прийняти рішення якнайшвидше (Із заявок).

г) Василь приймає участь у змаганнях з футболу (3 розмови).

Запитання 10

Укажіть, що лежить в основі розрізнення стилів мовлення:






варіанти відповідей

а) лексичні та орфоепічні ознаки;

б) основні функції мови – спілкування, повідомлення, вплив;

в) ступінь поширення у мові;

г) сфера вживання;

д) мета і спосіб використання у певній ситуації.

Запитання 11

Укажіть рядок, у якому названо всі сучасні стилі мовлення:






варіанти відповідей

а) розмовний, епістолярний, публіцистичний, художній;

б) науковий, публіцистичний, художній, офіційно-діловий;

в) офіційно-діловий, епістолярний, публіцистичний, художній, розмовний;

г)конфесійний, науковий, публіцистичний, художній, офіційно-діловий, епістолярний, розмовний;

д) публіцистичний, художній, офіційно-діловий, епістолярний, розмовний.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест