На перший склад падає наголос у слові
А послання
Б літопис
В піцерія
Г зручний
Спільнокореневими до слова вік є всі слова, ОКРІМ
А вічний
Б середньовіччя
В підвіконня
Г вічність
Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення
А грецький горіх
Б цілушка хліба
В грудна дитина
Г білий підодіяльник
Виділене слово є прислівником
А на/зустріч вітру
Б піти у/бік річки
В зайти у/середину хати
Г по/весняному тепло
Неузгоджене означення вжито в реченні
А Не кожен осел має великі вуха.
Б Настав час прощатися.
В І вовк своїх вовченят любить.
Г У променях згасаючого сонця золотилась гречка.
Через дефіс треба писати всі слова в рядку
А пів/Ялти, завод/велетень, південно/західний, стоп/кран, 50/річчя
Б синьо/білий, щастя/доля, людино/день, напів/фабрикат, екс/міністр
В гори/цвіт, лже/наука, купівля/продаж, пів/аркуша, Нац/банк
Г астро/прогноз, напів/сон, водо/грай, 80/річний
Помилку в написанні апострофа допущено в рядку
А морквяний сік
Б духмяний чай
В Панєвропейська конференція
Г над’яскрава сукня
Д двох’ярусний лофт
Літеру З у префіксах треба писати в усіх словах рядка
А ..реагувати, ..терти, ..творити, ..ламати
Б ..рушити, ..робити, ..худнути, ..конфузитися
В ..берегти, ..чіплювач, ..цілювати, ..нищений
Г ..читувач, ..чавити, ..хідці, ..чудуватися
Д ..мастити, ..хвилювати, ..цідити, ..палахнути
Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ
А десять годин десять хвилин
Б десять хвилин на двадцять третю
В десять хвилин по двадцять другій
Г десята година десять хвилин
Д десять хвилин на одинадцяту
Помилку у відмінюванні іменника допущено в рядку
А розмова з Олександром Антол
Б папка Володимира Зеленського
В зошит Семена Гінінгера
Г мандрівка з Лілією Гриневич
Д наплічник Антона Варвуса
Граматично правильне продовження речення «Мріючи про екскурсію до Києва…»
подано в рядку
А …мені було цікаво.
Б …я переглядав цікаві місця столиці.
В …стемніло.
Г …подруги порадили поїхати.
Д …накрапав дощ і ставало сумно.
НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки в реченні
А Добро далеко розходиться, а зло ще далі.
Б Чорна хмара вкрила землю, і за кілька хвилин розпочалася злива.
В Котрая дівчина чорні брови має, то тая дівчина усі чари знає.
Г Ой не крийся, природо не крийся, що ти в тузі за літом, у тузі.
Д Неначе цвяшок в серце вбитий, оцю Марину я ношу.
Дедалі більше віддаляється від нас в шаленому темпі атомної епохи біленька хатина у вишневому садку з колискою та мудрим усміхом батька (1) у якій (2) наш корінь роду (3) щось одвічне (4) як життя(5) і святе, як мамина пісня.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «На виставу «Земля» О. Кобилянської ми не потрапили, …» обрати
А … тому що однокласники перебували на лікарняному.
Б … вона нездужала.
В … і вирішили піти на фільм «Тіні забутих предків».
Г … передумали, чесно кажучи.
Д … але неодмінно підемо наступного сезону.
Однорідними додатками ускладнено речення
А Сонце розкидало промені по ярах, по долинах, по садках.
Б У погляді матері нема ні фальші, ні лукавості, ні хитрування.
В Нескошені жита і пшениці виблискували на сонці стиглими колосками.
Г Сипався осінній, уїдливий, дрібненький дощик.
Д Я любив спати у пшениці, у просі, у ячмені.
Узагальнювальне слово після однорідних членів є у реченні (розділові знаки опущено)
А Серце чує наближення весни у всьому і в шелесті лісів і у вітрі і в стежках.
Б Червоно скрізь на небі на узгір’ях на горі.
В Усе зникло наче в казці місто гори поле гай.
Г Пташка кущик бадилина усе звикає до життя у сутінках.
Д У годину творчу все було палким і небо і земля і камінь і різець.
Виберіть випадок уживання тире в реченні при відокремленій прикладці
А Ніч темніє, ясніють зорі, море плаче, темрява шумить –усе таке знайоме.
Б Платон мені друг, але істина – ще більший мені друг.
В Хмара надходить, грім гуркотить, блискавка хижо моргає.
Г Сміливо іди до мети – і мрія твоя здійсниться.
Д Сергій Параджанов – кінорежисер, є одним із засновників українського поетичного кіно, постановником фільму «Тіні забутих предків».
Виберіть випадок уживання тире в в складносурядному реченні
А Ніч , зорі, море , темрява –усе таке знайоме.
Б Платон мені друг, але істина – ще більший мені друг.
В Хмара надходить, грім гуркотить, блискавка хижо моргає.
Г Сміливо іди до мети – і мрія твоя здійсниться.
Д Сергій Параджанов – кінорежисер, є одним із засновників українського поетичного кіно, постановником фільму «Тіні забутих предків».
Виберіть випадок уживання тире при однорідних членах речення
А Ніч , зорі, море , темрява –усе таке знайоме.
Б Платон мені друг, але істина – ще більший мені друг.
В Хмара надходить, грім гуркотить, блискавка хижо моргає.
Г Сміливо іди до мети – і мрія твоя здійсниться.
Д Сергій Параджанов – кінорежисер, є одним із засновників українського поетичного кіно, постановником фільму «Тіні забутих предків».
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Поїдеш далеко(1) побачиш багато(2) задивишся(3) зажуришся, згадай мене(4) брате(5)! (Т.Шевченко)
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
А 1 – кома при однорідних членах речення
Б 2 – крапка з комою на межі частин складного речення
В 3 – кома при однорідних присудках
Г 4 – кома для виокремлення звертання в реченні
Д 5 – знак оклику в складному реченні
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Забілена в тумани Говерла чатує на обрії...» вибрати
А й укриває мережаною тінню все довкола.
Б деінде промайне крилом сполохана птаха.
В ніби роззираючись на всю Чорногору.
Г де вже займається молоденький день.
Д та зорі тремтять у нічній прохолоді.
Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
А «Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.
Б Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».
В «Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».
Г Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш».
Д «Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».
НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення
А Ще не ходячи до школи, мама читала мені поезії Тараса Шевченка.
Б Побачивши в магазині нову книгу, я захотів її переглянути.
В Слухаючи реферат однокласниці, ми робили деякі нотатки.
Г Створюючи п’єсу, автор суттєво осучаснив текст класичної вистави.
Д Покидаючи свій рідний край, нащо їде козак за Дунай?
Односкладним безособовим є речення
А Сутеніє, мабуть у степу..
Б У весняну днину не забудь про зернину.
В Друг-солдат не дасть погибати.
Г Бережіть себе і Україну..
Д Один день марнувала, два дні спочивала.
Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у рядку
А Як/би не крутила хуртовина, блисне промінь сонця.
Б Народна пісня - то/ж усієї землі окраса.
В Я люблю тебе, друже, за/те, що не можна тебе не любити.
Г Усе одно, що/б не сталося, ми не розлучимось.
Д Хотіла б я піснею стати, що/б вільно по світі літати.
Визначити безсполучникове складне речення
А У світі злому і холодному, де щастя зіткане з прощань, чи ми пробачим одне одному цю несподівану печаль?
Б Серед осудливих розмов оберігайте жінку: вона вразлива на любов і на гірку сльозинку.
В А зранку з далеких доріг прийшов рясний дощ, полив усі спраглі дерева, розбудив сонні акації і пішов далі.
Г А в мене і до цього часу при згадці про маленького хлопчика і його бабусю пробігають по тілу мурашки і стає моторошно.
Д Там, за степами, де землі щедрі і розлогі, лелеки на стовпах сидять.
Визначити просте речення, ускладнене однорідними членами речення
А У світі злому і холодному, де щастя зіткане з прощань, чи ми пробачим одне одному цю несподівану печаль?
Б Серед осудливих розмов оберігайте жінку: вона вразлива на любов і на гірку сльозинку.
В А зранку з далеких доріг прийшов рясний дощ, полив усі спраглі дерева, розбудив сонні акації і пішов далі.
Г А в мене і до цього часу при згадці про маленького хлопчика і його бабусю пробігають по тілу мурашки і стає моторошно.
Д Там, за степами, де землі щедрі і розлогі, лелеки на стовпах сидять.
Правильно утворено ступені порівняння прикметників у рядку
А набагато зручний, чорніший, більш стриманий
Б більш наполегливий, якнайближчий, вигідніший
В найвужчий, менш придатніший, зрозуміліший
Г голосніший, більш уважний, найдорогіший
Д дешевший, щонайповніший, більш вищий
Не потрібно відокремлювати поширене означення в реченні (розділові знаки опущено)
А Сповнений кохання я іду по вулиці знайомій.
Б Свіжістю та ароматом дихала настояна на травах земля.
В Он килим витканий із птиць летить над полем.
Г Стомлені від довгого переходу бійці зупинилися перепочити.
Д Обсаджена зеленими кущами розлогої дикої тернини стоїть хата лісника.
Подвоєння нн відбувається у всіх словах рядка
А туман..ий, гречан..ий, несказан..ий
Б ошукан..ий, довгождан..ий, кін..ий
В віддан..ий, беззахисн..ий, нездолан..ий
Г глинян..ий, старан..ий, бездон..ий
Д священ..ий, безсон..ий, невблаган..ий
Прочитайте текст і виконайте завдання
1.На хуторі вмирає день і гасне перестигла бронза пшениць. 2.З лісу в широких киреях виходять вечір і туман; вони спиняються біля узлісся і думають: куди б ще піти? 3. Далі туман ссовується ліворуч і сивим дідом бреде на долину до ставу, а вечір скрадається на хутір, щоб почути, як заблукавши у вишняку та гречках затихає самотня хата. 4. Отут він дочекається ночі, подарує їй перстень місяця та й зникне у вербах та верболозах над ставом, біля якого пара котенят розкошують у молоденькій отаві.
Слово «кирея» є
А неологізмом Б архаїзмом В історизмом Г діалектизмом
Прочитайте текст і виконайте завдання
1.На хуторі вмирає день і гасне перестигла бронза пшениць. 2.З лісу в широких киреях виходять вечір і туман; вони спиняються біля узлісся і думають: куди б ще піти? 3. Далі туман ссовується ліворуч і сивим дідом бреде на долину до ставу, а вечір скрадається на хутір, щоб почути, як заблукавши у вишняку та гречках затихає самотня хата. 4. Отут він дочекається ночі, подарує їй перстень місяця та й зникне у вербах та верболозах над
ставом, біля якого пара котенят розкошують у молоденькій отаві.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому
Приєднайте до частини речення « Падав рясний дощ…» запропоновані фрагменти та знайдіть просте з однорідними членами (присудками)
А. …тому ми взяли кольорові парасольки.
Б. …і поливав квіти, дерева.
В. …але він не заважав нам прогулюватися славетним містом Лева.
Г …його зачекалися і люди, і птахи, і вся зелень весняного парку.
Приєднайте до частини речення « Падав рясний дощ…» запропоновані фрагменти та знайдіть складносурядне речення
А. …тому ми взяли кольорові парасольки.
Б. …і поливав квіти, дерева.
В. …але він не заважав нам прогулюватися славетним містом Лева.
Г …його зачекалися і люди, і птахи, і вся зелень весняного парку.
Приєднайте до частини речення « Падав рясний дощ…» запропоновані фрагменти та знайдіть безсполучникове речення
А. …тому ми взяли кольорові парасольки.
Б. …і поливав квіти, дерева.
В. …але він не заважав нам прогулюватися славетним містом Лева.
Г …його зачекалися і люди, і птахи, і вся зелень весняного парку.
Приєднайте до частини речення « Падав рясний дощ…» запропоновані фрагменти та знайдіть складнопідрядне речення
А. …тому ми взяли кольорові парасольки.
Б. …і поливав квіти, дерева.
В. …але він не заважав нам прогулюватися славетним містом Лева.
Г …його зачекалися і люди, і птахи, і вся зелень весняного парку.
Кому НЕ ТРЕБА ставити в складносурядному реченні
А У гаю хиталися дерева і стояв задуманий сторож.
Б Дівча малювало хвилі та чайки літали низько.
В Море шумить та зорі тремтять у нічній прохолоді.
Г Я йду до гаю й серце моє пташкою співає про весну.
Д Зацвів бузок і кущі троянд укрилися квітами.
Просте речення з відокремленою обставиною утвориться, якщо до частини
«На свята моя сім´я традиційно прикрашає будинок, ...» додати
А … і стає дуже затишно.
Б … незважаючи на вартість прикрас та погоду.
В … дарма що квіти темного кольору.
Г … аби було весело.
Д … щоб було затишно та красиво.
Виділене слово є вставним у реченні (розділові знаки пропущено)
А Я на щастя знаю правила поведінки в громадських місцях.
Б Хлопці про наші плани на літо тоді не здогадувалися.
В Фестиваль тюльпанів проводять традиційно наприкінці квітня.
Г Інколи найщиріша правда стає такою неправдоподібною.
Д Ви зараз швидко можете передумати їхати в це відрядження.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома