СТИЛІСТИКА. Варіант 2

Додано: 17 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 170 разів
24 запитання
Запитання 1

Вкажіть, у якому варіанті відповіді правильно визначено ознаки публіцистичного стилю.

варіанти відповідей

Широко використовуються емоційно-забарвлені слова, суспільно-полі­тична лексика, риторичні запитання, вигуки, повтори, тон мовлення пристрасний, оцінний.

Основна лексика — загальновживані слова, позбавлені емоційно-сти­лістичного забарвлення, стилістично нейтральні, які вживаються лише в конкретно логічному значенні; вживання специфічної термінології, яка в інших стилях ніколи не використовується.

Вживаються специфічні, синтаксично неподільні словосполучення, тер­міни; мовні засоби поєднуються з формулами, внаслідок чого досягається стислість викладу.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічні форми спілкування, риси індивідуалізації мовлення, вживання неповних речень, застосування міміки, жестів.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічна форма спілкування поряд з авторським текстом, риси індивідуалізації мовлення.

Запитання 2

Словам якого рядка префікси надають книжного відтінку?

варіанти відповідей

Написати, дописати, прибігти, переглянути, підійти.

Псевдонауковий, гіперінфляція, мікроорганізм, ультразвуковий, антитіло.

Прибережний, вийти, докучати, заширокий, знедолений.

Прадід, надхмарний, прийти, зачепити, поговорити.

Анемія, позатекстовий, присісти, назбирати, придивитися.

Запитання 3

У якому реченні допущено стилістичну помилку?


варіанти відповідей

Українська мова є одним з вирішальних чинників національної самобут­ності українського народу.

У нашій мові — думки і мрії наших предків про волю і щастя, боротьба і звитяга, їхнє одвічне трудолюбство і мрійлива душа.

Мова наша живе, не дивлячись на заборони і переслідування на протя­зі століть.

Українська література завжди розкривала красу рідного слова, відомого своєю винятковою співучістю, місткістю і гнучкістю.

Державна мова — закріплена традицією або законодавством мова, ужи­вання якої обов'язкове в органах державного управління.

Запитання 4

У якому рядку всі словосполучення вживаються тільки в професійному мовленні?


варіанти відповідей

Брати слово, брати на себе відповідальність, брати кредит, брати до серця, брати зобов'язання.

Мати на меті, мати намір, мати інтерес, мати рацію, мати сина.

Надавати підтримку, надавати допомогу, надавати інформацію, нада­вати ляпасів.

Обіймати посаду, впроваджувати у виробництво, відшкодовувати збит­ки, порядок денний, за вимогою керівництва.

Повідомляти про зарахування, підніматися східцями, поставити на ноги, працювати над книгою, лізти в очі.

Запитання 5

Продовжте речення: «План виступу — це ...


варіанти відповідей

повний письмовий виклад змісту виступу.

слова та звороти, що означають поняття та явища певної галузі знання.

послідовність і взаємозв'язок тематичних частин виступу, зафіксова­них у вигляді переліку ключових питань або суджень.

узагальнювальні думки, які мають лаконічну, відточену мовну форму.

висновкові положення.

Запитання 6

З'ясуйте різновид стилістичної помилки в реченні. Перед випускниками стоїть дилема: куди піти вчитися?


варіанти відповідей

Невідповідність ужитих мовних засобів стилеві висловлення.

Мовна недостатність.

Нерозрізнення слів-паронімів.

Порушення принципу милозвучності.

Уживання росіянізмів (суржикових слів).

Запитання 7

Вкажіть, у якому варіанті відповіді правильно визначено ознаки наукового стилю.


варіанти відповідей

Широко використовуються емоційно-забарвлені слова, суспільно-полі­тична лексика, риторичні запитання, вигуки, повтори, тон мовлення пристрасний, оцінний.

Основна лексика — загальновживані слова, позбавлені емоційно-сти­лістичного забарвлення, стилістично нейтральні, які вживаються лише в конкретно логічному значенні; вживання специфічної термінології, яка в інших стилях ніколи не використовується.

Вживаються специфічні, синтаксично неподільні словосполучення, тер­міни; мовні засоби поєднуються з формулами, внаслідок чого досягається стислість викладу.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічні форми спілкування, риси індивідуалізації мовлення, вживання неповних речень, застосування міміки, жестів.

Загальновживана лексика, експресивна насиченість, діалогічна форма спілкування поряд з авторським текстом, риси індивідуалізації мовлення.

Запитання 8

У якому реченні виділені слова вжито як засіб словесної гри (каламбур)?


варіанти відповідей

Безсумнівним є те, що справіку в людині двоє начал живуть, дві натури вічно в душі протиборствують: будівник і руйнач.

Коли Одарка гнівалася, слова її здавалися жалкими, як кропива, і кололися, мов їжаки.

Ні погрозами, ні шантажем, ні фальшивими лестощами вже не зломи­ти нашої всенародної волі, нічим не затримати владну ходу нового часу.

Я знаю пестливі слова про неї, до неї, для неї.

Жук пішов у сад за дачу і розв'язує задачу. А комар години цілі лиш тиня­ється без цілі. То з нудьги, без всяких діл, полетів з гори у діл.

Запитання 9

Визначте речення, в якому один спосіб дієслова вживається замість іншого.

варіанти відповідей

Чорне золото з шахт на поверхню потоками лине.

Відпросився б ти у командира, прийшов би до мене на часину.

Дашкович приїхав додому і застав усіх своїх живих і здорових.

Жінка навіть не впізнала його, так він поздоровшав, загорів, повеселішав.

Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева.

Запитання 10

Яке речення побудоване неправильно?


варіанти відповідей

Починаючи з часів Ярослава, Софія Київська стає центром східнослов'янської держави.

Зробивши зло, не жди добра.

Піднімаючись над обрієм, сонце дарує нові й нові світлокольорові щед­роти.

Можна приготувати суп, перед варінням горох трохи прожарив­ши в духовці.

Під'їжджаючи до міста, нас застала ніч.

Запитання 11

Продовжте речення: «Основні думки виступу потрібно повторювати ...


варіанти відповідей

завжди тими самими словами.

щоразу варіюючи їхнє мовне оформлення.

пропонуючи слухачам їх записати.

пропонуючи слухачам повторити їх хором.

тільки один раз.

Запитання 12

Із якою стилістичною метою вжито виділені в реченні застарілі слова? В княжому дворі за високим гостроколом на найвищому пагорбі теж в усі боки бігали челядники — з терема до клітей, і знову до терема, й до медуші, й до скітниці, й до стаєнь та обори (І. Білик).

варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для відтворення історичного колориту.

Для іронічно-інтимного доброзичливого колориту.

Як засіб створення гумористичних, іронічних ефектів.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Запитання 13

Продовжте визначення: «Норма літературної мови — це ...


варіанти відповідей

міра, розмір чого-небудь.  

порядок, стан, вигляд.  

сукупність мовних засобів.

порція, пайок чогось.   

кількість когось, чогось.

Запитання 14

У якому реченні виділені слова надають мовленню урочистого, піднесеного забарвлення?

варіанти відповідей

Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України.

Україна — одна з найбільших країн Європи, яка за чисельністю насе­лення посідає шосте місце на континенті.

Хай Господь посилає нам мудрості й сили і хранить Україну нині, прісно й вовік.

Мова — це система звукових знаків, основа духотворчого життя етносу, нації, людства.

Стан мови, її здоров'я визначаються рівнем мовної культури суспільства на етапі його життя.


Запитання 15

У якому рядку допущено помилку у відмінковій формі імені й прізвища?

варіанти відповідей

Олександра Ємця, Сергієві Волощуку, Ірині Семків, Василем Ілащуком.

Вірі Бойчук, Павлом Бойчуком, Ігорем Стецем, Марією Явір.

Дарини Чуклі, Світлани Бойко, Василя Дарійчук, Сергієві Бойко.

Юлією Нос, Ірині Уштан, Петром Уштаном, Зорині Кедь.

Святослава Мельничука, Вірою Мельник, Зої Гринів, Ядвіги Русової.

Запитання 16

Яке з наведених речень містить синтаксичну помилку?


варіанти відповідей

У нашому магазині продається лише така побутова техніка, яка відповідає сучасним вимогам.

Я телефонував на номер, зазначений в оголошенні.

Як слід підготувавшися до іспитів, ти не матимеш проблем.

Бібліотека поповнилася численними підручниками, двома комп'ютерами.

Успіхів великих досягли завдяки наполегливій праці учні нашого класу.

Запитання 17

Продовжте речення: «Найчастіше у публічних виступах на суспільну тему вдаються до ...


варіанти відповідей

науково-навчального підстилю наукового стилю.

белетристичного підстилю художнього стилю.

розмовно-побутового стилю.

ораторського підстилю публіцистичного стилю.

офіційно-ділового стилю.

Запитання 18

У якому рядку неправильно підібрано українські відповідники при перекладі?


варіанти відповідей

Абонентский ящик — абонентська скринька, бедность мысли — убо­гість думки, грецкий орех — волоський горіх, духовное завещание — ду­хівниця, звонить по телефону — телефонувати.

Без задних ног — не чуючи під собою ніг, во весь дух — щодуху, забубенная голова (прост.) — шибайголова, на произвол судьбы — напризво­ляще, птица высокого полета — велике цабе.

В одиночестве — у (на) самотині, совпадать — збігатися, предпосылка —передумова, во главе — на чолі, во вред — на шкоду.

Апеляция — звертання, баланс — рівновага, дебати — обговорення, електорат — виборці, компенсация — відшкодування.

Выписка из протокола — виписка з протоколу, отложить заседание — відложити засідання, благодаря поддержке — дякуючи підтримці, действующий закон — діючий закон, крайние меры — крайні міри.

Запитання 19

Які мовні норми засвідчують доцільність використання мовних одиниць різних рівнів у конкретній ситуації мовлення?


варіанти відповідей

Граматичні.

Стилістичні.

Орфоепічні.

Орфографічні.

Лексичні.

Запитання 20

У якому реченні виділені слова відтворюють місцевий колорит, надають висловам експресивності?


варіанти відповідей

Хай не буде в слові лжі ні йоти. Пам'ятай, що слово — бумеранг!

Як її не назви - мандибуркою, бульбою, ріпою, бараболею, буришкою, — щедра вона душею, мама нашої картоплі.

Ті, що не хочугь братися за розум, потім хапаються за голову.

Дике Поле кінь копитом поле. Не здолав —упав.

Зашароварили, завишиванили, співограями заполонили.

Запитання 21

Знайдіть рядок слів, у вимові яких є відхилення від орфоепічних норм.

варіанти відповідей

[бур'а], [закон], [микет], [л'удина], [л'амка].

[ре"кв'ізит], [п'ідпи'с], [це"нзура], [виекладач], [клави'син].      

[охорона], [пол'оти], [сторін], [кост'ум], [зозул'а].    

[хл'іб], [дос в'ід], [сторож], [мороз], [обйізд].

[книжка], [рідко], [могти], [н'ігти"к], [молот'ба].

Запитання 22

З'ясуйте різновид стилістичної помилки. Я навчаюсь у школі № 2. Мені подобається в нашій школі кабінет, май­стерні, спортзал, їдальня. Наша школа має багато цікавих гуртків, які ве­дуть вчителі нашої школи.


варіанти відповідей

Невідповідність ужитих мовних засобів стилеві висловлення.

Порушення принципу милозвучності.

Нерозрізнення слів-паронімів.

Уживання росіянізмів (суржикових слів).

Невиправдане повторення слів (тавтологія).

Запитання 23

Продовжте речення: «Лаконічність мовлення відображає ...


варіанти відповідей

емоційність, натхненність, піднесеність мовлення.

багатство словникового запасу оратора.

нормативність мовлення оратора.

здатність говорити стисло, проте максимально зрозуміло.

діалогічну форму спілкування поряд з авторським текстом.

Запитання 24

До якої форми красномовства належить текст?

Українська Національна Рада волею тих, що її задумали, призначена на цю службу нашому народові, є носієм великої ідеї свободи і незалежності у всій її величі й чистоті. Тому в умовах вільного світу ми твердо стояли (і бу­демо твердо стояти у найтяжчих умовах) на сторожі інтересів свого наро­ду, як речники його самостійницьких прагнень, обстоюючи їх всюди і скрізь і за всяких обставин.

А в ситуації темряви, що нависла над нашою Батьківщиною, над мряковинням терору культивованої зради й витворюваної тяжкої депресії, наше призначення — бути маяком яскравим і непогасимим, маяком віри й рішеності, джерелом душевної наснаги для мільйонів.

Цьому служінню призначена Українська Національна Рада.


варіанти відповідей

Соціально-політичної.

Академічної.

Соціально-побутової.

Судової.

Церковно-богословської.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест