СТИЛІСТИКА. Варіант 3

Додано: 17 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 513 разів
24 запитання
Запитання 1

Які мовні норми стосуються лише письма?

варіанти відповідей

Лексичні та стилістичні.

Морфологічні та орфоепічні.

Орфографічні та пунктуаційні.

Синтаксичні та акцентуаційні (наголошення).

Граматичні та графічні.

Запитання 2

У якому реченні виділені слова дають змогу уникнути повторів, урізноманітнити контекст, підсилити зображуване?


варіанти відповідей

Дубів золоті герби горять під коронами сосен.

Усякі люди трапляються на містку: і щедрі, і скупі, і веселі, і сумні.

Жили й живем на світі боротьбою, якою перетворюється світ.

Ватра, вогнище, багаття! А вогонь один? Та ні! Різні назви, різні плаття, Різні лики вогняні.

Земля змінила незбагненно швидко зелене кімоно на золоте.

Запитання 3

Виберіть речення, в якому використано перехід власних іменників у загальні.


варіанти відповідей

Зверхня байдужість Кульчицького розсердила Сергія.

Коли караван з'являвся в свято, Шевченко хапав олівці, ішов з фортеці на цілий день.

І постають великі імена Гомера, Данте, Шекспіра, Рабле, Сервантеса, Гете, що справді височать над світовою літера­турою, мов Джомолунгми і Монблани над гірськими пасмами.

Скільки потрібно було днів тихої непомітної боротьби, поки Степан зми­рився.

Андрій помовчав роздумливо, подивився на Давидові набряклі плечі, на правильні витончені риси обличчя й звернув увагу на круто заломлені брови — о, цього раніше Андрій не помічав.

Запитання 4

Яке з наведених речень потребує стилістичного редагування?


варіанти відповідей

Найбільше в людях я ціную ґречність.

Головне, на що потрібно звернути увагу, це якість знань.

У школі письменника тепло вітали учні та вчителі.

Складіть, будь ласка, свою автобіографію.

Я телефонував на номер, зазначений в оголошенні.

Запитання 5

Продовжте речення: «Образність мовлення оратора — це ...

варіанти відповідей

уміння говорити ясно, без ускладнень, надуманих образів.

здатність розглядати конкретні факти й явища, даючи їм чіткі наукові й політичні оцінки.

наявність у виступі живих картин, які дають змогу не лише осмислю­вати почуте, а ніби сприймати почуттями — бачити, чути тощо.

логічна переконливість сказаного.

насиченість виступу новими фактами, актуальними проблемами.

Запитання 6

Вкажіть, у якому рядку наведено синтаксичні синоніми.


варіанти відповідей

Завірюха, хуртеча, завія, хуга, хурделиця.

Прибути із села Мирне // Мирного, зарахувати до відділу // у відділ, пі­сня матері // материнська пісня, йти лісом // через ліс, працює вчителем // учителює.

Процвітай, українське слово, Заохочуй красою нас: Що багатший твій слів запас, — Легше вибрати влучне слово.

Тихими зимовими вечорами місяць золотим полозком ковзав по снігах.

Слово до слова — зложиться мова.

Запитання 7

Які мовні норми визначають літературні форми слів і правила побудови синтаксичних конструкцій — словосполучень і речень?


варіанти відповідей

Граматичні.

Стилістичні.

Орфоепічні.

Орфографічні.

Лексичні.

Запитання 8

З'ясуйте, з якою стилістичною метою вжито виділені в реченні діалектизми. Спливали гаразди, продавались царинки одна по одній, маржина десь та­нула так, як по горах весною сніги.

варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв.

Як засіб створення гумористичних, іронічних ефектів.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Для відтворення місцевого колориту.

Запитання 9

Яке речення містить морфологічну помилку?

варіанти відповідей

Кошти, отримані від реалізації конфіскованого майна, перераховують­ся до державного бюджету.

Особам, знайшовшим скарб і добровільно здавшим його, виплачується винагорода.

Зробивши домашнє завдання, ти можеш відпочити.

Вам потрібно більш відповідально ставитися до навчання.

Через хворобу Ігор не пішов на концерт.

Запитання 10

Вкажіть, яке з наведених речень потребує стилістичного редагування.


варіанти відповідей

Ця газета має велику популярність у киян.

У кафе великий попит на пирожні з клубничним джемом.

Яке уявлення склалося у вас про цього художника?

Наша команда здобула ще одну вагому перемогу.

Підсумки змагання між групами підбиваються один раз на семестр.

Запитання 11

Продовжте речення: «Ясність мовлення оратора — це ...


варіанти відповідей

насиченість виступу новими фактами, актуальними проблемами.

смислова прозорість виступу, що забезпечує його зрозумілість, дос­тупність у засвоєнні.

уміння оратора спонукати слухачів до творчої діяльності.

мелодійність, плавність, інтонаційна виразність.

приховане глузування, засноване на називанні протилежних ознак.

Запитання 12

Продовжте речення: «Метафора — це ...

варіанти відповідей

троп, побудований на зіставленні двох явищ, предметів, фактів для пояснення одного з них за допомогою іншого.

троп, художнє означення, що виділяє й образно характеризує якусь рису певного явища, предмета, дії.

троп, побудований на вживанні слів у переносному значенні на основі аналогії, подібності.     

троп, для якого характерне перенесення ознак, властивостей людини (чи живої істоти) на неживі предмети, явища та абстрактні поняття.

троп, в основі якого лежить підкреслене перебільшення розмірів, рис, характеристик, ознак предмета чи явища.

Запитання 13

Які мовні норми регулюють можливість використання слів відповідно до значення та відтінків, а також правила лексичної сполучуваності слів у реченні?


варіанти відповідей

Граматичні.

Стилістичні.

Орфоепічні.

Орфографічні.

Лексичні.

Запитання 14

Із якою стилістичною метою вжито виділені в реченні новотвори? Мені дуже страшно дожити до того моменту (чи часу), коли дзвінкосерйозний Малишко, або лютодотепний Воскрекасенко, чи несміливо-сміли­вий Смілянський, чи колючий Маківчук, чи їйбогужялюблюприроду Новиченко... — от коли ці всі коли-небудь скажуть: «Остап Вишня — старий!». І, збираючись на полювання, додадуть: «Не турбуйте його!» — Я того ж ча­су — візьму й помру!

варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв.

Для іронічно-інтимного доброзичливого колориту.

Як засіб гострої сатири.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Запитання 15

У якому рядку всі словосполучення стилістично правильні?

варіанти відповідей

Діюче законодавство, вищий учбовий заклад, міроприємство, прожит­ковий мінімум, на слідуючий день.

Любий із студентів, підготувати тези, ухвалити рішення, поїхати у від­рядження, конкурентноспроможна фірма.

Мова йдеться, невстигаючий учень, аркуш паперу, кошторис будівель­них робіт, сучасна митниця.

Приймати участь, правильна відповідь, втілюватися в життя, чергова печатка, на протязі року.

Колишній учитель, значні зміни, проти ночі, краєвид з вікна, для годить­ся (про людське око).

Запитання 16

Вкажіть, яке речення побудоване неправильно.

варіанти відповідей

Роман Куліша займає в українській літературі особливе місце.

Подивившись кінофільм «Чорна рада», мені стала зрозумілою суть однойменного роману Пантелеймона Куліша.

Історична правда поєднується в романі з творчим домислом письменника.

Головний конфлікт роману — боротьба за гетьманську булаву між Сомком і Брюховецьким.

Шрам обурюється позицією міщан і захищає козацтво, старшину.

Запитання 17

Продовжте речення: «Гумор — це ...


варіанти відповідей

доброзичливе висміювання чиїхось вад.

різке, принизливе висміювання.

особливо дошкульна викривальна насмішки.

приховане глузування, засноване на називанні супротивного.

застосування лексики художнього зображення.

Запитання 18

У якому рядку одне слово із наведених пар слів неможливе в літературній мові?


варіанти відповідей

Зал — зала, манжет — манжета, адрес — адреса.

Клавіш — клавіша, відпуск — відпустка, жираф — жирафа.

Перифраз — перифраза, африкат — африката, спазм — спазма.

Генезис — генеза, голубінь — голубизна, роль — роля.

Відробіток — відробок, бистрина — бистрінь, глибина — глибінь.

Запитання 19

Продовжте речення: «Епітет — це ...


варіанти відповідей

троп, побудований на зіставленні двох явищ, для пояснення одного з них.

троп, художнє означення, що виділяє та образно характеризує якусь рису певного явища, предмета, дії.

троп, побудований на вживанні слів у переносному значенні на осно­ві аналогії, подібності.

троп, для якого характерне перенесення ознак, властивостей людини (чи живої істоти) на неживі предмети.

троп, в основі якого лежить підкреслене перебільшення розмірів, рис предмета чи явища.

Запитання 20

Із якою стилістичною метою вжито виділені в реченні антоніми?  Вмирає пізно чоловік, А родиться дочасно, Тому й на світі жити звик, Як раб і рабовласник. Він като-жертва, жертво-кат, Страждає і богує, Іде вперед, немов назад, Як душу гнів руйнує.


варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв.

Як засіб створення гумористичних, іронічних ефектів.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Для відтворення місцевого колориту.

Запитання 21

У якому рядку наголос в усіх словах на першому складі?

варіанти відповідей

Гривня, лагодити, килим, олень, виробіток.

Бесіда, верба, колесо, кропива, одинадцять.

Адресний (від адреса), адресний (від адрес), завдання, контрактовий, черговий.

Помилка, живопис, валовий, ознака, каталог.

Завжди, тисячі, роки, нашвидкуруч, договір.


Запитання 22

У якому випадку допущено помилку при побудові словосполучень?


варіанти відповідей

Розбіжності з питань, звести нанівець, спільне підприємство, відповідач у справі, чинити опір.

Обопільна угода, нагальна справа, скрутні обставини, громадська дум­ка, орендні відносини.

Вжити термінові заходи, діяти всупереч наших пропозицій, сфотографуватися в анфас.

Очолювати Раду, скористатися пропозицією, напередодні переговорів, сплата позики.

Зважаючи на викладене вище, у скрутному становищі, позачергове скликання.

Запитання 23

До якої форми красномовства належить текст?

...Спинюся тепер на слові в сценарії. Що сценарист повинен робити із сло­вом в ім'я життєвої правди? Чи мусить він залізати в шкуру недорікуватої людини і, зображуючи її, чревовіщати звідтіля такими словами, як «осьдеч­ки», «отамечки» тощо, чи потрібне щось інше? Так, потрібне інше.

Я проілюструю вам свою думку одним прикладом. Уявіть собі, що ви не знаєте болгарської мови і розмовляєте з болгарином, а перекладач у вас людина некультурна і нерозумна. Тоді у болгарина залишиться таке вра­ження, що він розмовляв з дурнем. Навпаки, якщо перекладач культурний, з дуже багатим лексиконом, багатий думкою, то навіть деякі ваші мовні по­милки він згладить і перекладе сказане вами так, що про вас залишиться гарне враження.

Отже, я вважаю, що лексикон нашого героя має бути індивідуалізова­ний, але ні в якому разі не натуралістичний (О. Довженко. Лекція 13 груд­ня 1949 р.)


варіанти відповідей

Парламентської.

Академічної.

Соціально-побутової.

Судової.

Церковно-богословської.

Запитання 24

У якому реченні виділені слова вжито для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв?

варіанти відповідей

В мужика землянка вогка. В пана хата на помості.

Цілу ніч надворі виє хуга, плаче, деренчить в віконнім склі.

Слово «ментальність» пов'язане з латинським словом mentalia— розумовий, mеntіs — розум, інтелект, думка.

Сонце западає за високі гори, товар повертає до свої обори.

Молюся, плачу і ридаю, воззри, Пречистая, на їх, отих окрадених, сліпих невольників.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест