Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.
Щоб зрозуміти, що це ... , знову уявімо собі обставини мовного спілкування людей ( комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві повідомлення в (1) мовній формі, відправник усупереч своїй волі повідомляє щось і про себе самого . Навіть коли ( 2 ) каналом його спілкування з одержувачем є ( 3) телефон, одержувач звертає увагу на і побічні повідомлення:він ( 4 ) довідується про те, хто з ним розмовляє - дитинча чи доросла людина, молода чи стара людина, чоловік чи жінка, добре вихована, культурна, інтелігентна людина чи, навпаки, невихована, некультурна, неінтелігентна людина, тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома людина тощо. Така є експресивна функція.
1. У першому реченні замість пропуску стилістично доречно вжити слово
2 . Можливо замінити слова синонімами в усіх рядках, ОКРІМ
3. Стилістично виправдано виділити в тексті лапками слово , позначене цифрою
4. Стильова помилку в уживанні слова допущено в контексті
5. Стилістично марковане слово вжито в реченні рядка
6. З-поміж поданих синонімів стилістично виправдано вживати лише в розмовному мовленні слово
7. Правильно сказати
8. Виділений фрагмент речення
Я б і справді сьогодні дуже охоче відвідав своїх друзів
стилістично виправдано замінити фразеологізмом
9. Стилістично НЕДОРЕЧНО вжито виділене дієслово в реченні
10. З-поміж поданих синонімів стилістично виправдано вживати лише в розмовному мовленні слово
11. Правильно сказати
12. Виділений фрагмент речення
Сьогодні зранку запланував сам собі завдань дуже багато
стилістично виправдано замінити фразеологізмом
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома