Суспільно-політичне життя на українських землях в 19 столітті

Додано: 6 березня
Предмет: Історія України, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

«Негайно вислати з краю Драгоманова і Чубинського як невиправних й однозначно небезпечних для краю агітаторів» — це одна з вимог

варіанти відповідей

Валуєвського циркуляру

Емського указу

Столипінського циркуляру

Університетського статуту

Запитання 2

Про яку організацію йдеться в уривку з історичного джерела: «...Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»?


варіанти відповідей

товариство «Просвіта»

Наукове товариство ім. Т. Шевченка

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

просвітницьке товариство галицьких греко-католицьких священиків

Запитання 3

Лідером якої організації був Іван Могильницький?

варіанти відповідей

«Руська трійця»

Кирило-Мефодіївське братство

Товариство галицьких греко-католицьких священників

«Братство тарасівців»

Запитання 4

Яке розпорядження царського уряду викликало такий коментар сучасника:

«Усі чесні люди кожної цивілізованої нації вважають справу російського уряду відняти в 24 мільйонів українців їхню мову, заборонити друкувати українські газети, виголошувати промови на ювілеях українських поетів, найдурнішим документом, який можна було прийняти у сфері духовного життя...»?

варіанти відповідей

«Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

«Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Емський указ імператора Олександра II від 18 травня 1876 р.

Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 18 липня 1863 р.

Запитання 5

Програмові положення якої організації наведено в уривку з документа: «...Ми, свідомі Українці, назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки... кожен повинен протягом року вивчити українській грамоті не менше двох членів для нашої організації...»?

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївського братства

Братства тарасівців

Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

Старої Київської громади

Запитання 6

Які з даних документів пов'язані з діяльністю громад? (три відповіді)

варіанти відповідей

«Тут же склався гурток із чотирьох душ... Поїхали Дніпром на могилу Тараса Шевченка... Молодь дала на могилі Тараса клятву не зраджувати Україні та все життя оддати їй...»

«...Засноване політичне товариство «Головна Рада» мало обстоювати перед центральним правительством... національні потреби українців; його органом стала газета «Зоря Галицька»

«Кирило-мефодіївські братчики, повернені з заслання, зібралися в Петербурзі. Жваву діяльність виявив Куліш, який із Білозерським розпочинає видавати український місячник «Основа»

Єдина справа певних друзів народу під цю пору – це допомагати розвиткові народному, не висуваючи чи то політичних, чи то соціальних гасел. …А щоб дійти цієї мети, людям треба насамперед завчасно й старанно вивчити побут, моральні підвалини, умови життя народного, його світогляд і сподівання…».

«...Користуючись цим земельним наділом, селянин має виконувати [повинності] на користь поміщикам... У цьому стані, що є перехідним, селянина іменують тимчасово-зобов’язаним»?

«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»


Запитання 7

Виберіть організації,які існували на західноукраїнських землях в 19 ст.?(три відповіді)

варіанти відповідей

Руська трійця

Декабристи

Кирило-мефодіївське братство

Головна руська рада

Товариство греко-католицьких священників

Громади

Братство тарасівців

Запитання 8

Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства (три відповіді)

варіанти відповідей

здобуття Україною автономії у складі демократичної Російської республіки

повалення царизму шляхом військового перевороту або визвольного повстання

утвердження демократичних прав і свобод, рівності усіх громадян перед законом

об’єднання українського та польського рухів у єдиний національно-визвольний рух

створення демократичної федерації слов’янських християнських республік

ліквідація самодержавства, скасування кріпацтва та станового поділу суспільства

Запитання 9

Вкажіть діячів,які були активними учасниками руху громад (три відповіді)

варіанти відповідей

М.Шашкевич

М.Драгоманов

М.Чубинський

В.Антонович

І.Франко

М.Грушевський

В.Барвінський

І.Вагилевич

Запитання 10

Про яку організацію вказує Марія Грінченко? "То був час,коли упадало старе українофільство,а на життєву арену виходило молоде "свідоме українство"...На порядок денний ставило боротьбу з монархізмом і визволення народу українського з-під національного та економічного визволення"

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївське братство

Декабристи

Братство тарасівців

Громади

Запитання 11

«Масонство» — це

варіанти відповідей

релігійна секта, прихильники якої виступали за «дешеву» церкву, богослужіння без проповідей та колективних молитов.

суспільно-релігійне об'єднання православних міщан при церковних парафіях, що виступало захисником прав православного населення.

релігійно-етичний рух за моральне самовдосконалення та об'єднання людства в релігійний братерський союз.

політична теорія, прихильники якої виступали за усунення церкви від участі в державно-політичному житті.

Запитання 12


Які з наведених подій відбулися впродовж першої половини ХІХ ст.?(три відповіді)

варіанти відповідей

заснування Кирило-Мефодіївського братства;

скасування панщини на західноукраїнських землях;

видання «Руською трійцею» альманаху «Русалка Дністровая»;

Діяльність громад

Валуєвський циркуляр

Діяльність братства тарасівців

Скасування кріпацтва в Російській імперії

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест