Суспільно-політичне життя у 60–80-х рр. ХІХ ст.

Додано: 21 лютого
Предмет: Історія України, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

У другій половині 19 ст. виразниками суспільно-політичного руху в тій частині України, яка перебувала у складі Австро-Угорської монархії, були течії:

варіанти відповідей

хлопоманів.

москвофілів

народників

народовців

громадівців

старорусинів

Запитання 2

Обери факти, які стосуються діяльності москвофілів. (4)

варіанти відповідей

Соціальну основу складали греко-католицьке духівництво й інтелігенція Галичини, Буковини та Закарпаття.

Утвердилося після подій 1848–1849 рр.

Літературною вважали русинську мову.

Намагалися використовувати в ролі літературної мови так зване язичіє.

Заснували товариство "Просвіта"

1870 р. заснували громадсько-політичну організацію «Руська рада»

Лідерами москвофілів були Володимир Барвінський та Юліан Романчук.

Запитання 3

Обери товариства, які заснували народовці. (4)

варіанти відповідей

Галицько-руська матиця

«Руська бесіда»

«Руська рада»

«Просвіта»

Літературне товариство ім. Т. Шевченка

Товариство ім. М. Качковського

«Народна рада»

Запитання 4

Обери лідерів народовців (4)

варіанти відповідей

Володимир Барвінський

Юліан Романчук

Михайло Качковський

Олександр Духнович

Адольф Добрянський

Гнат Онишкевич

Юрій Федькович

Запитання 5

Які з тверджень стосуються суспільно-політичної течії народовців на західноукраїнських землях? (4)

варіанти відповідей

Успадкувавши національно-визвольні ідеї «Руської трійці» й Т. Шевченка, у культурницькій діяльності обстоювали самобутність українського народу.

Створили перше в Галичині культурно-розважальне товариство «Руська бесіда»

Пропагували ідеї російських слов’янофілів, прагнули запровадити «язичіє» (суміш старослов’янської, російської, української, почасти польської мов)

Створена ними 1870 р. громадсько-політична організація «Руська рада» претендувала на роль провідника українського народу Галичини

Лідери – О. Духнович, А. Добрянський, І. Наумович

Створили товариство «Просвіта», яке видавало популярні українські книжки, відкривало читальні, поширюючи вплив на селян.

Для поширення своїх поглядів та посилення впливу на громадськість народовці заснували політичні часописи: газети «Діло» та «Батьківщина».

Запитання 6

У 1868 р. у Львові народовці створили українське культурно-освітнє товариство «Просвіта», першим головою якого був:

варіанти відповідей

Анатоль Вахнянин.

Юліан Романчук

Володимир Барвінський

Олександр Духнович

Запитання 7

Період найбільшого піднесення в діяльності Науковим товариством ім. Т. Шевченка (НТШ) пов’язаний із головуванням:

варіанти відповідей

Юрія Федьковича

Олександра Духновича

Михайла Грушевського

Адольфа Добрянського

Запитання 8

Обери факти, що стосуються діяльності "Просвіт" 

варіанти відповідей

Читанка для сільських людей

Створення партії "Просвіта"

участь у кооперативному русі

скорочення неписемного населення на 16%

Анатоль Вахнянин

Володимир Барвінський

Запитання 9

Представників суспільно-політичної течії, що виникла в 60-ті роки в Галичині, які сприяли підвищенню культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців, називали:

варіанти відповідей

москвофіли

хлопомани

народовці

радикали

Запитання 10

Представники якого руху на західноукраїнських землях обстоювали ідею самобутності українського народу:

варіанти відповідей

москвофіли

 народовці

 народники

хлопомани

старорусини

Запитання 11

Хто був першим головою «Просвіти»?

варіанти відповідей

К.Климкович

 Ю.Романчук

 А.Вахнянин

 О.Барвінський

Запитання 12

Якому регіону України дає таку оцінку М.Грушевський? 

В останнє десятиліття ХІХ ст., незважаючи на власні досить важкі умови національного і економічного існування, стає центром українського руху і щодо земель Росії відіграє роль культурного арсеналу, де створювалися і вдосконалювалися засоби національного культурного та політико-громадського відродження українського народу...

варіанти відповідей

 Північній Буковині

Східній Галичині

Правобережній Україні

Лівобережній Україні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест