ПРОЧИТАЙ ТЕКСТ
ФІОЛЕТОВА ХРИЗАНТЕМА
Щодня взимку діти приносять в клас квітку хризантеми. Коли в класі мир і спокій, коли Віра Петрівна задоволена своїми вихованцями, на столі в високій, мов колосок, тоненькій вазочці - рожева, червона, синя, блакитна квітка.
Та є в теплиці кущ, на якому квітнуть хризантеми незвичайного кольору -фіолетового. Немов кришталевий обрій степової далечини у вечірню годину, коли тільки що зайшло сонце - ось якого кольору квітки на цьому кущі.
Рідко, дуже рідко приносять діти з теплиці і ставлять у вазочку фіолетову хризантему - це квітка образи. Якщо діти поставили на стіл фіолетову квітку, це значить, вони говорять: люба вчителько, Ви образили нас.
Прийшовши на другий урок, Віра Петрівна побачила фіолетову квітку.
Клас мовчав, Віра Петрівна дала дітям завдання для самостійної роботи, а сама сіла, схилившись на стіл, і стала думати: що ж відбулося на першому уроці ? Чим вона образила дітей ?
Справедливу строгість і строгу справедливість діти поважали й шанували, це вчителька добре знала. Чим же вона образила їх ?
Годинник ! - згадала Віра Петрівна. - Так, я образила їх недовір’ям...
Вчора був день її народження. Чоловік подарував їй золотого годинника. Сьогодні на першому уроці, як і завжди, вона зняла з руки годинника і поклала на стіл. На перерві пішла в учительську. Завжди залишала годинник на столі, і він лежав там до кінця уроків. А сьогодні їй чомусь прийшло в голову: це ж золотий годинник...
Вона пішла на перерві в клас, взяла з столу годинника і одягла його на руку.
І ось фіолетова квітка ... Її не було на столі вже два роки.
Віра Петрівна зітхнула, тихо зняла з руки годинника і поклала його на стіл.
На другій перерві, як і завжди, годинник лежав на столі.
На третьому уроці, зайшовши до класу, Віра Петрівна побачила: у вазочці рожева квітка хризантеми.
Віра Петрівна полегшено зітхнула.
1. Що означала фіолетова хризантема на столі вчительки?
2. За що діти поважали вчительку?
3. Яким чином вчителька образила учнів?
4. Чому вчителька не залишила годинник на столі?
6. Як Віра Петрівна зрозуміла, що діти пробачили її ?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома