1. Державно-політичний статус УСРР у 1921 – 1922 рр. визначався варіанти відповідей
а «воєнно-політичним союзом» із РСФРР та перебуванням УСРР у її складі на правах автономного утворення
б «військовим союзом» із РСФРР зі збереженням УСРР формального статусу та ознак незалежної держави
в «договірною федерацією» з РСФРР та іншими радянськими республіками, посиленням її підпорядкування загальнофедеративним органам влади
г юридичною незалежністю УСРР, яка не входила до складу жодної сусідньої держави й не перебувала з ними в союзно-договірних відносинах
2.У результаті здійснення в Україні в 1920-х – на початку 1930-х років політики коренізації
варіанти відповідей
а замінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною українською мовою
б реорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в звичайні райони.
в розширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної роботи серед українців за кордоном
г збільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно- державного апарату
3.Який наслідок голоду 1921-1923 рр.?
варіанти відповідей
а зростання життєвого рівня населення
б придушення селянського повстанського руху в Україні
в зростання господарчої ініціативи
г закріплення територіальної цілісності України
4.Причини зростання обсягів промислового виробництва часів НЕПу: варіанти відповідей
а націоналізація підприємств важкої промисловості, трудова повинність;
б зниження цін на сільськогосподарську продукцію, допомога з-за кордону;
в скасовувалася заборона на приватне підприємництво, економічні методи господарювання, запровадження оренди;
г залучення іноземних інвестицій, централізація управління
5.Оберіть відмінність політики непу від «воєнного комунізму»:варіанти відповідей
а здача десятої частини від урожаю зерна
б введення продовольчої розкладки
в заміна продовольчої розкладки продподатком
г заміна продподатку продовольчою розкладкою
6.Оберіть основні джерела індустріалізації:
варіанти відповідей
а Доходи державного сектору економіки
б «Ножиці цін» між промисловою продукцією і сільгосппродукцією
в Розширення конвертації червінців
г Зменшення норм виробітку при збереженні існуючих зарплат
д Праця в’язнів
е Зменшення прямих і непрямих податків
є Підвищення цін на винно-горілчані напої («п’яні гроші»)
7.Визначте джерела індустріалізації, що здійснювалася в Україні в 1929—1938 рр.(3 правильні)варіанти відповідей
а доходи державного сектору економіки
б створення системи трестів і концесій
в відмова від політики «ножиці цін»
г денаціоналізація промисловості
д внутрішні примусові державні позики
е репарації з Німеччини та її союзників
є збільшення вивезення за кордон нафти, лісу, хліба
8.Оберіть причини запровадження радянською владою суцільної колективізації (3 правильні): варіанти відповідей
а потреба держави в додаткових коштах для продовження індустріалізації
б намагання взяти під повний контроль держави ситуацію в аграрній сфері
в прагнення покращити життєвий рівень населення
г дотримання ідеології комунізму, що визнавала усуспільнення засобів виробництва
д необхідність подолання наслідків голодомору 1933 р.
е настійливі клопотання українських селян про створення колгоспів
9.Що дало можливість більшовицькому керівництву реалізувати плани форсованої колективізації українського села?
варіанти відповідей
а українські селяни щиро вірили в ідеали комунізму та підтримували політику КП(б)У
б масштабні репресії та Голодомор
в колгоспи швидко довели селянам свою ефективність
г широка агітаційна кампанія та економічна зацікавленість селян
10.останова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до
варіанти відповідей
а конфіскацї всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів.
б ліквідації «куркулів» і «підкуркульників», виселення решти селян до Сибіру.
в надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників.
г вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови.
11.Уякому уривку з історичного джерела відображено ідею М. Хвилоьвоговаріанти відповідей
а«Наше завдання: добити контрреволюційні елементи, викрити націона- лістичні ухили, розгорнути роботу з виховання партійних мас, а також широких мас у дусі пролетарського інтернаціоналізму…»
б «Від російської літератури нам треба тікати якомога швидше, тому що вона тяжить над нами в віках… Вигодовувати на ній наше молоде мистецтво – це значить затримати його розвиток…»
в«Зростання української культури та української інтелігенції йде швидкими темпами і якщо ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас. …віддавати цей рух у руки чужих нам елементів не можна ні в якому разі…»
г «Замість того, щоб... розвивати зв’язок з культурою братнього російського народу ...частина інтелігенції скочується на позиції занепадницької буржуазної культури. Ці митці відриваються від народу, захоплюючись техніцизмом
12Який із зазначених термінів характеризував польську політику на західноукраїнських землях у 1930-ті рр.?
варіанти відповідей
акоренізація
бмодернізація
впацифікація
г радянізація
13.Яке визначення розкриває зміст поняття «осадництво»?
варіанти відповідей
Аздійснюване урядом Польщі в 1920-ті рр. планомірне заселення українських земель військовими та цивільними колоністами
Б право самостійного здійснення державної влади або управління, яке надається конституцією окремій частині держави
Вдобровільне чи вимушене переміщення населення з країни постійного проживання в інші країни
Г режим, якому властива монополія на владу однієї особи, політичного угруповання або партії
14Яка подія європейської історії прискорила процес надання автономії Закарпаттю?
варіанти відповідей
Апідписання Пакту Молотова—Ріббентропа
Б «аншлюс» Австрії Німеччиною
Вформування осі «Берлін—Рим—Токіо»
Г укладення Мюнхенської угоди
15Коли було створено українську політичну організацію, програмові засади якої наведено:
«У часи вольної боротьби лише національна диктатура, створена в ході національної революції, може забезпечити внутрішню силу Української Нації та найбільшу її відпорність назовні»?
варіанти відповідей
А1929 р
Б1939 р.
В1933 р.
Г941 р.
16Назви держав, до складу яких у 20-30-х рр. входили західноукраїнські землі: варіанти відповідей
АПольща, Румунія, Угорщина.
Б Угорщина, Чехословаччина, Польща.
ВРумунія, Угорщина, Чехословаччина.
ГЧехословаччина, Польща, Румунія.
17Прочитайте рядки життєпису політичного діяча й укажіть його.
«Роки життя — 1891-1938. Народився поблизу Львова. Навчався на юридичному факультеті Львівського університету. Воював у Першій світовій війні в складі австрійської армії. У Києві в 1917 р. став одним із засновників і командиром Галицько-Буковинського куреня Січових стрільців. У 1920 р. очолив УВО, а з 1929 р. — ОУН. Убитий московським агентом у Роттердамі».
варіанти відповідей
аСтепан Бандера
бЄвген Коновалець
вМикола Лебідь
гАндрій Мельник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома