Тематична робота з теми: "Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці 18 - у першій половині 19 ст."

Додано: 5 грудня 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 492 рази
22 запитання
Запитання 1

Коли відбувся перший поділ Польщі, унаслідок якого Галичина увійшла до складу Австрійської монархії?

варіанти відповідей

1768 р.;

1772 р.;

1775 р.;

1793 р.

Запитання 2

Яке місто Галичини стало провідним центром українського культурно-освітнього руху в 30-40-х рр. 19 ст.?

варіанти відповідей

Перемишль;

Львів;

Тернопіль;

Станіслав.

Запитання 3

Усі слова якого переліку можна використати для характеристики реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ у 70-80-х рр. 18 ст.?

варіанти відповідей

Головна руська рада, народні школи, самоврядування міст;

Зростання панщини, Чернівецький університет, «Руська трійця»;

свобода віросповідання, Руський інститут, Львівський університет;

греко-католицька семінарія, єзуїтська академія, закріпачення селян.

Запитання 4

Який історико-географічний регіон заштриховано на карті «Українські землі у складі Австрійської імперії в першій половині 19 ст.»?

варіанти відповідей

Північна Буковина;

Закарпаття;

Східна Галичина;

Східне Поділля.

Запитання 5

Укажіть назву заштрихованого українського регіону, що перебував у складі Австрійської монархії.

варіанти відповідей

Північна Буковина;

Східна Галичина;

Західна Галичина;

Закарпаття.

Запитання 6

З діяльністю Перемишльського культурно-освітнього осередку священників пов'язують…

варіанти відповідей

появу української преси в Галичині;

розвиток нової української літератури на західноукраїнських землях;

появу в новій українській літературі жанрів байок і романтичних балад;

першу хвилю українського національного відродження в Галичині.

Запитання 7

Виберіть портрет історичного діяча, про якого йдеться.

Духовний лідер «Руської трійці», про якого І. Франко писав: «Людина наскрізь симпатична, щира, проста, огріта неложною любов'ю до рідного народу і непохитно певна своєї дороги». Саме цій людині належала ініціатива збирання та популяризації українського фольклору.

варіанти відповідей
Запитання 8

Про яку книжку йдеться в джерелі?

«…Маркіян Шашкевича хотів видати книжку, у якій були б вірші, казки, наукові розвідки…Шашкевича з товаришами вирішили видати книжку в Угорщині, де була вільніша цензура. Організатором цього заходу став Яків Головацький».

варіанти відповідей

«Вінок русинам на обжинки»;

«Відомість о руськім язиці»;

«Русалка Дністрова»;

«Становище русинів в Галичині».

Запитання 9

Про кого йдеться у твердженні?

Культурно-освітній і церковний діяч. Заклав багато народних (парафіяльних) шкіл, видав низку підручників для них. Співзасновник першого в Галичині освітнього товариства священників 1816 р., автор першої в Галичині «Граматики» книжної української мови.

варіанти відповідей

Іван Могильницький;

Михайло Левицький;

Іван Снігурський;

Маркіян Шашкевича.

Запитання 10

Коли відбулася подія, про яку йдеться в історичному джерелі?

«…Засноване політичне товариство «Головна Рада» - єдиний український національний уряд, що мав обстоювати перед центральним правительством політичні й національні потреби українців».

варіанти відповідей

1847 р.;

1848 р.;

1849 р.;

1850 р.

Запитання 11

Яку назву мала перша в Галичині (та Україні) газета українською мовою,створена Головною руською радою як її друкований орган?

варіанти відповідей

«Дневник руський»;

«Зоря Галицька»;

«Основа»;

«Русалка Дністрова».

Запитання 12

Яка верства населення Галичини ініціювала створення Головної руської ради?

варіанти відповідей

міщани та селяни;

греко-католицьке духівництво;

селяни і галицька буржуазія;

світська інтелегенція та селяни.

Запитання 13

Які вимоги висувала Головна руська рада під час революції 1848-1849 рр. В Австрійській імперії? 

варіанти відповідей

поділ Галичини на дві провінції – польську та українську з окремими адміністраціями; 

підвищення заробітної плати, скорочення робочого дня, поліпшення умов праці й життя робітникам;

проведення виборчої реформи: зміна системи представництва в галицькому сеймі та віденському парламенті на основі загального й рівного виборчого права;

зрівняння в правах духовенства всіх віросповідань, дозвіл українцям обіймати державні посади , навчання в усіх навчальних  закладах рідною мовою;

створення кафедри української історії та другої кафедри української літератури у Львівському університеті.

Запитання 14

Про роботу вперше обраного загальноімперського австрійського парламенту (рейхстагу) відомо, що 

варіанти відповідей

 від Галичини з 383 депутатів було обрано лише 5 українців; 

промова І. Капущака із с. Ляхівці з вимогою скасувати панщину без виплати викупу поміщикам мала неабиякий резонанс;

у серпні 1848 р. рейхстаг схвалив постанову про звільнення селян від кріпосної залежності без викупу;

повноваження парламенту істотно розширювалися за нової конституції, яку в березні 1849 р. оприлюднив цісар Австрії Франц-Йосиф I Габсбург.

Запитання 15

Яку політичну організацію створено з ініціативи Центральної ради народової на противагу Головній руській раді «в ім'я удержування згоди і єдності з миром Вітчизни»?

варіанти відповідей

«Руський собор»;

«Руська рада»;

Галицько-руська матриця;

Народна рада.

Запитання 16

Про кого історичного діяча йдеться?

«У Галичині й на Буковині було запроваджено воєнний стан. Усі, хто приєднався до повсталих, лихословив проти австрійського імператора, зберігав зброю, підлягали покаранню військовим  трибуналом. Масові екзекуції, арешти і розправи над селянами ознаменували придушення селянських повстань у Галичині й на Буковині. Ватажок буковинських повстанців був позбавлений депутатського мандата, незабаром заарештований і після тяжких тортур помер».

варіанти відповідей

Іван Капущака;

Яків Головацький;

Устим Кармалюк;

Лук'ян Кобилиця.

Запитання 17

Що передбачала селянська реформа в Галичині 1848 р.? 

варіанти відповідей

скасування панщинних повинностей селян;

позбавлення селян права власності на землю;

скасування громадянських прав селян;

ліквідацію поміщицького землеволодіння;

сплату селянами викупу поміщикам.

Запитання 18

Установіть відповідність між іменами історичних діячів та їхніми стислими характеристиками.

1. Яків Головацький

2. Григорій Яхимович

3. Іван Капущак

4. Олександр Духнович

А єпископ, перший голова Головної руської ради, згодом греко-католицький митрополит

Б депутат першого австралійського парламенту, захисник інтересів українського селянства

В перший професор новоствореної – першої в нашій історії – кафедри української мови й літератури у Львівському університеті

Г учений-славіст і церковний діяч, автор шеститомної «Історії карпатських русинів»

Д закарпатський будитель, автор вірша «Я Русин був, єсм і буду…»

варіанти відповідей

1-В, 2-А, 3-Б, 4-Г

1-В, 2-А, 3-Г, 4-Д

1-В, 2-А, 3-Б, 4-Д

1-Д, 2-А, 3-Б, 4-Г

Запитання 19

Які українські землі входили до складу Австрійської монархії в середині 19 ст.?

варіанти відповідей

Волинь;

Закарпаття;

Східна Галичина;

Східне Поділля; 

Північна Бессарабія;

Північна Буковина.

Запитання 20

Виберіть членів «Руської трійці».

варіанти відповідей

Іван Могильницький;

Іван Вагилевич;

Яків Головацький; 

Лук'ян Кобилиця;

Венедикт Левицький;

Маркіян Шашкевич.

Запитання 21

У яких твердженнях ідеться про діяльність Головної руської ради?

варіанти відповідей

заснування греко-католицької семінарії для навчання руського духовенства;

зібрання з'їзду діячів науки, освіти й культури – Собору руських учених;

видання першого літературно-художнього, наукового та громадсько-політичного щомісячника «Український вісник»;

відкриття Львівського університету;

створення у Львівському університеті кафедри української мови;

заснування культурно-освітнього товариства – Галицько-руської матиці.

Запитання 22

Якими були наслідки «Весни народів» 1848-1849 рр. у західноукраїнських землях?

варіанти відповідей

скасування панщинних повинностей селян;

поділ Галичини на східну та західну з окремими адміністраціями;

створення великої фабричної промисловості; 

набуття українцями досвіду парламентської діяльності;

угода між поляками та українцями щодо майбутнього Галичини;

зростання національної свідомості українців. 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест