Інтенсивне використання Російською імперією матеріальних і людських ресурсів України впродовж 1853-1856 рр. зумовлено перш за все потребою
Що гальмувало розвиток капіталістичних відносин на селі після селянської реформи 1861 р.?
Які питання належали до компетенції земських установ, створених у ході реформи 1864 р. в Російській імперії?
Чому уряд Російської імперії не запровадив земську реформу 1864 р. в губерніях Правобережної України?
Перша залізниця в Наддніпрянській Україні з'єднала міста
Назвіть діяча, який став символом кримськотатарського національного відродження і видавав газету “Терджиман” (“Перекладач”)
Установіть послідовність здійснення реформ 1860 — 1870-х рр. у Російській імперії.
А Упровадження виборного (на основі майнового цензу) міського самоврядування, створення міських дум і міських управ.
Б Ліквідація особистої залежності селян від поміщиків, наділення селян землею та визначення за неї повинностей, викуп селянських наділів.
В Створення виборних місцевих органів самоврядування — земств — у лівобережних та південних губерніях України.
Г Скасування рекрутських наборів та впровадження загальної військової повинності строком до 6 — 7 років.
Укажіть риси, характерні для економічного розвитку Наддніпрянської України в другій половині XIX ст. (три варіанти)
Установіть послідовність суспільно-політичних подій в Російській імперії в другій половині ХІХ ст.
А підписання імператором Олександром ІІ Емського указу про повну заборону використання української мови
Б видання міністром внутрішніх справ П. Валуєвим циркуляру про обмеження видання книг українською мовою
В підписання імператором Олександром ІІ Маніфесту про скасування кріпосного права
Г відкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства
Які із зазначених нижче фактів біографії належать Володимиру Антоновичу?
Український національно-визвольний рух у Наддніпрянській Україні 1860—1880-х рр. був спрямований на
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Як не кумедним здавалося нам це засідання Громади під головуванням генерал-губернатора, але нікому з нас і в голову не приходила гадка, що ми користуємося чужим недоглядом. Насправді ми одержали тільки те, на що, за здоровим глуздом, ми мали повне право: збиратися й відкрито займатися науковою діяльністю про Україну й для України».
В уривку йдеться про відкриття
Який діяч так пояснював мотиви свого вчинку:
«Тільки ж в теперішній час мені нема іншого виходу, як закордонне видання українського часопису, - бо троїсте ярмо: порядків царства Російського та Австро-Угорського над нашою країною, котре не дає їй волі політичної, господарської й освітньої, неволить слово й печать українську настільки, що прихильникам волі народу українського... не можна просто й відверто висловлювати в себе вдома свої думки...»?
Діяльність народників на Наддніпрянській Україні в 1870 – 1880-х рр. була спрямована на
Укажіть головну відмінність «молодих громад» від «старої громади», що існували в Наддніпрянській Україні у другій половині ХІХ ст.?
Програмові положення якої організації наведено в уривку з документа: «...Ми, свідомі Українці, назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки... кожен повинен протягом року вивчити українській грамоті не менше двох членів для нашої організації...»?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома