1.Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку
2. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення
3. Лексичну помилку допущено в рядку
4. Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
5. На другий склад падає наголос у слові
6. Спільнокореневими до слова зір є всі слова, ОКРІМ
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.
(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративноприкладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…
7. Окремо в тексті треба писати сполуку слів
(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти,роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…
8. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […].
(3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…
9. Простим є речення
(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративноприкладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…
10. Замість пропуску в другому реченні можна поставити всі слова, ОКРІМ
11. Помилку в написанні прислівника допущено в рядку
12. Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка.
13. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку
14. Звук [т] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
15. Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ
16. Помилку у відмінюванні іменника допущено в рядку
17. Прочитайте речення.
На рівнин(1)ому березі Ел(2)ади зібралося числен(3)е військо, а морські хвилі гойдали споряджен(4)і в дорогу кораблі: Менелай прагне помститися Парісу за викраден(5)я Єлени.
Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ
18. Прочитайте речення. Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
19. НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
20. Двокрапку треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)
21. Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
22. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
23. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати
24. Доберіть до кожного фразеологізму антонім
Фразеологізм Антонім
1 тримати в чорному тілі А ставати дибки
2 розкрити карти Б гладити по голові
3 викинути з голови В ходити довкола
4 мозолити руки Г не йти з думки
Д ганяти собак
25. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире
1 тире при відокремленій прикладці
2 тире в складносурядному реченні
3 тире при однорідних членах речення
4 тире між підметом і присудкок
Приклад речення
А На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша
Б Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.
В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.
Г Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.
Д Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється
26. Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад речення
А Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.
Б Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає),а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.
В Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.
Г Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.
Д Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя
27. Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.
Тип односкладного речення Приклад речення
1 означено-особове А Нам з підлістю довічно треба битись…
2 неозначено-особове Б Надія на добро ніколи не зникає…
3 безособове В Від нас чекають відкриттів і звершень!
4 називне Г Ох, спалах почуттів, давно забутий…
Д Шукай в очах поета любові й доброти!
28. Рядки
Чогось мені, козаченьки,
Мед-вино не п’ється:
Десь-то син мій, Морозенко,
З татарами б’ється!
узято з
29. Рефреном у вірші «Всякому місту – звичай і права» є рядки
30. Першим твором нової української літератури є
31. Рядки
То покритка попідтинню
З байстрям шкандибає,
Батько й мати одцурались,
Й чужі не приймають…
суголосні з долею героїні твору
32. Поєднання історичної та любовної сюжетних ліній стало взірцем для написання твору
33. На прощу до Києва вирушають героїні обох творів у рядку
34. Ідея соборності України, пошуки суспільної сили, спроможної згуртувати й об’єднати націю, характерні для обох творів
35. . «Апеляція! Та таку апеляцію напишіть, щоб у Красовського в носі закрутило, щоб йому свербіло!.. Я грошей не пожалію, аби мені Красовського в острог посадить...» – вигукує персонаж твору, у якому батько
36. . «Суперечність між одвічним ідеалом любові й тим беззастережним служінням абстрактній ідеї, доктрині, яке, мов ненаситний молох, зрештою вимагає зректися всього людського», розкрито у творі
37.. «Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає...» – розмірковує оповідач твору, який належить до стильового напрямку
38. У висловлюванні Василя Стуса «Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням» ідеться про
39. Про взаємини представників містай й села йде мова у творі, авторм якого є
40. . Образ любові як втілення високої християнської цінності показано у творі, де є слова:
41. . «Дивна вона… навіть не розуміла, яка вона чарівна… Як та дика коза, що боїться, щоб її не впіймали, і не дається навіть підступити…» – сказано про
42. Поет-емігрант є автором вірша
43. Мотив звернення ліричного героя до Бога із проханням не осудити його за глибоку віру і надію, бо утверджує безсмертя людського духу звучить у творі
44. . «Сила народу – в його єдності, підтримці, повазі одне до одного» – такою є провідна думка твору, у якому
45. «Вона, — казали її подруги, — змінила свій характер в Місті» - говориться про героїню з твору, в якому
46. До інтимної лірики належить вірш
47. Проблему формування нації на основі біблійного сюжету висвітлено у творі
48. Увідповідніть письменники – угрупування
1.В. Голобородько, М. Воробйов, В. Кордун А шістдесятники
2. М. Рильський, Ю. Клен, П.Филипович Б нью-йоркська група
3. О.Ольжич, Є. Маланюк, О. Теліга В «празька школа поетів»
4. В. Симоненко, І. Драч, Г. Тютюнник Г київська школа поетів
Д неокласики
49. Увідповідніть справжнє прізвище автора з персонажами його твору.
Справжнє прізвище автора
1 Іван Левицький
2 Лариса Косач
3 Іван Тобілевич
4 Іван Лозов’ягін
Персонажі твору
А Марися та Степан
Б Омелько та Маруся
В Лукаш та Килина
Г Меланія та Михайло
Д Наталка та Гриць
50. Поєднайте рядки того самого поетичного твору
1 Даремно, вороже, радій — // Не паралітик і не лірник…Народ мій…»
2 «Ради тебе перли в душі сію // Ради тебе мислю і творю…»
3 «І він спитав: - Яку б найти принаду, // Щоб привернуть тебе до рук моїх?»
4 «Сміються, плачуть солов’ї // І б’ють піснями в груди...»
А «Буду жити, поки жити // Мені дозволить дух життя!»
Б «На мулах нешвидких // Вона верталась із ясного саду»
В «І по паркету наших заль // Ступати лаптю буде сковзько.»
Г «Маю я святе синівське право // З матір’ю побуть на самоті.»
Д «Відбились зорі у воді, // Летять до хмар тумани».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома