Тест ЗНО - 4 мова

Додано: 4 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 69 разів
28 запитань
Запитання 1

Наголос на першому складі мають усі слова рядка


варіанти відповідей

А спина, донька, випадок, приятель;

Б верба, загадка, олень, квартал;

В виразний, рукопис, спаржа, в’язкий;

Г граблі, товстий, разом, приязнь.

Запитання 2

Букву і треба писати на місці обох пропусків у рядку

варіанти відповідей

А невідомий інду..зм, переможний ф..ніш

Б великий еліпсо..д, беззаперечний тр..умф

В надміцний т..тан, радіоактивний цез..й

Г неповторна грац..я, визнаний пр..оритет

Запитання 3

Чергування приголосних НЕ відбуватиметься в прикметнику, утвореному за допомогою суфікса -ськ- від слова

варіанти відповідей

А викладач

Б чех

В товариш

Г делегат

Запитання 4

Префікс з- треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А ..ціпити, ..палити, ..чинити

Б  ..хопити, ..цідити, ..чистити

В  ..сувати, ..пияти, ..чесати

Г  ..садити, ..чепити, ..варити

Запитання 5

Неправильно утворено форму слова у варіанті

варіанти відповідей

А познімали пальта

Б у чистім полі

В найбільш новіший

Г стежачи за дітьми

Запитання 6

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А Гол забили через помилку центрального захисника.

Б Забудову здійснено згідно з ухвалою міської ради.


В Завдяки бурі зруйновано багато автомобільних доріг.

Г Літня екзаменаційна сесія триває аж до липня.

Запитання 7

(1) На календарі вже, схоже, весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і, лише зрідка, оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось забіліло… (5) Це підсніжники -  перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

7. Вставне слово є в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б другому

В четвертому

Г п’ятому

Запитання 8

(1) На календарі вже, схоже, весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і, лише зрідка, оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось забіліло… (5) Це підсніжники -  перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

З-поміж сполучень слів тексту фразеологізмом НЕ є

варіанти відповідей

А мороз пробирає по спині

Б опустивши голову до/долу

В не за горами

Г мов на світ народився

Запитання 9

(1) На календарі вже, схоже, весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і, лише зрідка, оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось забіліло… (5) Це підсніжники -  перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

А не/має

Б про/те

В до/долу

Г  як/би

Запитання 10

(1) На календарі вже, схоже, весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і, лише зрідка, оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось забіліло… (5) Це підсніжники -  перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А  другому

Б  третьому

В  четвертому

Г п’ятому

Запитання 11

У якому рядку в усіх словах є приголосний звук (й)?

варіанти відповідей

А  очікувати, вірш, вечірній, солом’яний;

Б боїться, інститут, мій, сусід;

В під’їзд, їжак, пюре, медвяний;

Г  холодний, історія, бар’єр, сіяти.

Запитання 12

Помилково вжито слово в рядку

варіанти відповідей

А знаний у столиці

Б бувший у користуванні

В охочий відвідати виставку

Г необхідне для кожного

Д прикрі помилки

Запитання 13

РАЗОМ треба писати всі складні іменники в рядку

варіанти відповідей

А екс/чемпіон, зірви/голова, напів/провідник

Б орг/відділ, учитель/словесник, живо/пис

В праце/люб, метео/служба, сімдесяти/річчя

Г проф/спілка, відео/телефон, 40/метрівка

Д авто/стоп, багато/тиражка, віце/прем’єр

Запитання 14

Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка

варіанти відповідей

А верф, паралель, подорож, мазь

Б пам’ять, сіль, велич, лазур

В вуаль, буденність, суміш, папороть

Г кров, заметіль, емаль, світлотінь

Д магістраль, ціль, мігрень, пастель

Запитання 15

М’який знак на місці крапок НЕ треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А багрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят

Б вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик

В хустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин

Г русал..чин, спитаєш.., нен..чин

Д радіст..ю, лан..цюг, різ..бяр

Запитання 16

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А Коли ми проходили повз вежу, годинник пробив шосту.

Б На годиннику була шоста, коли ми проходили повз вежу.

В Проходячи повз вежу, ми почули бій годинника.

Г Годинник пробив шосту, а ми тільки проходили повз вежу.

Д Проходячи повз вежу, годинник пробив шосту годину.

Запитання 17

У яком рядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови?

варіанти відповідей

А «Отже, тут кращі хліба, ніж під селом, — подумав сам собі, — тут, мабуть, сильніший дощ пройшов...».

Б  Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: «Ще хтось молоти під’їхав. І ночі не доспав».

В  «А ви спробуйте заспівати колискової», — зірвалося в мене, та господиня знизала плечима, мовляв: «Не знаю і не вмію...»

Г  «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, - не багацько нас є», - говориться в народній пісні.

Запитання 18

Виберіть правильний варіант вживання словосполучень:

варіанти відповідей

А двадцять два пасажира, два окуляри, шість поросят

Б двадцять два пасажири, двоє окулярів, семеро качат;

В  двоє окуляр, сім качат, два орли;

Г  три зошити, двоє пасажир, сім козенят.

Запитання 19

Виберіть правильний варіант правопису орудного відмінка кількісного числівника якому відповідає число 1445:

варіанти відповідей

А  тисячею чотирмастами сорока п’ятьма;

Б тисячою чотирьмастами сорока п’ятьома;

В тисячею чотиристами сороками п’ятьма.

Г тисячою чотиромастами сорокома п’ятьма

Запитання 20

Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А  Явори й долини залила імла і несміливі й кволі встали зорі.

Б Тихий сон стуляє вії розігнавши давні мрії і втопивши їх в журбі.

В Нависло хмар глухе склепіння і шурхаючи крилами об них летять чайки.

Г Я кличу сонце і припале сріблястим порохом з долин воно пливе.

Д  Сивим туманом оповило велетні-дерева і навіває сум така картина.

Запитання 21

Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку

варіанти відповідей

А  Квіти, що ростуть на клумбі, потребують особливого догляду

Б Знову бачу синицю, що перелітає з гілки на гілку

В Ми зустріли Івана, який повертався з відрядження.

Г  Це був тільки сон, що наснився навесні.

Д Ледь-ледь тремтить посмішка на губах, що посиніли від холоду.

Запитання 22

Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, ...» наведено в рядку

варіанти відповідей

А людині притаманне прагнення мати привабливий, а інколи й вишуканий вигляд.

Б досить просто створюється особливий, індивідуальний, не схожий на інших образ.

В не завжди увага закцентована на перевагах фігури й приховуванні недоліків.

Г зовнішність підкреслюється або ж, навпаки, погіршується невдалим поєднанням.

Д ми хочемо бути в центрі уваги й відчувати на собі сповнені захоплення погляди.

Запитання 23

Помилково утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні

варіанти відповідей

А Люди прагнуть пізнати далекі світи, але той, що до нас ближчий від усіх, вивчили зовсім мало.

Б Нині вивчено лише п’ять відсотків дна Світового океану, тому якнайцікавіші відкриття в дослідників ще попереду.

В Після відкриття 1875 року Маріанської западини, найбільш глибокого місця на планеті, там побувало багато вчених

Г На батискафі «Трієст» 1960 року Жак Пікар і Дон Волш сягнули найрекорднішої глибини – 10 916 метрів.

Д Через 52 роки в Маріанську западину зануривсь один з найвідоміших режисерів – Джеймс Кемерон.

Запитання 24

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.

Член речення

1 підмет

2 присудок

3 додаток

4 означення

Приклад речення

А Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.

Б У багатьох школах елементом форми для дівчат є спідниця з обмеженням довжини

В Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.

Г Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.

Д Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось. – ріка мого дитинства

варіанти відповідей

А 1 - г, 2 - а, 3 - в, 4 - б

Б 1 - а, 2 - г, 3 - в, 4 - б

В 1 - г, 2 - а, 3 - д, 4 - б

Г 1 - б, 2 - а, 3 - в, 4 - д

Д 1 - г, 2 - а, 3 - б, 4 - в

Запитання 25

Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

Вид односкладного речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 називне

4 безособове

Приклад речення

А А за вікном майже весна!

Б Так хочеться жити в тебе в полоні…

В Обійми мене, обійми так лагідно і не пускай…

Г Без війни не плачуть, без біди не кличуть.

Д Яскраві зорі рідної землі!

варіанти відповідей

А 1 - в, 2 - д, 3 - а, 4 - б


Б 1 - в, 2 - г, 3 - а, 4 - б

В 1 - г, 2 - в, 3 - а, 4 - б



Г 1 - б, 2 - г, 3 - д, 4 - в

Д 1 - в, 2 - г, 3 - д, 4 - б

Запитання 26

Приєднайте до фрагмента речення «Продукти в холодильнику треба зберігати за певними правилами…» запропоновані варіанти його продовження та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.

Варіант завершення речення

1 щоб запобігти швидкому псуванню харчів.

2 зважаючи на небезпеку розмноження шкідливих бактерій.

3 тільки так у ньому не з’являтимуться сторонні запахи.

4 і тоді сімейні витрати будуть суттєво меншими.

Тип речення

А просте з відокремленими членами

Б просте з однорідними членами

В складнопідрядне

Г складносурядне

Д складне безсполучникове

варіанти відповідей

А 1 - б, 2 - а, 3 - д, 4 - г


Б   1 - в, 2 - а, 3 - д, 4 - б


В   1 - в, 2 - а, 3 - г , 4 - д


Г   1 - в, 2 - а, 3 - д, 4 - г


Д  1 - в, 2 - б, 3 - д, 4 - а


Запитання 27

27. Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням.

Фразеологізм

1 ні світ ні зоря

2 ні кілка ні дрючка

3 ні вдень ні вночі

4 ні гаряче ні зимно

Значення

А ніколи

Б рано

В байдуже

Г нічого

Д мовчки

варіанти відповідей

А 1 - в, 2 - г 3 - а, 4 - б

Б 1 - б, 2 - г 3 - а, 4 - в


В 1 - д, 2 - в 3 - а, 4 - б

Г  1 - б, 2 - д 3 - а, 4 - г


 

Д  1 - д, 2 - г 3 - а, 4 - в

Запитання 28

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначаєнаступне слово).

Перекладачці не треба буде (1)навіть заходити по нас, краще хай вона, (2)закінчивши свої домашні справи, зустріне всіх (3)коло фонтана, де ми (4)вчора кидали монетки на щастя.

А прислівник

Б прийменник

В форма дієслова (дієприслівник)

Г частка

Д форма дієслова (дієприкметник)

варіанти відповідей

А 1 - г 2 - д 3 - б 4 - а

Б 1 - г 2 - в 3 - б 4 - а

В 1 - б 2 - в 3 - г 4 - а

Г 1 - б 2 - в 3 - б 4 - а

Д 1 - в 2 - г 3 - б 4 - а

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест