Тестові завдання у форматі ЗНО

Додано: 25 березня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 502 рази
28 запитань
Запитання 1

Виділене слово вжито в переносному значенні в реченні

варіанти відповідей

Коли в людині є народ, тоді вона вже людина.

Для того, щоб стать щасливим, треба мріяти завжди.

Зажурився сивий сад осінній у переддень снігів і холодів.

Якщо хочеш жити для себе, живи для інших.

Запитання 2

Фразеологічний зворот ужито в реченні

варіанти відповідей

Митцю не треба нагород, його судьба нагородила.

Сказано по струні ходити - і ходи.

Мені потрібне слово, а не слава.

Дніпро манив нас маревом води.

Запитання 3

Сладним є речення

варіанти відповідей

Хто ставить завдання простіші, той швидше меті досягає.

Он ліс знімає золотистий бриль, прощаючись із відлетілим літом.

Білий пилок сіявся з неба, устєляв сивою паморозю трави.

Зоря, здавалось, просвітила знову борцям визвольний, легендарний шлях.

Запитання 4

Частку вжито в реченні

варіанти відповідей

Книга мала, та серцю люба.

До булави треба голови.

Працює, як мокре горить.

Правди не сховаєш.

Запитання 5

Прочитайте текст. Знайдіть орфографічну помилку допущену в написанні слова.

(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питання сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.

варіанти відповідей

питання

формуванні

безсилля

цілеспрямованності

Запитання 6

Прочитайте текст. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?

(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питання сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.

варіанти відповідей

першому

другому

четвертому

п'ятому

Запитання 7

Прочитайте текст. Яке речення ускладнене вставним словом?

(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питання сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.

варіанти відповідей

перше

друге

четверте

п'яте

Запитання 8

Літеру е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..поганий, пр..велебний, пр..д'явити

пр..любий, пр..черствілий, пр..зирство

пр..крашений, пр..сміливий, пр..дужий

пр..світлий, пр..чесний, пр..бережний

Запитання 9

Спрощення в групах приголосних на місці пропуску треба позначати на письмі в усіх словах рядка

варіанти відповідей

якіс..ний, тиж..невий, проїз..ний

щас..ливий, кількіс..ний, хворос..няк

беззахис..ний, невіс..ці, облас..ний

корис..ний, контрас..ний, ус..ний

радіс..ний, форпос..ний, мас..ний

Запитання 10

Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка

варіанти відповідей

розрісся, сміються, ссавець

тільки, боротьба, потішний

ґрунт, вокзал, ґринджоли

димар, податок, саджати

Запитання 11

Синонімами є слова в рядку

варіанти відповідей

ефектний та ефективний

опасистий та огрядний

мимохідь і мимохіть

казковий та буденний

чемний та чепурний

Запитання 12

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

клятвен..ий, маз..ю, волос..я

священ..ик, річ..ю, від..ячити

старан..о, відроджен..я, чест..ю

в..ічливий, нужден..ий, стат..ею

велич..ю, довгождан..ий, л..ється

Запитання 13

Прочитайте уривок з тексту.

Славиться своїми історичними пам'ятками (3/з)ахідна (У/у)країна. Одна з найцікавіших твердинь — (М/мукачівський (3/з)амок, що на (3/з)акарпатті.

З малої літери треба писати слово

варіанти відповідей

(3/з)ахідна

(У/у)країна

(М/м)укачівський

(3/з)амок

(3/з)акарпатті

Запитання 14

Допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів у рядку

варіанти відповідей

дроблять, дружимо, сиплеш

їжджу, стережете, стругаєш

хочуть, спізнишся, відкриєш

збіжать, перенесуть, стоїте

знайомимо, біжете, вказуєте

Запитання 15

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

подвір..я, розм..якшити, торф..яний

пів..яблука, роз..юшити, духм..яний

пам..ять, комп..ютерний, сер..йозній

різнотрав..я, Мін..юст, потьм..янілий

дит..ясла, транс..європейський, ател..є

Запитання 16

М'який знак треба писати в усіх словах у рядку

варіанти відповідей

брин..чати,дозвол..те, боягуз..кий, оган..бити

кіл..цевий, красун..чик, монгол..ський, візуал..ний

різ..бяр, обвін..чати, виріз..бити, зат..марити

павіл..йон, по- братерс..ки, на стежин..ці, ізмаїл..ський

устан..те, кур..йоз, на вишен..ці, неволен..ка

Запитання 17

Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

варіанти відповідей

конкурс.. виконавців, 29 листопад.., диригента хор..

конгрес.. українців, щирого ліризм.., доставленого вантаж..

наголос.. слова, студія звукозапис.., визначні місця Львов..

атмосферного тиск.., старезного дуб.., морозного ранк..

виконаного проект.., сучасного дизайн.., родового відмінк..

Запитання 18

Усі складні слова потрібно писати через дифіс у рядку

варіанти відповідей

лимонно/жовтий, історико/культурний, теоретико/пізнавальний

оздоровчо/спортивний, вогняно/червоний, військово/полонений

сліпучо/білий, середньо/віччя, північно/східний

міжнародно/правовий, організаційно/технічний, лимонно/кислий

дослідно/виробничий, пів/аркуш, лірико/драматичний

Запитання 19

Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. У всіх прикметниках треба писати суфікс -цьк- у рядку

варіанти відповідей

Дрогобич, герцог

тюрк, Овруч

дивак, Новоселиця

ткач, баск

Вінниця, Мухалатка

Запитання 20

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Ми все оформили згідно з положенням.

Вам треба здати наступні документи: заяву, характеристику й фотокартку.

Конкурс провели відповідно до вимог Міністерства освіти і науки України.

Останнім часом у школі проводять цікаві заходи.

Зустрінемося за десять до восьмої.

Запитання 21

Числівник стоїть у правильній формі в рядку

варіанти відповідей

чотирьохста семи

семидесяти чотирьох

восьмиста п'ятьма

тридцятьма сьома

дев'яносто шести

Запитання 22

Правильно утворено форми вищого та найвищого ступенів порівняння в рядку

варіанти відповідей

наймогутніший, самий несподіваний

найбільш темніший, найменш привабливий

вищий мене, менший за нього

найяскравіший, дорожчий

найпотужніший, самий строгий

Запитання 23

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Вивчаючи історію, серце сповнюється болем за долю нашої Батьківщини.

Співаючи веснянки, дівчата беруться за руки й утворюють коло.

Брат подарував мені підручник з історії, написаний О. Субтельним.

Не ошукайся ж, вірячи добру, і не згубись у мук своїх огромі.

Хмаринки, сонцем пересновані, пливуть і тануть, наче дим.

Запитання 24

Доберіть синонім до кожного фразеологізму

Фразеологізм

1 у тридев'ятому царстві

2 мов у воду опущений

3 валятися в ногах

4 велике цабе

Синоніми

А лизати руки

Б знатна птиця

В губи в молоці

Г як чорна хмара

Д у чорта на болоті

варіанти відповідей

1 Д, 2 Г, 3 А, 4 Б

1 Д, 2 А, 3 Г, 4 Б

1 Б, 2 Г, 3 А, 4 Д

1 Г, 2 В, 3 А, 4 Б

Запитання 25

Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом

Вид односкладного речення

1 означено - особове

2 неозначено - особове

3 узагальнено - особове

4 безособове

Приклад

А Без мови нема народу.

Б Осіннє поле, спорожніле й голе.

В Угамуйтесь, ліси, заспокойтесь, засніть.

Г Випустивши стрілу, лук не ховають.

Д Восени землю скопують під грядки.

варіанти відповідей

1 Г, 2 Д, 3 В, 4 А

1 В, 2 Д, 3 Г, 4 А

1 А, 2 Д, 3 В, 4 Б

1 Д, 2 Б, 3 Г, 4 А

Запитання 26

З'ясуйте, який вид підрядної частини відповідає кожному фрагменту складного речення.


Фрагмет речення

1 Добре йти з думками наодинці у краю, де... .

2 Моя думка прозора й жива, бо... .

3 Таку тебе запам'ятав, дарма що... .

4 Адже матінка недурно казали, що... .


Вид підрядної частини

А обставинна допусту

Б обставинна причини

В означальна

Г обставинна часу

Д з'ясувальна

варіанти відповідей

1 А, 2 Б, 3 Д, 4 В

1 В, 2 Б, 3 А, 4 Д

1 В, 2 Д, 3 А, 4 Б

1 Д, 2 А, 3 Б, 4 Г

Запитання 27

З'ясуйте, який відокремленний член речення є в кожному прикладі.


Відокремленний член речення

1 означення

2 прикладка (різновид означення)

3 обставина

4 додаток


Приклад

А. Хоч би був знав краще її, Катрю.

Б. Веселі й забрьохані, ми входимо в ліс.

В. Стежачи за вудочками, ми вели тиху розмову.

Г. Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю.

Д. На світі все знайдеш, крім рідної матері.

варіанти відповідей

1 А, 2 Г, 3 В, 4 Д

1 Б, 2 Д, 3 В, 4 А

1 В, 2 А, 3 Г, 4 Д

1 Б, 2 А, 3 В, 4 Д

Запитання 28

Приєднайте до фрагменту речення Верби хилилися від вітру... запропоновані варіанти й з'ясуйте тип кожного з утворених речень


Варіанти завершення речення

1 а соловей усе одно виспівував кохання.

2 занурюючи свої віти в ставок.

3 що несподівано налетів зі сходу.

4 опускали свої віти в Дніпро.


Тип речення

А просте з відокремленим членом

Б просте з однорідними членами

В складне безсполучникове

Г складнопідрядне

Д складносурядне


варіанти відповідей

1 Д, 2 А, 3 Г, 4 Б

1 Б, 2 А, 3 Д, 4 Б

1 А, 2 В, 3 Г, 4 Д

1 В, 2 А, 3 Д, 4 Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест