Виділене слово вжито в переносному значенні в реченні
Фразеологічний зворот ужито в реченні
Сладним є речення
Частку вжито в реченні
Прочитайте текст. Знайдіть орфографічну помилку допущену в написанні слова.
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питання сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
Прочитайте текст. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питання сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
Прочитайте текст. Яке речення ускладнене вставним словом?
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питання сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
Літеру е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Спрощення в групах приголосних на місці пропуску треба позначати на письмі в усіх словах рядка
Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка
Синонімами є слова в рядку
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок з тексту.
Славиться своїми історичними пам'ятками (3/з)ахідна (У/у)країна. Одна з найцікавіших твердинь — (М/мукачівський (3/з)амок, що на (3/з)акарпатті.
З малої літери треба писати слово
Допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів у рядку
Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
М'який знак треба писати в усіх словах у рядку
Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
Усі складні слова потрібно писати через дифіс у рядку
Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. У всіх прикметниках треба писати суфікс -цьк- у рядку
Потребує редагування речення
Числівник стоїть у правильній формі в рядку
Правильно утворено форми вищого та найвищого ступенів порівняння в рядку
Граматичну помилку допущено в реченні
Доберіть синонім до кожного фразеологізму
Фразеологізм
1 у тридев'ятому царстві
2 мов у воду опущений
3 валятися в ногах
4 велике цабе
Синоніми
А лизати руки
Б знатна птиця
В губи в молоці
Г як чорна хмара
Д у чорта на болоті
Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом
Вид односкладного речення
1 означено - особове
2 неозначено - особове
3 узагальнено - особове
4 безособове
Приклад
А Без мови нема народу.
Б Осіннє поле, спорожніле й голе.
В Угамуйтесь, ліси, заспокойтесь, засніть.
Г Випустивши стрілу, лук не ховають.
Д Восени землю скопують під грядки.
З'ясуйте, який вид підрядної частини відповідає кожному фрагменту складного речення.
Фрагмет речення
1 Добре йти з думками наодинці у краю, де... .
2 Моя думка прозора й жива, бо... .
3 Таку тебе запам'ятав, дарма що... .
4 Адже матінка недурно казали, що... .
Вид підрядної частини
А обставинна допусту
Б обставинна причини
В означальна
Г обставинна часу
Д з'ясувальна
З'ясуйте, який відокремленний член речення є в кожному прикладі.
Відокремленний член речення
1 означення
2 прикладка (різновид означення)
3 обставина
4 додаток
Приклад
А. Хоч би був знав краще її, Катрю.
Б. Веселі й забрьохані, ми входимо в ліс.
В. Стежачи за вудочками, ми вели тиху розмову.
Г. Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю.
Д. На світі все знайдеш, крім рідної матері.
Приєднайте до фрагменту речення Верби хилилися від вітру... запропоновані варіанти й з'ясуйте тип кожного з утворених речень
Варіанти завершення речення
1 а соловей усе одно виспівував кохання.
2 занурюючи свої віти в ставок.
3 що несподівано налетів зі сходу.
4 опускали свої віти в Дніпро.
Тип речення
А просте з відокремленим членом
Б просте з однорідними членами
В складне безсполучникове
Г складнопідрядне
Д складносурядне
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома