Комплексний лінгвістичний аналіз на всіх мовних рівнях

Додано: 19 листопада 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 4 рази
17 запитань
Запитання 1

Про який рівневий аналіз йдеться в описі?

…виявляє способи словотворення, подає детальну словотвірну характеристику будови слів (твірної основи та інших словотворчих засобів), вказує на частоту вживання різних типів словотвірних основ та словотворчих засобів.

варіанти відповідей

морфемічний

акцентологічний

дериватологічний

семасіологічний

Запитання 2

У якому місті та році виник рукопис програми з практикуму «Лінгвістичний аналіз тексту» для спеціальності «Українська мова і література філологічного факультету педагогічних інститутів»?

варіанти відповідей

Львів, 1977 рік;

Харків, 1981 рік;

Київ, 1974 рік;

Одеса, 1980 рік.

Запитання 3

Який розділ мовознавства й літературознавства вивчає функційно-стильові засоби мови та їхнє застосування з погляду норм, їхніх варіантів і відхилень в синхронному й діахронному перекрої?

варіанти відповідей

етимологія

лексикографія

стилістика

морфонологія

Запитання 4

Завідувачка кафедри українського прикладного мовознавства Львівського національного університету ім. І. Франка. Авторка науково-методичних та лексикографічних праць з методики викладання української мови. Докторка філологічних наук (2006). Відмінниця освіти України (1999). Заслужена професорка Львівського університету (2019).

варіанти відповідей

Ірина Кочан

Марія Плющ

Любов Мацько

Валентина Тихоша

Запитання 5

Який різновид метонімії ви помітили в уривку?

Купив князь пісню Боянову,

возложив йому гривну золоту на шию —

срібні гуслі озолотив,

попліч свого злотокованого стільця

у соболях возсадовив...

варіанти відповідей

метонімія часу

метонімія засобу

метонімія матеріалу

метонімія місця

Запитання 6

Укажіть підстиль наукового тексту про грозу.

Гроза – природне явище, що характеризується виникненням електричних розрядів у великих грозових хмарах, а також між хмарами, поверхнею землі і розташованими на ній об'єктами. Блискавки супроводжуються сильним вітром (іноді шквальним), рясними опадами, може випадатиме град. Гроза є наслідком високого скупчення водяної пари над сушею в спекотну погоду, а також спостерігається при русі великої маси холодного повітря на більш теплий підстильний шар. Гроза відноситься до одних з найнебезпечніших для людини природних явищ, за кількістю зареєстрованих смертельних випадків у США тільки повені призводять до більших людських втрат.

варіанти відповідей

власне науковий

науково-навчальний

науково-популярний

виробничо-технічний

Запитання 7

Яке словосполучення пропущене у реченні?

Предметом лінгвістичного аналізу є розуміння тексту як...

варіанти відповідей

складного синтаксичного цілого;

смислової та граматичної організації;

цілісної системи нерозривно взаємопов'язаних і взаємодіючих елементів усіх рівнів мовної структури;

літературно-художньої позиції автора.

Запитання 8

Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної пісні «Із-за гори вітер віє…»:

Із-за гори вітер віє,

А в долині тихо,

Добре було на Вкраїні,

А тепера лихо...

варіанти відповідей

риторичне звертання

асиндетон

антитеза

патетичне запитання

Запитання 9

Про який вид метафори свідчить ця характеристика?

Перенесення властивостей людської психіки на тварин, рослини і явища навколишньої дійсності, олюднення зовнішньої природи — початковий і найпростіший спосіб сприйняття і загальнодоступного тлумачення явищ і зв'язків зовнішнього світу.

варіанти відповідей

когнітивна метафора

алітерація

алегорія

персоніфікація

Запитання 10

Визначіть особливості факсу?

Примітка: Факс – це поширений, але менш доступний спосіб передачі інформації, ніж телефон або телеграф.

варіанти відповідей

Факс містить мовні засоби зв’язності та предметно-логічну сітку.

Факси подаються англійською мовою або українські слова записуються латинськими літерами.

Факс за типом мовлення є роздумом з елементами розповіді.

Текст факсу пишеться без скорочень.

Запитання 11

Зазначте провідні мотиви поезії Лесі Українки «Contra spem spero»:

варіанти відповідей

оптимістична віра людини у своє поетичне призначення;

заперечення болю, небажання змиритися з обставинами;

світоглядне захоплення осінньою красою, що зачарувало діяльне життя ліричного героя;

боротьба митця з владою та своїм духовним призначенням.

Запитання 12

Які фактори на думку укладачів програми з «Лінгвістичного аналізу тексту» є важливими?

варіанти відповідей

дослідження віршових, прозових і драматичних текстів у певній системі;

мікро- і макротекст, тобто текст, у якому є мікро- чи макрообраз;

поділ слів на фонетичні склади та вказувати на їхні типи;

сегментування тексту та фонологічний аналіз.

Запитання 13

Оберіть авторів підручника Методика лінгвістичного аналізу тексту. К., 1984.

варіанти відповідей

Л.Мацько

І.Ковалик

І.Кочан

М.Плющ

Запитання 14

Які підпункти мають розглядатись у ЧАТ (частковий аналіз тексту):

варіанти відповідей

комунікативність тексту: функції тексту;

поділ речень на фрагменти – «дане» і «нове»;

підтеми та мікротеми тексту;

тема, стиль і тип мовлення.

Запитання 15

Знайдіть ТРИ правильних твердження.

варіанти відповідей

Сучасний лінгвістичний аналіз включає в себе і літературознавчий аналіз - вивчення літературного твору в якості історичного факту розвитку суспільної думки і соціальної боротьби, - і стилістичний - вивчення прийомів індивідуально-авторського використання мовних засобів.

Основна мета лінгвостилістичного тлумачення - вивчення виражальних засобів мови у тексті, того ефекту зображальності, який дає її синтез.

Лінгвостилістична інтерпретація художнього тексту передбачає три ступені художньо-естетичного пізнання тексту, перший з них – поверхневий.

Текст є цілісною системою нерозривно взаємопов'язаних і взаємодіючих елементів усіх рівнів мовної структури.

Запитання 16

Оберіть вчених, у яких поняття «слово» асоціювалось з «ореолами спогадів», «дзвоном» і «відлунням дзвону»?

варіанти відповідей

Н.Шанський

Ю.Тинянов

Б.Ларін

Р.Винокур

Запитання 17

Визначте особливості лінгвістичного аналізу тексту.

варіанти відповідей

індивідуальний стиль автора та його естетичне кредо;

літературний напрям і жанр художнього твору;

комунікативні й естетичні функції мови;

смислові відношення та символіка у творі.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест