Тестування фахових знань та вмінь учителів української мови та літератури

Додано: 16 листопада 2020
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 584 рази
30 запитань
Запитання 1

Урок української мови та літератури – це 


варіанти відповідей

Організаційний елемент навчального процесу, об′єднаний у смисловому, часовому, організаційному аспектах

Організаційний елемент навчального процесу, який забезпечує засвоєння учнями певної суми знань, умінь, навичок


Організаційний елемент навчального процесу, який має навчальну, розвивальну та виховну мету


Організаційна форма навчальної роботи в школі, за якої вчитель у рамках точно встановленого часу з постійним складом учнів одного віку за сталим розкладом вирішує певні освітні завдання



Запитання 2

2. Дидактичні вимоги до сучасного уроку української мови та літератури наведено в рядку

варіанти відповідей

Раціональне використання кожної хвилини уроку, використання активних методів навчання, індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація процесу


Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, орієнтація на особистісні досягнення дітей, педагогічний такт і культура мови, чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку


Температурний режим, норми освітлення, провітрювання, відповідність нормативам шкільних меблів, чергування видів навчальної роботи і різноманітність методів навчання

Врахування психологічних особливостей кожного учня, нормальний психічний стан і стійкий настрій учителя й учнів, розумна вимогливість і доброзичливість учителя по відношенню до учнів, педагогічна етика і педагогічний такт 


Запитання 3

Система способів діяльності суб′єктів навчального процесу, сукупність прийомів, спрямованих на досягнення певної мети, засвоєння мовно – літературного матеріалу – це


варіанти відповідей

Принципи навчання


Прийоми навчання

Методи навчання


Форми навчання


Запитання 4

Форма навчання на уроках української мови та літератури, що передбачає роботу цілісного колективу зі своїми особливостями взаємодії і орієнтована на активну співпрацю учнів, їх згуртованість та взаєморозуміння – це


варіанти відповідей

Парна форма навчання


Групова форма навчання


Колективна форма навчання


Фронтальна форма навчання

Запитання 5

З переліку тверджень виберіть словесні методи навчання, які використовують на уроках української мови та літератури


варіанти відповідей

Підведення підсумків, комбінований контроль, ситуативний метод


Бесіда, розповідь, лекція, диспут, дискусія


Покарання, узагальнення, заохочення


Ілюстрації, технічні засоби, підручники, комп’ютери



Запитання 6

У котрому рядку є зайвий компонент?

варіанти відповідей

Вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами, навчання впродовж життя


Науковості, доступності, наочності, систематичності та  послідовності, репродуктивності

Урок засвоєння програмового матеріалу, урок закріплення, урок узагальнювальний, урок перевірки знань, умінь та навичок

Індивідуальні, групові, фронтальні, колективні


Запитання 7

7.    Який прийом розвитку критичного мислення передбачає використання наведеного алгоритму?


1.    Один іменник (поняття)

2.    Два прикметники (яке воно?)

3.    Три дієслова (що воно робить?)

4.    Висновок із чотирьох слів (речення)

5.    Іменник – резюме


варіанти відповідей

Інсерт


Асоціація


Сенкан


Кластер


Запитання 8

Дидактичні ігри на уроках української мови та літератури – це


варіанти відповідей

Форма організації навчання, виховання і розвитку особистості, яка здійснюється педагогом на основі цілеспрямованої організованої діяльності учнів за спеціально розробленим ігровим сценарієм, спираючись на максимальну самоорганізацію учнів при моделюванні досвіду людської діяльності


Форма заняття, що являє собою групове співробітництво учнів і вчителя з обговорення проблеми, теми під безпосереднім його керівництвом; це специфічна форма організації навчально – пізнавальної діяльності учнів, що передбачає творче вивчення програмового матеріалу


Форма організації самостійного індивідуального вивчення школярами навчального матеріалу в позаурочний час


Оволодіння науковими знаннями, практичними вміннями та навичками в усіх формах організації навчання, як під керівництвом учителя, так і без нього


Запитання 9

Головними критеріями передового педагогічного досвіду є:

варіанти відповідей

актуальність, перспективність, новизна , результативність

особистість автора досвіду

наявність матеріальних умов для поширення досвіду

оригінальність форм досвіду

Запитання 10

Новаторський педагогічний досвід – це

варіанти відповідей

методика роботи вчителя української мови та літератури

використання передових ідей в особистісному досвіді вчителя

педагогічні ідеї, що виходять за рамки існуючих нормативів і сприяють створенню нових педагогічних технологій і систем


Запитання 11

Передовий педагогічний досвід – це

варіанти відповідей

накопичення передових ідей в системі роботи вчителя

педагогічні ідеї у найефективнішому використанні форм, методів, прийомів і засобів навчання та виховання

технологія роботи вчителя 

науково-методичні положення, які забезпечують якість процесу засвоєння досвіду

Запитання 12

Міміка, жести, пантоміміка, проксеміка, такесика, візуальний контакт є засобами:

варіанти відповідей

вербальної взаємодії з учнями

невербальної взаємодії з учнями

Запитання 13

Уміння малювати, співати, ритмічно рухатися під музику,

писати вірші - це уміння

варіанти відповідей

психолого-педагогічні


фахово-методичні


спеціальні


творчі


Запитання 14

Якому поняттю відповідає визначення: «Комплекс властивостей особистості вчителя, який забезпечує високий рівень самоорганізації

професійної педагогічної діяльності на рефлексивній основі»


варіанти відповідей

педагогічна діяльність учителя української мови та літератури


педагогічна майстерність учителя української мови та літератури


педагогічна техніка вчителя української мови та літератури


педагогічна творчість учителя української мови та літератури


Запитання 15

Проаналізуйте з інформацію.


Календарне планування уроків української мови та літератури вчитель здійснює (1) __________________, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарного планування (2)_______________. Установлення універсальних в межах закладу загальної середньої освіти міста, району чи області (3)______________ є (4)_____________. Під час розроблення календарного планування вчителю необхідно (5) _______________ послідовність формування очікуваних результатів навчання, враховуючи при цьому послідовність розгортання змісту (6)___________________.


У якому рядку правильно вказано слова, які треба вписати замість цифр у наведеному тексті?


варіанти відповідей

1 – у стандартній формі 2 – затверджуються методоб’єднанням 3 – норм  4 – бажаним  5 – врахувати регламентовану Державним стандартом 6 – в навчальному плані 


1 – у встановленій формі  2 – визначаються рішенням педагогічної ради 3 – зразків  4 – обов’язковим  5 – відтворити за Державним стандартом

 6 – в типовій освітній програмі


1 – у вільній формі  2 – погоджуються з адміністрацією  3 – варіантів

  4 – рекомендованим  5 – не порушувати  6 – в Державному стандарті 


1 – у довільній формі  2 – є індивідуальною справою вчителя 3 – стандартів 4 – неприпустимим 5 – самостійно вибудувати  6 – у вибраному підручнику


Запитання 16

На якому етапі уроку відбувається відтворення раніше засвоєних знань учнів, на яких ґрунтується вивчення нового навчального матеріалу, а також їх застосування в новій ситуації?


варіанти відповідей

актуалізація 


узагальнення 

закріплення


мотивація 


Запитання 17

Проаналізуйте інформацію.


Під час вивчення теми «Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови» учитель запропонував дітям такі завдання:

1) прочитайте слова зима, зимовий, зимувати й поясніть, що в них спільного, і чим вони відрізняються

2)поміркуйте, якій темі присвячений сьогоднішній урок

3)прочитайте в підручнику інформацію про спільнокореневі слова

4)доберіть спільнокореневі слова до іменника праця

5) поміркуйте, чи спільнокореневими є пари слів праця і робота та праця і працівник; визначте, якою частиною мови є кожне з них; доведіть свою думку

6) зробіть висновок про те, до яких частин мови можуть належати спільнокореневі слова


Яка послідовність наведених завдань відповідає дослідницькому методу навчання?




варіанти відповідей

1 – 2 – 5 – 3 – 4 – 6


2 – 3 – 1 – 5 – 6 – 4 


3 – 2 – 4 – 1 – 5 – 6


2 – 1 – 3 – 6 – 5 – 4 

Запитання 18

У педагогіці терміном «компетентність» позначають таке поняття


варіанти відповідей

динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, проводити професійну та подальшу навчальну діяльність 


спрямованість навчання на кінцевий результат

послідовність етапів навчальної діяльності 


якість навчальних досягнень здобувачів освіти


Запитання 19

Який спосіб візуалізації навчального

матеріалу зображено на малюнку?


варіанти відповідей

інтелект-карта


інтернет-мем


скрайбінг 


лепбук   

Запитання 20

Основоположними засадами компетентнісного підходу в навчанні є всі наведені, окрім


варіанти відповідей

формування цінностей і життєво необхідних знань та вмінь

прогнозування результативного складника змісту освіти 

надання переваги тренінговим технологіям навчання

формування способів самостійної діяльності

Запитання 21

Проаналізуйте інформацію.

На уроці української мови вчитель запропонував учням

(1)  разом вибрати тему заняття

(2) кожному вибрати одну з трьох вправ з указаного параграфа підручника й виконати її

(3)обмінятися зошитами й перевірити роботу сусіда за партою

(4)записати номер вправи для домашнього завдання


Якою цифрою позначено дії вчителя, що суперечать вимогам щодо організації навчальної діяльності в наведеній ситуації?


варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 22

З-поміж наведених етапів уроку вкажіть той, назву якого потрібно вставити на місці пропуску


На етапі […] доцільно створювати проблемні ситуації, ставити проблемні запитання, пропонувати виконати завдання, які потребують нових знань. Використання таких прийомів інтригує учнів, викликає здивування, стурбованість, породжує бажання подолати труднощі, знайти вихід із ситуації, спонукає до навчально-пізнавальної діяльності


варіанти відповідей

визначення теми й мети уроку


мотивації навчальної діяльності


підбиття підсумків уроку


застосування мовних знань і вмінь

Запитання 23

Яке з наведених завдань передбачає перевірку літературознавчих понять?


варіанти відповідей

Укажи автора прочитаного твору «Майстер корабля», розкажи найцікавіший епізод з життя Ю. Яновського


Визнач жанр твору Лесі Українки «Лісова пісня»

Пронумеруй послідовність розгортання подій у творі «Кайдашева сім'я»

Назви персонажів прочитаного твору «Мина Мазайло»


Запитання 24

Ознайомтеся з інформацією


Після того, як учні написали словниковий диктант, учитель запропонував їм таке завдання: «Перевірте записані слова. Виправте виявлені помилки».


Яку навчальну дію мають виконати учні в цьому завданні?


варіанти відповідей

контроль


оцінювання 


порівняння


конкретизацію

Запитання 25

Проаналізуйте опис фрагмента уроку.


Під час створення колективного проєкту «Книжка про наші добрі справи» кожна дитина написала твір-мініатюру на тему: «Мої добрі справи», проілюструвала його малюнками чи світлинами. Усі роботи зібрано й оформлено у вигляді книжки. Під час презентації проєкту учні почергово коротко повідомляли, про яку добру справу написав кожен у своєму творі.


Який інтерактивний прийом застосовано під час презентації проєкту?



варіанти відповідей

мікрофон


акваріум


коло ідей


мозковий штурм

Запитання 26

Проаналізуйте інформацію.

На уроці української літератури під час аналізу художнього тексту вчитель використав один з методів розвитку критичного мислення, який необхідно реалізувати за наведеним алгоритмом.

1.Опишіть

2.Порівняйте

3.Назвіть асоціації

4.Проаналізуйте

5.Знайдіть застосування

6.Наведіть аргументи «за» і «проти»

Укажіть цей метод.



варіанти відповідей

асоціювання


кубування


карусель


сенкан

Запитання 27

Який прийом розвитку критичного мислення представлено на малюнку?


варіанти відповідей

інсерт


фішбоун


сенквейн


акваріум

Запитання 28

Який прийом розвитку критичного мислення представлено в наведеному завданні?

Прочитайте текст, позначте слова або фрази відповідним символом і заповніть таблицю, використавши позначки як назви колонок.


Те, що мені було відомо

(V)

Це для мене абсолютно нове, неочікуване

(+)

Це суперечить моїм знанням й уявленням

(-)

Я хочу дізнатися про це більше

(?)


варіанти відповідей

інсерт


РАФТ


ПРЕС


кластер

Запитання 29

Проаналізуйте інформацію


Саморобна інтерактивна папка містить яскраво оформлені різноманітні пізнавальні матеріали з теми, що вивчають. Головна перевага в тому, що її створюють власноруч й оформлюють за власним бажанням – з додаванням різноманітних рухливих деталей, кишеньок, конвертиків, міні-книжечок чи інших елементів, що дає змогу структурувати інформацію, активно долучати учнів до навчального процесу та виявляти їхні творчі здібності.

Який різновид організації навчального матеріалу описано в наведеному тексті?


варіанти відповідей

портфоліо


буктрейлер


лепбук


презентація

Запитання 30

На якому етапі проєктної діяльності учні виконують такі завдання: обмірковують способи розв’язання проблеми, будують покроковий алгоритм діяльності, формують групи та розподіляють обов’язки, добирають джерела інформації з теми дослідження?


варіанти відповідей

цілевизначення


планування


презентація


реалізація

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест