Тренувальні вправи. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

Додано: 19 березня
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 158 разів
11 запитань
Запитання 1

Як об’єднуються частини в реченні з прямою мовою?


варіанти відповідей

а) за змістом та інтонаційно

б) за допомогою сполучників

в) за змістом

г) за допомогою розділових знаків

Запитання 2

Пряма мова - це ...


варіанти відповідей

а) власне мовлення

б) частина художнього тексту

в) чуже мовлення, передане дослівно, без змін

Запитання 3

У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові?


варіанти відповідей

а) «Васильку, а йди сюди» — гукнув з подвір’я батько.

б) «Голубчику, рятуй!» — тут простогнала Щука.

в) «Чого ти журишся?» — вона спитала тихо.

г) «Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярославна.

Запитання 4

У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові?


варіанти відповідей

а) Ярославна подумала: «Ніщо так не красить людину, як натхнення».

б) Мудрець наполягав: «Краще слухати, ніж говорити».

в) І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі, мені тебе жаль…»

г) Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою»!

Запитання 5

Яка схема відповідає реченню:

«Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є», — говориться в народній пісні?


варіанти відповідей

а) А: «П (?!)».

б) «П», — а.

в) «П (?!)» — а.

г) «П», — а, — «П».

Запитання 6

 У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?

варіанти відповідей

а) «Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.

б) Брехун сам собі ворог,- казала наша сусідка.

в) «А що таке щастя?», - спитав я у матері.

г) «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати. 

Запитання 7

Доберіть до поданого речення схему (розділові знаки пропущено):

Лихе слово ранить навчала бабця а добре лікує.

варіанти відповідей

а) А: «П».

б) «П?» - а.

в) «П», - а.

г) «П, - а, - п».

Запитання 8

У реченні "Чого зажурився, мій любий козаче?" — питає дівчина вродлива.

слова автора стоять:


варіанти відповідей

а) перед прямою мовою

б) після прямої мови

в) усередині прямої мови

г) немає слів автора

Запитання 9

 У котрому рядку записано речення з прямою мовою? (Розділові знаки пропущено)



варіанти відповідей

а) У народі говорили, що хліб – всьому голова.

б) Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.

в) Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.

г) Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.

Запитання 10

Правильно розставлені розділові знаки в реченні:


варіанти відповідей

а) „Ну, з богом!”, – сказав дядько Тихін.

б) Поет підвівся з крісла й урочисто відповів: „моя перша вчителька.”

в) В Україні кажуть: „Веселка воду п’є.”

г) „От би Ніні це побачити, от би вона зраділа”, – пурхнула в моїй голові думка.

Запитання 11

Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові:


варіанти відповідей

А. Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка?»

Б. «Не проводжайте мене» - Попросила дівчина рідних.

В. «Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян»

Г. Казав пан:«Кожух дам».

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест