ЗНО 1. Українська література

Додано: 12 квітня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 324 рази
42 запитання
Запитання 1

Думка про те, що кожна людина неповторна, звучить у творі

варіанти відповідей

«Арфами, арфами...»

«О панно Інно...»

«Задивляюсь у твої зіниці...»

«У теплі дні збирання винограду...»

«Ти знаєш, що ти — людина?»

Запитання 2

Без жодного розділового знака написано твір

варіанти відповідей

Василя Голобородька

Володимира Сосюри

Тараса Шевченка

Івана Франка

Григорія Сковороди

Запитання 3

У творі «Три зозулі з поклоном» порушено всі проблеми, ОКРІМ

варіанти відповідей

репресій

вірності

любові

дружби

фанатизму

Запитання 4

Увідповідніть автора з його твором

Автор                                    Твір

1 Василь Симоненко                      А «Майстер корабля»

2 Юрій Яновський                          Б «Пісня про рушник»

3 Андрій Малишко                         В «Камінний хрест»

4 Василь Стефаник                         Г «Задивляюсь у твої зіниці…»

                                                              Д «Місто»

варіанти відповідей

Запитання 5

Увідповідніть автора з його твором

Автор                                    Твір

1 Василь Симоненко                      А «Майстер корабля»

2 Юрій Яновський                          Б «Пісня про рушник»

3 Андрій Малишко                         В «Камінний хрест»

4 Василь Стефаник                         Г «Задивляюсь у твої зіниці…»

                                                              Д «Місто»

варіанти відповідей

Запитання 6

Увідповідніть автора з його твором

Автор                                    Твір

1 Василь Симоненко                      А «Майстер корабля»

2 Юрій Яновський                          Б «Пісня про рушник»

3 Андрій Малишко                         В «Камінний хрест»

4 Василь Стефаник                         Г «Задивляюсь у твої зіниці…»

                                                              Д «Місто»

варіанти відповідей

Запитання 7

Увідповідніть автора з його твором

Автор                                    Твір

1 Василь Симоненко                      А «Майстер корабля»

2 Юрій Яновський                          Б «Пісня про рушник»

3 Андрій Малишко                         В «Камінний хрест»

4 Василь Стефаник                         Г «Задивляюсь у твої зіниці…»

                                                              Д «Місто»

варіанти відповідей

Запитання 8

Увідповідніть рядки з одного твору

1 Любові усміх квітне раз – ще й тлінно. Сніги, сніги, сніги

2 Щомиті якийсь хлопчисько Відкриває тебе для себе

3 На Аскольдовій могилі Український цвіт

4 Вона верталась із ясного саду, Ясна, як сад, і радісна, як сміх


А І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні

Б Ось місяць, зорі, слов’ї, я твій – десь чують дідугани

В І раптом – небо, шепіт гаю. О ні, то очі Ваші. – Я ридаю.

Г Понад все вони любили свій коханий край

Д І чутно уші правий з них прищулив, І знявся пил, немов рожевий дим

варіанти відповідей

Запитання 9

Увідповідніть рядки з одного твору

1 Любові усміх квітне раз – ще й тлінно. Сніги, сніги, сніги

2 Щомиті якийсь хлопчисько Відкриває тебе для себе

3 На Аскольдовій могилі Український цвіт

4 Вона верталась із ясного саду, Ясна, як сад, і радісна, як сміх


А І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні

Б Ось місяць, зорі, слов’ї, я твій – десь чують дідугани

В І раптом – небо, шепіт гаю. О ні, то очі Ваші. – Я ридаю.

Г Понад все вони любили свій коханий край

Д І чутно уші правий з них прищулив, І знявся пил, немов рожевий дим

варіанти відповідей

Запитання 10

Увідповідніть рядки з одного твору

1 Любові усміх квітне раз – ще й тлінно. Сніги, сніги, сніги

2 Щомиті якийсь хлопчисько Відкриває тебе для себе

3 На Аскольдовій могилі Український цвіт

4 Вона верталась із ясного саду, Ясна, як сад, і радісна, як сміх


А І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні

Б Ось місяць, зорі, слов’ї, я твій – десь чують дідугани

В І раптом – небо, шепіт гаю. О ні, то очі Ваші. – Я ридаю.

Г Понад все вони любили свій коханий край

Д І чутно уші правий з них прищулив, І знявся пил, немов рожевий дим

варіанти відповідей

Запитання 11

Увідповідніть рядки з одного твору

1 Любові усміх квітне раз – ще й тлінно. Сніги, сніги, сніги

2 Щомиті якийсь хлопчисько Відкриває тебе для себе

3 На Аскольдовій могилі Український цвіт

4 Вона верталась із ясного саду, Ясна, як сад, і радісна, як сміх


А І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні

Б Ось місяць, зорі, слов’ї, я твій – десь чують дідугани

В І раптом – небо, шепіт гаю. О ні, то очі Ваші. – Я ридаю.

Г Понад все вони любили свій коханий край

Д І чутно уші правий з них прищулив, І знявся пил, немов рожевий дим

варіанти відповідей

Запитання 12

Зразком інтимної лірики є твір

варіанти відповідей

«Два кольори»

«О панно Інно»

«Ви знаєте, як липа шелестить…»

«Задивляюсь у твої зіниці…»

«Ти знаєш, що ти – людина?»

Запитання 13

«Хлопець виріс славний, гарний, добрий, проворний і роботящий» — так виборний говорить про

варіанти відповідей

Миколу

Петра

Скоробреху

возного

Терпила

Запитання 14

Як легко плюнути в велике –

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тоді ціну собі складе.


Як легко висміяти вчинок,

Як просто знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слів — не треба ран.

Ліна Костенко

Авторка вірша належить до

варіанти відповідей

київської школи неокласиків 

празької школи поетів  

нью-йоркської групи поетів 

постмодерністів 

шістдесятників

Запитання 15

Як легко плюнути в велике –

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тоді ціну собі складе.


Як легко висміяти вчинок,

Як просто знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слів — не треба ран.

Ліна Костенко

У вірші використано

варіанти відповідей

порівняння  

анафору  

оксиморон 

антитезу  

гіперболу

Запитання 16

Як легко плюнути в велике –

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тоді ціну собі складе.


Як легко висміяти вчинок,

Як просто знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слів — не треба ран.

Ліна Костенко

У вірші НЕМАЄ мотиву

варіанти відповідей

самоствердження безликого на тлі великого

беззахисності таланту перед грубістю

заперечення високого мистецтва 

протистояння добра і зла   

убивчої сили слова

Запитання 17

Як легко плюнути в велике –

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тоді ціну собі складе.


Як легко висміяти вчинок,

Як просто знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слів — не треба ран.

Ліна Костенко

Вірш належить до лірики

варіанти відповідей

патріотичної 

громадянської    

філософської    

пейзажної  

інтимної

Запитання 18

Як легко плюнути в велике –

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тоді ціну собі складе.


Як легко висміяти вчинок,

Як просто знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слів — не треба ран.

Ліна Костенко

Правильним е твердження

варіанти відповідей

текст поділено на два куплети   

поезію написано білим віршем 

вірш складається з восьми строф

у вірші передано емоції ліричного героя  

цей твір за родовою ознакою ліро-епічний

Запитання 19

За жанровими ознаками твір «Ой летіла стріла» є

варіанти відповідей

родинно-побутовою піснею

суспільно-побутовою піснею

народною баладою

історичною піснею

думою

Запитання 20

Словами Зарано меч ви гострий підняли на землю Половецькую – і без слави поганську кров у січі пролили звертається князь Святослав до

варіанти відповідей

Ігоря і Всеволода

Всеволода і Гліба

Олега і Гліба

Бориса і Гліба

Ігоря і Овлура

Запитання 21

У реченні Старий […] чим мудрий і щасливий? З твору Г.Сковороди «Бджола та Шершень» пропущено прізвище давньоримського письменника

варіанти відповідей

Вергілія

Сіраха

Катона

Цицерона

Овідія

Запитання 22

Героями «Енеїди» є всі, ОКРІМ

варіанти відповідей

Сивілли

Юнони

Латина

Вергілія

Палланта

Запитання 23

«...по одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду — старий козарлюга», — сказано про персонажа твору

варіанти відповідей

барокового

романтичного

реалістичного

модерного

сентиментального

Запитання 24

Перше видання "Кобзаря" побачило світ у ...

варіанти відповідей

А 1838 році

Б 1840 році

В 1839 році

Г 1860 році

Запитання 25

У поемі "Кавказ" образ Прометея - це символ:

варіанти відповідей

А влади

Б братовбивчої війни

В загарбницької політики Російської імперії

Г нескореності народу

Запитання 26

"І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь"- це слова з твору Т. Шевченка

варіанти відповідей

А "Катерина"

Б "Доля"

В "Сон" ("У всякого своя доля...")

Г "І мертвим, і живим..."

Запитання 27

Яка подія в житті Шевченка сталася 22 квітня 1838 року?

варіанти відповідей

А вихід "Кобзаря"

В арешт

Б викуп із кріпацтва

Г повернення в Україну

Запитання 28

Словами "Кохайтеся, чорнобриві, та не з москалаями..." починається твір

варіанти відповідей

"Кавказ"

"І мертвим, і живим..."

"Сон" 

"Катерина"

Запитання 29

Головна думка поеми Т. Шевченка «Кавказ»:

варіанти відповідей

засудження загарбницької політики царського уряду

уславлення мужності горців, краси кавказької природи

засудження агресії горців

Запитання 30

Періодом життя Т.Шевченка є роки

варіанти відповідей

1840-1860

1837-1861

1814-1861

1814-1860

Запитання 31

Літературну дискусію щодо модернізму у 1901 році почав:

варіанти відповідей

М. Павлик

М. Вороний 

І. Франко

Леся Українка

Запитання 32

Осередками українського модернізму були (декілька відповідей):

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївське товариство

угрупування "Молода муза" 

"Руська трійця" 

журнал "Українська хата" 

Запитання 33

Лесю Українку називають ...

варіанти відповідей

гірською Орлицею

Волинською царівною

Дівчиною з легенди

дочкою Прометея

Запитання 34

Своє творче кредо Леся Українка втілила у поезії:

варіанти відповідей

"Мріє, не зрадь!.."

"Contra spem spero" 

"І все-таки до тебе думка лине..."

"Слово, чому ти не твердая криця?.."

Запитання 35

Розгляньте малюнок. Він може бути ілюстрацією до мотиву поезії ...

варіанти відповідей

"Мріє, не зрадь"

"Стояла я і слухала весну..."

"Contra spem spero!" 

"Слово, чому ти не твердая криця..."

Запитання 36

Характерний для письма Лесі Українки творчий метод, що полягає в поєднанні гармонії ідеалу з життєвою правдою - це ...

варіанти відповідей

романтизм

неокласицизм

неоромантизм 

неореалізм

Запитання 37

Образ Сізіфової праці наявний у рядку ...

варіанти відповідей

"Ні, я хочу крізь сльози сміятись, // Серед лиха співати пісні..."

"Я на вбогім, сумнім перелозі // Буду сіять барвисті квітки..."

"Я на гору круту крем'яную // Буду камінь важкий підіймать..."

"В довгу, темную нічку невидну // Не стулю ні на хвильку очей"

Запитання 38

Укажіть правильні твердження (декілька відповідей)

варіанти відповідей

«Contra spem spero!» у перекладі з латинської мови - "Без надії сподіваюсь"

Вид лірики вірша «Соntrа spem spero!»:  особиста (філософська)

Уся поезія побудована на антитезах.

Провідний мотив вірша «Соntrа spem spero!»:бездуховність й обивательська обмеженість

Запитання 39

Визначте художній засіб рядків "крізь сльози сміятись", серед лиха співати пісні".

варіанти відповідей

персоніфікація

оксиморон

гіпербола

порівняння

Запитання 40

За жанром поезія "Слово, чому ти не твердая криця..." належить до....

варіанти відповідей

пейзажної лірики

 громадянської лірики

філософської лірики 

інтимної лірики

Запитання 41

Визначте художній засіб, використаний у рядках:

Я на вбогім сумнім перелозі

Буду сіять барвисті квітки,

Буду сіять квітки на морозі,

Буду лить на них сльози гіркі.

варіанти відповідей

епіфора

тавтологія

анафора 

рефрен

Запитання 42

Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом із твору.

1 епітет


2 порівняння


3 персоніфікація


4 гіпербола


А О, сліз таких вже вилито чимало,-

Країна ціла може в них втопитись...


Б Вигострю, виточу зброю іскристу


В ...колись ти літала орлом надо мною...


Г Хто моря переплив і спалив кораблі за собою,

той не вмре, не здобувши нового добра.


Д Весна мені багато говорила...

варіанти відповідей

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Д

1-Б, 2-В, 3-Г, 4-Д

1-Б, 2-В, 3-Д, 4-Г

1-Б, 2-В, 3-Д, 4-А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест