Встановіть послідовність подій суспільно-політичного життя початку ХХ століття:
1. Створення української парламентської громади в І державній Думі
2. Повстання матросів на панцернику “Потьомкін”
3. Видання Маніфесту Миколи ІІ
4. Створення РУП
Виберіть поняття та терміни, які характеризують економічний розвиток українських земель у складі Російської імперії на початку ХХ століття (три правильних)
Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна? (три правильних відповіді):
Позначте події, що відбулися в 1905р. (чотири правильні відповіді):
Прочитайте уривок зі статті В. Г. Короленка та виконайте завдання. «…вони лестять народним забобонам, роздмухують марновірство й наполегливо кличуть до насильства над іноплемінними співвітчизниками. З приводу ще не розслідуваного вбивства в Києві хлопчика Ющинського в народ знову кинута брехлива казка про вживання євреями християнської крові. Це давно відомий прийом старого бузувірства». Настрої, описані в уривку, були властиві частині суспільства часів
Вкажіть правильне твердження:
Аграрна реформа Петра Столипіна передбачала:
1. Здобуття селянами права особистої свободи, позбавлення залежності від поміщика;
2. Руйнування селянської громади. Дозвіл селянину отримати землю у приватну власність (хутір чи відруб).
У результаті Столипінської земельної реформи початку ХХ ст. вийшла з общини та закріпила в особисту приватну власність земельні наділи більшість селянських господарств...
Відстоювання самодержавства, невизнання українців і білорусів як окремих народів, неподільність Російської імперії, антисемітизм - це складові програми ...
Укажіть, хто є автором брошури «Самостійна Україна», у якій вперше на українських землях, що входили до складу Російської імперії, було відкрито проголошене завдання боротьби за власну незалежну державу.
Укажіть, про які галузі промисловості йдеться в уривку, що характеризує стан економіки на українських землях початку XX ст.: «Основною метою російської економічної політики в Україні було увічнити стан України як сільськогосподарського району імперії, як постачальника сировини для російської промисловості та як ринку для її виробів. Наслідком того в Україні розвиваються тільки ті галузі промисловості, які не мали відповідних природних умов у Росії… або ті, що постачали сировину та півфабрикати для російської індустрії…»
Позначте рік, коли відбувся судовий процес над М.Бейлісом ("Справа Бейліса"):
Активний учасник кооперативного руху Наддніпрянщини був :
Вкажіть назву політичної партії, про яку йдеться у твердженні. «Перша політична партія в Наддніпрянській Україні, створена в Харкові групою студентської молоді на «раді чотирьох».
Вкажіть, хто очолив повстання на броненосці «Потьомкін»:
Яке щоденне періодичне видання було започатковано Є. Чикаленком у роки революції 1905 – 1907 рр.?
Укажіть головну причину міграційних процесів українців Наддніпрянської України до східних регіонів Російської імперії?
«Самостійна, суверенна Україна, соборна, ціла й нероздільна, від Сяну й Кубані, від Карпат по Кавказ...», – таке гасло на початку ХХ ст. сформулював
Вкажіть місто, в якому було відкрито першу організацію "Просвіта" у Наддніпрянщині.
Вкажіть причини російської революції 1905-1907рр.
(4 правильні відповіді)
Хто очолив українську громаду у І Державній думі?
Установіть хронологічну послідовність подій:
А – відкриття пам’ятника І. Котляревському в Полтаві;
Б – створення Товариства українських поступовців (ТУП);
В – початок аграрної реформи П. Столипіна;
Г – Маніфест «Про вдосконалення державного порядку».
Установіть відповідність:
1 – Борис Жаданівський
2 – Євген Чикаленко
3 – Петро Шмідт
4 – Ілля Шраг
А – керівник повстання на крейсері «Очаків»
Б – голова української громади в І Державній думі
В – керівник повстання саперів київського гарнізону
Г – керівник повстання на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський»
Д – фінансуваввидання газети "Рада"
Лідерами якої політичної організації були В. Винниченко, С. Петлюра, М. Порш?
Які партії належали до автономістської течії в українському національному русі на початку XX ст.?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома