1. Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Вищі школи, розкидані по всій Україні, мали одну спільну рису: …мовою викладання в них були – російська, німецька, польська. Запекла боротьба за українську мову не мала успіху. Проте був університет, у якому дозволили мати кілька – за змістом і мовою – українських кафедр...»
Таким університетом був
Що було характерним для розвитку української культури в другій половині XIX – на початку XX ст.?
Укажіть діячів українського професійного театру.
Художній напрям (творчий метод) у літературі та мистецтві ХІХ ст., для якого було характерне послідовне дотримання принципу найбільш повного, життєво правдивого відображення світу, – це
Хто із зазначених науковців одержав Нобелівську премію?
Укажіть професійних діячів музичного мистецтва.
Про який документ ідеться в спогадах М. Старицького?
«... ми вимушені були співати у концертах народні пісні на французькій мові... Тим [розпорядженням] українська мова була цілком заборонена, той [документ] не давав мені видавати і моєї драми «Не судилось», яка була... начорно закінчена та вичитана Косачкою й Кониським...»
Які факти стосуються життя і творчості Михайла Коцюбинського?
Наприкінці XIX – на початку XX ст. родини підприємців Симиренків, Терещенків, Ханенків уславилися
Національний гімн «Ще не вмерла України ні слава, ні воля. / Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля...» створили
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома