Українська мова 2 курс (залікове тестування)

Додано: 27 травня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 191 раз
38 запитань
Запитання 1

Складне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення

Прокинувся вранці від холодної роси________________-.

обрати


варіанти відповідей

А поволеньки, як неживий, приплющивши очі, посунувся дедалі ближче, ближче до смугастого звірка

шукав води, пив і йшов далі

що капала з високих віт йому на обличчя

провів язиком по кривавих, зашерхлих губах і, затискуючи між бровами посмішку, переклав зручніше голову


Запитання 2

Безсполучникове речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення

У полі ще лежав сніг _________________ .

обрати


варіанти відповідей

а на весну ніяк не повертало

та весна брала своє

хоч весна брала своє

весна брала своє

Запитання 3

Складне сполучникове речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення

Там, _____________, спалахнуло листя золото-зеленим вогнем.

обрати


варіанти відповідей

де сонце торкнулось вершечків дерев

за горами

я бачив власними очима

у лісі осінньому

Запитання 4

Кому треба поставити після речення Цвітуть яблуні..., якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

пахнуть білі гречки

прийшов травень

значить справжня весна

розносяться пахощі навколо

Запитання 5

Яким членом речення є виділене слово в цьому реченні

Я приїхала ПОГОВОРИТИ з лісом.

варіанти відповідей

додатком

означенням

присудком

обставиною

Запитання 6

Кому перед ЯК треба поставити (знаки пропущено)

варіанти відповідей

І знову степ як щедрий вулик.

Вони берегли свою дружбу як зіницю ока.

Ми знаємо Шевченка як художника.

Мої спогади вигоріли як чорнило на сонці.

Запитання 7

Знак м'якшення пишемо в усіх словах рядка

варіанти відповідей

балкон...чик, кіл...це, дос...є

лар...ки, брин...чати, зірон...ці

сіл...с...кий, різ...бяр, долон...ці

стеблин...ці, ріж..., повір...те

Запитання 8

Префікс с- треба писати в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

(з, с)понукати, (з, с)плавити, (з, с)класти, (з, с)чепити 

(з, с)терти, (з, с)хованка, (з, с)постереження, (з, с)сушити 

 (з, с)формувати, (з, с)хибити, (з, с)тримуваний, (з, с)пиляний  

(з, с)хвалювати, (з, с)фокусувати, (з, с)цілити,

(з, с)шити 

Запитання 9

Префікс при- треба писати в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

пр..тихнути, пр..бережний, пр..буток 

пр..біднюватися, пр..везений, пр..славний  

пр..солодити, пр..солодкий, пр..сісти 

пр..добрий, пр..міський, пр..чинити 

Запитання 10

Апостроф ставиться в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити 

кам..яніти, без..ядерний, кур..йозний, медв..яний 

солов..ї, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..юра 

пір..я, м...ясний, прив..ялений, п..єдестал 

львів..янин, підрум..янений, з..являтися, ф..юзеляж 

Запитання 11

Усі слова написані правильно в рядку  

варіанти відповідей

викладатський, молотьба, вохкість 

чеський, дорожчати, свідоцтво 

криворізький, об’їзджати, французський 

інтелігентський, сонячний, надхнення 

тюркський, робітниство, сонячник 

Запитання 12

Спрощення приголосних відбувається в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

балас..ний, піз..ній, гіган..ський, безсовіс..ний  

зап'яс..ний, зліс..ний, захис..ник, буревіс..ник  

заздріс..ний, кіс..лявий, бороз..на, улес..ливий 

безвиїз..ний, пристрас..ний, чес..но, піз..но 

студен..ство, виїз..ний, тиж..невий 

Запитання 13

Літеру Е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

б..нтежити, вер..тено, Водохр..ще, горл..чка, мар..во 

 благоч..стивий, ластов..ня, запром..нитися, блюд..чко, дал..на 

долон..чка, сут..ніти, зат..сатися, дуж..чка, закор..нілий 

л..ментувати, лот..рея, горщ..ковий, кр..нделик, мен..джер  

удалеч..ні, знівеч..ний, м..ткий, вип..щений 

Запитання 14

Українським відповідником до іншомовного слова феномен є

варіанти відповідей

вигадка 

явище

невдача

доказ

дійсність

Запитання 15

Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні

варіанти відповідей

Малий Михайлик сприйнятливий до захворювань.

Ми дружно зайнялися висадкою дерев.

Перед нами встають нові проблеми.

Ми ущерть розбили ворога.

Цей прикрий інцидент обумовлено кризою.


Запитання 16

Спільнокореневими до слова єдність є всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

обʼєднання  

зʼєднаний

підйом

єдиний

Запитання 17

НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

варіанти відповідей

З поконвіку перед кожним із нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного?


Вони є центральними у формувані й розвитку особистості.

Уся мудрість людства в продовж віків зосереджувалася навколо питань сенсу життя.

Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованості й бездіяльності

Запитання 18

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).


У мідні чаші різьблен(1)их дубів

Світанок щиро л(2)є меди зелені,

І накрапає злото жолудів

В озера стишен(3)і, студен(4)і


Подвоєння букв є в слові, позначеному цифрою

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 19

Букву У на місці всіх пропусків треба писати в рядку

варіанти відповідей

 сади ..цвітінні, серед ..сіх, ..школі

кредити ..банку, хліб ..сьому голова, була ..воді

ходив ..яру, забути ..тому, заняття ..першу зміну

запишіть ..зошиті, спитала ..чителя, просто ..сніг

Запитання 20

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).


(1)Видання «Кобзаря» 1860 року було значно повніше від попередніх, проте поеми «Сон», «Кавказ», (2)«Єретик», вірш «Як умру, то поховайте…» і подібні до них твори, у яких поет (3)зобразив (4)зубожіння (5)українського народу, (6)ненависть до царя й (7)поміщиків, у яких звучить заклик до (8)визвольної боротьби, - не могли увійти до збірки через цензуру.


НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених числами


варіанти відповідей

1, 3, 6, 7

2, 3, 5, 7

2, 4, 6, 8

1, 4, 6, 8

Запитання 21

Відокремлене означення виділяємо комою (комами) в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Розтривожили його сльози вірної дружини Нафіси, зануртували свої думи невтішні й тривожні (Р. Іваничук).


Стояв і дивився вслід дівчині схвильований і збентежений, мов побачив яке диво(В. Малик)


Ось уже добре видно їхні обличчя широкі, темні, обсмалені сонцем, вітрами і вогнями степових багать (В. Малик).


Тільки від пупа до шиї була вода брудна, каламутна і смердюча (В. Нестайко).


Він, кажуть, староста усіх земель від Сули і майже до Переяслава… (В. Рутківський).

Запитання 22

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) На пасіку прибув о/пів/ночі. (2) На ледь чутний шурхіт ніг з/двору озвався собака─загавкав, та одразу ж, упізнавши його, заскавулів і притих.(3) Дідова хижка тонула в не/проглядній темряві ночі. (4) Всюди ─ і на подвір'ї, і на галявині, і в лісі ─ панувала тиша і Малк сміливо підійшов до дверей і загрюкав у них кулаком.(5)Почулося шарудіння, грюкнув дерев'яний засув ─ і двері зі скрипом відчинилися. (6) Малк ступив у ще густішу темряву, ніж на/дворі(В. Малик).

Окремо треба писати слово

варіанти відповідей

о/пів/ночі


з/двору


не/проглядній


на/дворі

Запитання 23

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) На пасіку прибув о/пів/ночі. (2) На ледь чутний шурхіт ніг з /двору озвався собака ─ загавкав, та одразу ж, упізнавши його, заскавулів і притих.(3) Дідова хижка тонула в не/проглядній темряві ночі. (4) Всюди ─ і на подвір'ї, і на галявині, і в лісі ─ панувала тиша і Малк сміливо підійшов до дверей і загрюкав у них кулаком.(5)Почулося шарудіння, грюкнув дерев'яний засув ─ і двері зі скрипом відчинилися. (6) Малк ступив у ще густішу темряву, ніж на/дворі(В. Малик).

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

4

5

6

Запитання 24

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) На пасіку прибув о/пів/ночі. (2) На ледь чутний шурхіт ніг з /двору озвався собака ─ загавкав, та одразу ж, упізнавши його, заскавулів і притих.(3) Дідова хижка тонула в не/проглядній темряві ночі. (4) Всюди ─ і на подвір'ї, і на галявині, і в лісі ─ панувала тиша і Малк сміливо підійшов до дверей і загрюкав у них кулаком.(5)Почулося шарудіння, грюкнув дерев'яний засув ─ і двері зі скрипом відчинилися. (6) Малк ступив у ще густішу темряву, ніж на/дворі(В. Малик).

Однорідними членами ускладнено речення

варіанти відповідей

перше, друге


друге , четверте


четверте, п'яте


п’яте, шосте

Запитання 25

Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А Коли темно й вогко хочеться закутатись і нікуди не виходити.

Б Птиці зелені у пізню пору спати злетілись на свіжий поруб.

В Ти просто дивишся услід і згадуєш своє минуле.

В Так добре зараз, стіни отчі, такий у серці невимовний щем

Запитання 26

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.


Долав __________ путь Олексій з __________ майже _________ доби.

варіанти відповідей

цей довгий, Ігорем, півтора

цю довгу, Ігорем, півтора

цей довгий, Ігором, півтора

цю довгу, Ігором, півтори

цю довгу, Ігорем, півтори

Запитання 27

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.


Обласна лікарня отримала __________ обладнання на суму близько _________тисяч ___________.

варіанти відповідей

найновіше, шістсот, гривень

найбільш нове, шеситсот, гривнів

більш новіше, шістсот, гривнів

саме новіше, шестисот, гривень

найновіше, шестисот, гривень

Запитання 28

Увідповідніть фразеологізм із його значенням

Фразеологізм

перекувати мечі на орала

варіанти відповідей

відмовитися від войовничих намірів

ухилитися від відповідальності

зрадити свої переконання

засуджувати когось

не передбачати поганих наслідків своїх учинків

Запитання 29

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

(1)Хто з (2)мечем до нас прийде, (3)від меча (4)й загине.


1 хто

2 мечем

3 від

4 й


А іменник

Б займенник

В сполучник

Г прийменник

Д частка

варіанти відповідей

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-Д

1-А, 2-Б, 3-Г, 4-В

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В

1-А, 2-А, 3-Д, 4-В

Запитання 30

Установіть відповідність між типом речення та прикладом

А Проблема особистості, як стверджують науковці, віддавна є основою філософського пізнання.

Б Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний.

В На думку деяких науковців, людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже важливу роль.

Г Натомість інші вчені вважають, що особистість є продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку.

Д Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя .


Тип речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

1-В, 2-А, 3-Д, 4-Б

1-Б, 2-Г, 3-Д, 4-В

1-Д, 2-Г, 3-А, 4-В

1-В, 2-Г, 3-Д, 4-Б

Запитання 31

Установіть відповідність між реченням і випадком уживання тире в ньому

1 Душа моя розкрита для любові, як нива – для солодкого зерна.

2 Весело живеться – до роботи серце рветься.

3 Усе більше виснажувала важка дорога – довга, непіддатлива.

4 Улюблена робота – це форма відпочинку.

5 Поля, гори долини – усе замерло в очікуванні життєдайної зливи.

 Уживання тире

А тире при відокремленому означенні

Б тире в складному безсполучниковому реченні

В тире на місці пропущеного члена речення

Г тире між підметом і присудком 

варіанти відповідей

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Г

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Г

1-Б, 2-В, 3-А, 4-Г

1-Д, 2-Б, 3-А, 4-В

Запитання 32

Прочитайте речення, цифра позначає попередній розділовий знак


Незабаром у гості до дуба, (1)величного красеня, (2)прилетіли журавлі; (3)їх було так багато, (4) що вони закрили пів неба; (5) настала раптова ніч, (6)і в тій темряві, (7)утвореній живими пташиними тілами, (8)де-не-де проступали зорі.


НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1,2 –при однорідних членах речення 

крапка з комою 3, 5 – на межі безсполучникових частин складного речення 

кома 4 – перед підрядною частиною складного речення 

кома 6 – перед сурядною частиною складного речення 

коми 7, 8 – при відокремленому означенні

Запитання 33

Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення

1 означенння

2 обставина

3 прикладка

4 додаток


Приклад

А Дослухаючись до свого серця, ти завжди будеш чинити правильно.

Б Я не скрипковий ключ, а журавлиний тобі над полем у небі напишу .

В У тяжкі хвилини ніхто не розрадить, окрім вірного друга.

Г Льодяник, запакований у яскраву обгортку, був схожий на яскравого метелика.

Д Вхід прикрашав яскраво-фіолетовий доліхос – бразильський гіацинтовий біб. 

варіанти відповідей

1-Б , 2-А, 3-Д, 4-В

1-В , 2-А, 3-Д, 4-Б

1-А , 2-Г, 3-Д, 4-В

1-Г , 2-А, 3-Д, 4-В

Запитання 34

1. У 1816 році, у Західній Європі та Північній Америці видався вельми холодний літній період.

2. Ще в червні річки були сковані льодом, а на полях лежав сніг.

3. Саме тому цей рік увійшов в історію людства як “рік без літа”.

4. Вільям Хамфрейс, американський дослідник клімату, у 1920 році окреслив одну з найбільш імовірних причин – виверження вулкана Тамбора, що відбулося в 1815 році на іншому кінці Землі, на осторві Сумбава, що в Індонезії.

5. За припущенням вченого, попіл, що поширився за кілька місяців у стратосфері, зумів спричинити ефект вулканічної зими в Північній пвікулі.



Зміст тексту буде відновлено, якщо розташувати речення в такій послідовності

варіанти відповідей

1  5  3 4 2  

1  3  5 4 2  

1  2  3 4 5 

1  2  4 5 3  

1 5  3 2 4  

Запитання 35

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків


Сподіваємося, що__________усі _________ зможуть ________НМТ під час основної та додаткової сесій .

варіанти відповідей

цього року, бажаючі, скласти 

цьогоріч, охочі, пройти

цьогоріч, бажаючі, скласти 

у цьому році, бажаючі, пройти

цього року, хто бажає, розв’язати

Запитання 36

Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами.


Речення:

1 Місто наше він знає…

2 Схожі ми з сестрою…

3 Раптовий приїзд сина був…

4 Мама крутилася з ранку до вечора…


Фразеологізм:

А як грім з ясного неба.

Б як свої п’ять пальців.

В як білка в колесі.

Г як гриби після дощу.

Д як дві краплі води.

варіанти відповідей

1-б,2-д,3-а,4-в

1-в,2-г,3-а,4-б

1-г,2-в,3-а,4-б

1-г,2-в,3-д,4-б

Запитання 37

28.Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі


Просте речення

1 Не нахилившись, з криниці води не напʼєшся.

2 Сонце поволеньки вгасало.

3 Якось вранці лелеки довго кружляли в небі.

4 З краю потемнілого неба насувалися чорні хмари.


Складне речення

А Якщо хочеш добре знати себе, пробуй свої сили в різних сферах діяльності.

Б От одного разу підійшов я до річки, як уже добре смеркалось.

В Не бійся правди, хоч яка гірка.

Г Вони саме вибиралися з лісу, що налягав з обох боків на дорогу.

Д Кожен живе так, як він хоче. 

варіанти відповідей

 1Д, 2А, 3Б, 4Г

 1А, 2Д, 3Б, 4Г

 1Г, 2Б, 3А, 4Д

 1А, 2Д, 3Б, 4В

 1В, 2Б, 3Д, 4Г

Запитання 38

Зʼясуйте вид кожного односкладного речення (А – Д) в тексті (цифра позначає наступне речення (1-4)).


Речення (текст)

(1) Рідне обійстя.

(2) Ступаю стежкою до воріт.

(3) Так тривожно, але радісно.

(4) Мене тут завжди чекають.


Вид односкладного речення

А означено-особове

Б узагальнено-особове

В неозначено-особове

Г називне

Д безособове 

варіанти відповідей

1В, 2Б, 3Д, 4А

1Г, 2Д, 3Б, 4В

1В, 2Д, 3А, 4Г

1Г, 2А, 3Д, 4В

1А, 2Г, 3Д, 4В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест