Складне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення
Прокинувся вранці від холодної роси________________-.
обрати
Безсполучникове речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення
У полі ще лежав сніг _________________ .
обрати
Складне сполучникове речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення
Там, _____________, спалахнуло листя золото-зеленим вогнем.
обрати
Кому треба поставити після речення Цвітуть яблуні..., якщо серед варіантів його продовження вибрати
Яким членом речення є виділене слово в цьому реченні
Я приїхала ПОГОВОРИТИ з лісом.
Кому перед ЯК треба поставити (знаки пропущено)
Знак м'якшення пишемо в усіх словах рядка
Префікс с- треба писати в усіх словах рядка
Префікс при- треба писати в усіх словах рядка
Апостроф ставиться в усіх словах рядка
Усі слова написані правильно в рядку
Спрощення приголосних відбувається в усіх словах рядка
Літеру Е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Українським відповідником до іншомовного слова феномен є
Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні
Спільнокореневими до слова єдність є всі слова, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
У мідні чаші різьблен(1)их дубів
Світанок щиро л(2)є меди зелені,
І накрапає злото жолудів
В озера стишен(3)і, студен(4)і
Подвоєння букв є в слові, позначеному цифрою
Букву У на місці всіх пропусків треба писати в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
(1)Видання «Кобзаря» 1860 року було значно повніше від попередніх, проте поеми «Сон», «Кавказ», (2)«Єретик», вірш «Як умру, то поховайте…» і подібні до них твори, у яких поет (3)зобразив (4)зубожіння (5)українського народу, (6)ненависть до царя й (7)поміщиків, у яких звучить заклик до (8)визвольної боротьби, - не могли увійти до збірки через цензуру.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених числами
Відокремлене означення виділяємо комою (комами) в рядку (розділові знаки пропущено)
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) На пасіку прибув о/пів/ночі. (2) На ледь чутний шурхіт ніг з/двору озвався собака─загавкав, та одразу ж, упізнавши його, заскавулів і притих.(3) Дідова хижка тонула в не/проглядній темряві ночі. (4) Всюди ─ і на подвір'ї, і на галявині, і в лісі ─ панувала тиша і Малк сміливо підійшов до дверей і загрюкав у них кулаком.(5)Почулося шарудіння, грюкнув дерев'яний засув ─ і двері зі скрипом відчинилися. (6) Малк ступив у ще густішу темряву, ніж на/дворі(В. Малик).
Окремо треба писати слово
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) На пасіку прибув о/пів/ночі. (2) На ледь чутний шурхіт ніг з /двору озвався собака ─ загавкав, та одразу ж, упізнавши його, заскавулів і притих.(3) Дідова хижка тонула в не/проглядній темряві ночі. (4) Всюди ─ і на подвір'ї, і на галявині, і в лісі ─ панувала тиша і Малк сміливо підійшов до дверей і загрюкав у них кулаком.(5)Почулося шарудіння, грюкнув дерев'яний засув ─ і двері зі скрипом відчинилися. (6) Малк ступив у ще густішу темряву, ніж на/дворі(В. Малик).
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) На пасіку прибув о/пів/ночі. (2) На ледь чутний шурхіт ніг з /двору озвався собака ─ загавкав, та одразу ж, упізнавши його, заскавулів і притих.(3) Дідова хижка тонула в не/проглядній темряві ночі. (4) Всюди ─ і на подвір'ї, і на галявині, і в лісі ─ панувала тиша і Малк сміливо підійшов до дверей і загрюкав у них кулаком.(5)Почулося шарудіння, грюкнув дерев'яний засув ─ і двері зі скрипом відчинилися. (6) Малк ступив у ще густішу темряву, ніж на/дворі(В. Малик).
Однорідними членами ускладнено речення
Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Долав __________ путь Олексій з __________ майже _________ доби.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Обласна лікарня отримала __________ обладнання на суму близько _________тисяч ___________.
Увідповідніть фразеологізм із його значенням
Фразеологізм
перекувати мечі на орала
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
(1)Хто з (2)мечем до нас прийде, (3)від меча (4)й загине.
1 хто
2 мечем
3 від
4 й
А іменник
Б займенник
В сполучник
Г прийменник
Д частка
Установіть відповідність між типом речення та прикладом
А Проблема особистості, як стверджують науковці, віддавна є основою філософського пізнання.
Б Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний.
В На думку деяких науковців, людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже важливу роль.
Г Натомість інші вчені вважають, що особистість є продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку.
Д Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя .
Тип речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку
Установіть відповідність між реченням і випадком уживання тире в ньому
1 Душа моя розкрита для любові, як нива – для солодкого зерна.
2 Весело живеться – до роботи серце рветься.
3 Усе більше виснажувала важка дорога – довга, непіддатлива.
4 Улюблена робота – це форма відпочинку.
5 Поля, гори долини – усе замерло в очікуванні життєдайної зливи.
Уживання тире
А тире при відокремленому означенні
Б тире в складному безсполучниковому реченні
В тире на місці пропущеного члена речення
Г тире між підметом і присудком
Прочитайте речення, цифра позначає попередній розділовий знак
Незабаром у гості до дуба, (1)величного красеня, (2)прилетіли журавлі; (3)їх було так багато, (4) що вони закрили пів неба; (5) настала раптова ніч, (6)і в тій темряві, (7)утвореній живими пташиними тілами, (8)де-не-де проступали зорі.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення
1 означенння
2 обставина
3 прикладка
4 додаток
Приклад
А Дослухаючись до свого серця, ти завжди будеш чинити правильно.
Б Я не скрипковий ключ, а журавлиний тобі над полем у небі напишу .
В У тяжкі хвилини ніхто не розрадить, окрім вірного друга.
Г Льодяник, запакований у яскраву обгортку, був схожий на яскравого метелика.
Д Вхід прикрашав яскраво-фіолетовий доліхос – бразильський гіацинтовий біб.
1. У 1816 році, у Західній Європі та Північній Америці видався вельми холодний літній період.
2. Ще в червні річки були сковані льодом, а на полях лежав сніг.
3. Саме тому цей рік увійшов в історію людства як “рік без літа”.
4. Вільям Хамфрейс, американський дослідник клімату, у 1920 році окреслив одну з найбільш імовірних причин – виверження вулкана Тамбора, що відбулося в 1815 році на іншому кінці Землі, на осторві Сумбава, що в Індонезії.
5. За припущенням вченого, попіл, що поширився за кілька місяців у стратосфері, зумів спричинити ефект вулканічної зими в Північній пвікулі.
Зміст тексту буде відновлено, якщо розташувати речення в такій послідовності
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків
Сподіваємося, що__________усі _________ зможуть ________НМТ під час основної та додаткової сесій .
Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами.
Речення:
1 Місто наше він знає…
2 Схожі ми з сестрою…
3 Раптовий приїзд сина був…
4 Мама крутилася з ранку до вечора…
Фразеологізм:
А як грім з ясного неба.
Б як свої п’ять пальців.
В як білка в колесі.
Г як гриби після дощу.
Д як дві краплі води.
28.Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі
Просте речення
1 Не нахилившись, з криниці води не напʼєшся.
2 Сонце поволеньки вгасало.
3 Якось вранці лелеки довго кружляли в небі.
4 З краю потемнілого неба насувалися чорні хмари.
Складне речення
А Якщо хочеш добре знати себе, пробуй свої сили в різних сферах діяльності.
Б От одного разу підійшов я до річки, як уже добре смеркалось.
В Не бійся правди, хоч яка гірка.
Г Вони саме вибиралися з лісу, що налягав з обох боків на дорогу.
Д Кожен живе так, як він хоче.
Зʼясуйте вид кожного односкладного речення (А – Д) в тексті (цифра позначає наступне речення (1-4)).
Речення (текст)
(1) Рідне обійстя.
(2) Ступаю стежкою до воріт.
(3) Так тривожно, але радісно.
(4) Мене тут завжди чекають.
Вид односкладного речення
А означено-особове
Б узагальнено-особове
В неозначено-особове
Г називне
Д безособове
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома