Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово) Він (1)розповідав мені, як мав конфлікти зі (2)своїми (3)доньками під час їхнього (4)навчання в школі. (5)Котрась із них взялася йому (6)докоряти: мовляв, чому ж ти не сказав, що ми багаті, чому змушуєш нас їздити до школи (7)автобусом – ми ж можемо собі дозволити наймати (8)авто? Правильно підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
Чергування голосних відбувається в усіх наведених випадках, ОКРІМ
Префікс с- потрібно писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку
Помилку допущено в рядку
Частку НЕ потрібно писати окремо з усіма словами в рядку
Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка
Помилку в написанні слова допущено в рядку
Подвоєні букви треба писати у формі орудного відмінка обох іменників рядка
Редагування потребує речення
Граматично правильне речення утвориться, якщо до частини «Вітаємо зі святом …» додати частину, наведену в рядку
Подвоєні літери треба писати на місці пропусків у всіх словах рядка
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені слова (цифра позначає наступне слово)
Художник (1)завжди ризикує втратити (2)прихильність (3)своїх шанувальників, якщо виходить (4)за межі усталених понять, порушує канон.
А іменник
Б займенник
В прийменник
Г частка
Д прислівник
Літеру й треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
З’ясуйте тип кожного речення в тексті
1.Сізіф курив свою гіркущу люльку, йому хотілось бути молодим. 2.Так виникає ніжність самочинна і виникає тиша грозова. 3.Не говори печальними очима те, що бояться вимовить слова. 4.Старий співав, як пелікан, проціджуючи музику крізь струни.
А просте Б складносурядне В складнопідрядне Г безсполучникове Д з різними видами зв’язку
Неправильно поєднано числівник з іменником у рядку
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Прості речення: 1.Сім’я поїхала до Греції відпочивати. 2.Попри неймовірні затори, брат доїхав до тюльпанового поля. 3.Семінар проводять у режимі онлайн через карантин. 4.Тільки систематично виконуючи тренувальні тести, я зможу скласти ЗНО на високий бал.
Складні речення : А Якщо людина чесна перед собою, вона спокійна, здорова й щаслива. Б Лелеки повертаються з вирію, бо стало тепло, у повітрі пахне весною. В Посаджу виноград, щоб діти та онуки згадували. Г Ми віримо, що всі наші мрії та сподівання обов’язково здійсняться. Д Хоч як мене не просили однокласники, я все ж таки не наважилася вийти в прямий ефір.
Складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною утвориться, якщо до речення «Сірі хмари насувалися все ближче …» додати
Доберіть приклад до кожного виду односкладного речення.
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 називне
4 безособове
А Поезія гончарства – під небом Опішні.
Б Безмежний широкий степ.
В Надворі втихло й потеплішало.
Г Знали його й за межами України.
Д Розкажи мені, осене, чи щасливая ти?
З’ясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропусків.
1 кома
2 двокрапка
3 лапки
4 тире
А «Стій, – гукав на неї Іван, […] звідки ти приїхала?»
Б «Лиши біду, нехай щезає від тебе! – радив спокійно хлопець […] – Нема з ким говорити!»
В «Як дивно все відбувається. Як дивно! […] – думав Микола.
Г «Ще б ми стільки прочитали, як ти, – докинула Василина й пояснила подрузі […] – Узимку цілі ночі просиджує над книжками».
Д «Наша артіль бідна, – сказав старий […] – і кидати шаланду в морі не годиться».
Увідповідніть фразеологізм із його значенням.
1 поливати брудом
2 варити воду
3 топтати ряст
4 вити вовком
А бути у відчаї
Б лементувати
В жити
Г ганьбити
Д знущатися
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома