На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ
Вставним словосполученням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення
Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку
Антонімами є слова в рядку
Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10. (1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
7. Слово демонів (речення 3) можна замінити словом
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
8.З великої літери в тексті треба писати слово
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10. (1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
9. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
10. Вставним словосполученням ускладнено речення
Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку
Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку
Правильно написано всі слова в рядку
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.
Окремо в тексті треба писати сполуку слів
(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.
Складним є речення
(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.
Замість крапок у шостому реченні можна вставити всі слова, ОКРІМ
Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка
Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка
Літеру й на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона […] завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (3)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла – новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.
На місці пропуску в другому реченні має бути слово
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона […] завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (3)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла – новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.
Окремо в тексті треба писати сполуку слів
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона […] завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (3)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла – новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.
У ролі означення в тексті виступає іменник
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона […] завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (3)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла – новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Буквосполуку -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
А
Б
В
Г
На третій склад падає наголос у слові
Синонімом до слова заяложений є
Пунктуаційну помилку допущено в рядку
Спільнокореневим до слова водити є слово
НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
Пунктуаційну помилку допущено в рядку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома