Українська мова. Перевірка і контроль знань №1

Додано: 13 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 281 раз
34 запитання
Запитання 1

На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

причіп

косий

жалюзі

випадок

Запитання 2

Вставним словосполученням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

 За теорією Ч. Дарвіна було знято кілька цікавих науково-популярних фільмів.

За теорією Ч. Дарвіна тривалий час уважно слідкували науковці в Кембриджі.

За теорією Ч. Дарвіна головною рушійною силою еволюції є природний добір. 

За теорією Ч. Дарвіна з’явилися й інші пояснення чинників еволюції видів.

Запитання 3

 Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення

варіанти відповідей

стомившийся за день

початкуючі поети

дозрівші яблука

цілюща рослина

Запитання 4

Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

черв..як, надвечір..я, кав..яр

верхів..я, миш..як, сер..йозний

грав..юра, з..юрмитися, арф..яр

сузір..я, під..їхати, духм..яний

Запитання 5

 Антонімами є слова в рядку

варіанти відповідей

постійний – сталий

приємний – милий

 різниця – тотожність

провісник – предтеча

Запитання 6

Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

мистец..кий, учител..ство, камін..чик 

малесен..кий, одягаєт..ся, мен..ший

 жмен..ці, винос..те, виріз..блений

він..чати, запоріз..кий, жен..шень

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10. (1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.



7. Слово демонів (речення 3) можна замінити словом 

варіанти відповідей

ворогів

лиходіїв

волхвів

духів

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.


8.З великої літери в тексті треба писати слово

варіанти відповідей

(З,з)емлю

(І,і)ндійці

(Б,б)ога

(Б,б)огородиця

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10. (1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.


9. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

шостому

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.


10. Вставним словосполученням ускладнено речення

варіанти відповідей

перше

друге

четверте

шосте

Запитання 11

Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку


варіанти відповідей

побував … Полтаві, заголовок … журналі, пташенята … гнізді

бузок … цвітінні, літак … хмарах, повідомили … новинах

впадати … вічі, записано … статуті, місця … автобусі

квітка … вазоні, світло … кімнаті, розчиняється … молоці

костюм … шафі, подивитися … вічко, постукав … двері

Запитання 12

Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку


варіанти відповідей

Валентинівна, Аркадіївна, Ігорівна

Васильович, Миколайович, Юрієвич

Олексіївна, Дмитрівна, Олександрівна

Якович, Святославович, Анатолійович

Запитання 13

Правильно написано всі слова в рядку


варіанти відповідей

скасований, розтривожений, безтурботний, припинений

схвалення, безапеляційний, розмовний, преморожений

безконтактний, призвісько, розрекламований, списаний

пресмачний, сфотографований, безмірний, росщеплений

Запитання 14

Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

Коли мама Ілона Маска переїхала з дітьми до Канади, їй довелося працювати і вдень і вночі.

До речі, жінка ніколи не набридала дітям нудними повчаннями щодо навчання й роботи.

Вона намагалася бути для родини прикладом в усьому, хоча тепер зауважує, що успіх дітей – лише їхня заслуга.

Мати зрідка допомагала дітям, не маючи вільного часу і тому вони досягли всього самостійно.

Запитання 15

Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ


варіанти відповідей

родовище

вовчище

попелище

сховище

Запитання 16

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

другому

третьому

п’ятому

шостому

Запитання 17

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.



Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

по/особливому

по/зимовому

по/своєму

по/іншому

Запитання 18

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.


Складним є речення


варіанти відповідей

друге

третє

четверте

п’яте

Запитання 19

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.


Замість крапок у шостому реченні можна вставити всі слова, ОКРІМ


варіанти відповідей

виднокругом

видноколом

горицвітом

горизонтом


Запитання 20

Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

безвиїз..ний, облас..ний, зап’яс..ний

заздріс..ний, волейболіс..ці, очис..ний

безчес..ний, щас..ливий, шіс..надцятий

пристрас..ний, шіс..десят, улес..ливий

цінніс..ний, особистіс..ний, тиж..невий

Запитання 21

Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка


варіанти відповідей

доріжка, стежці, огороджений

ягідка, подзьобувати, радяться

рюкзак, Великдень, жилетка

айсберг, соколиний, світовий

осьдечки, знімання, зів’янути

Запитання 22

Літеру й на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

фе..єрверк, бо..овий, буль..он

кур..озний, гост..овий, лось..он

шампінь..он, фе..єрія, сень..ор

зна..омство, кань..он, кра..овий

баталь..он, сер..озний, с..омга

Запитання 23

Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова


варіанти відповідей

дорога

вечір

зовні

завтра

природа

Запитання 24

Прочитайте текст і виконайте завдання.


(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона […] завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (3)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла – новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.


На місці пропуску в другому реченні має бути слово


варіанти відповідей

впізнала

визнала

вигадала

вподобала

Запитання 25

Прочитайте текст і виконайте завдання.


(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона […] завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (3)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла – новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.


Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

не/звичайної

не/суцільне

не/оборотної

не/повторного

Запитання 26

Прочитайте текст і виконайте завдання.


(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона […] завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (3)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла – новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.


У ролі означення в тексті виступає іменник


варіанти відповідей

краси

душі

любові

шматочки

Запитання 27

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона […] завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (3)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла – новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

четвертому

п’ятому

Запитання 28

Буквосполуку -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка

А

Б

В

Г


варіанти відповідей

гончар..о, коза..о

брат..о, боягу..о

агент..во, убо..о

пта..о, товари..о

Запитання 29

На третій склад падає наголос у слові


варіанти відповідей

каталог

завдання

феномен

камбала

Запитання 30

Синонімом до слова заяложений є


варіанти відповідей

закладений

закинутий

забруднений

загальноприйнятий

Запитання 31

Пунктуаційну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

Щасливий і веселий він глянув на високе небо.

Важка від насіння, низько нахилялася жалка кропива.

Дорога повела в порослі густими лісами гори.

Налякані незнайомими звуками, коні пряли вухами.

Запитання 32

Спільнокореневим до слова водити є слово


варіанти відповідей

водень

водночас

водевіль

водійський

Запитання 33

НЕМАЄ лексичної помилки в рядку


варіанти відповідей

перший дебют

головний лейтмотив

ефективний метод

дивний парадокс

Запитання 34

Пунктуаційну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

Щасливий і веселий він глянув на високе небо.

Важка від насіння, низько нахилялася жалка кропива.

Дорога повела в порослі густими лісами гори.

Налякані незнайомими звуками, коні пряли вухами.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест