Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж
Установіть відповідність між назвами організацій першої половини ХІХ ст. та цілями, які вони ставили перед собою.
1. Південне товариство декабристів
2. Кирило-Мефодіївське братство
3. «Руська трійця»
4. Головна руська рада
А. Установлення конституційної монархії, запровадження громадського самоврядування, розбудова Росії як федеративної держави
Б. Повалення самодержавства шляхом військового перевороту, скасування кріпацтва, проголошення Росії унітарною республікою
В. Піднесення національної свідомості українців Галичини, перетворення народної мови на літературну, пропаганда єдності українського народу
Г. Знищення царизму, утвердження демократичних прав і свобод для всіх громадян, створення федерації християнських слов’янських республік
Д. Розширення сфери вжитку української мови, поділ Галичини на дві провінції — Західну (польську) та Східну (українську)
Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про...
Яка подія дала поштовх до створення Головної руської ради?
Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради (ГРР) підчас революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є...
Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.? (3 привильні відповіді)
Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ (1770—1780-ті рр.) в Австрійській імперії
Яка організація в ході революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну — українську та західну — польську?
Укажіть регіон, яким упродовж першої половини ХІХ ст. прокотилися селянські “холерні бунти”.
Представників українського національного відродження на Закарпатті першої половини XIX ст. називали...
Виділіть основні ідеї і напрями діяльності "Руської трійці" (4 привильні відповіді) :
Вкажіть, які реформи за часів правління Марії-Терезії та Йосифа ІІ найбільше вплинули на життя Західної України (4 правильні відповіді):
Встановіть відповідність між історичними подіями і датами:
А. Рух опришків Східної Галичини та Північної Буковини
Б. Діяльність гцртка "Руська трійця"
В. видання газети "Зоря Галицька"
Г. реформи Марії-Терези та Йосифа ІІ
1.1848 - 1851 рр.
2. 1770 - 1780-ті рр.
3. 1820 - 1830-ті рр.
4. 1834 - 1837 рр.
Встановіть послідовність цих подій "весни народів" в західноукраїнських землях
А скасування панщини на Галичині
Б Львівське повстання
В розпуск Головної руської ради
Г заснування Галицько-Руської матиці
Д створення Головної руської ради
Е вихід першого числа "Зорі Галицької"
Хто стояв на чолі повстання українського селянства на Буковині у 1843-1844 р.:
Оберіть учасників «Руської трійці»:
Унаслідок здійснення реформ Марії Терезії та Йосифа II на західноукраїнських землях
Хто із названих історичних діячів був причетний до створення й діяльності «Товариство галицьких греко-католицьких священників…»?
У якому місті було видано альманах «Русалка Дністровая»?
«Будителем» українців Закарпаття називали...
Об’єднання українських наукових, літературних й освітніх сил, визначення поля їхньої діяльності в результаті пожвавлення культурно-освітнього руху під час подій «Весни народів» мало бути здійснено...
Відзначте принципи, за якими здійснювалася політика Австрійської імперії на приєднаних українських землях (3 відповіді)
Співвіднесіть поняття й визначення.
1. Автономія
2. Нація
3. Національна ідея
4. Національне відродження
А. Усвідомлення українцями себе як окремого народу з власною історією, культурою, традиціями, мовою, можливістю національного існування
Б. Процес пробудження самосвідомості народу
В. Самоврядування певної частини держави, що здійснюється в межах, передбачених загальним державним законом
Г. Це історична спільнота людей на основі спільності території, яку вони населяють, мови, особливостей культури, економічних зв’язків
Яке культурно-освітнє товариство було створено у Східній Галичині під час революції 1848—1849 рр.?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома