Позначте рік заснування у Львові товариства «Просвіта»:
Представників мовно-літературної та суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. на Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну та державно-політичну єдність із російським народом і російською державою, називали
Якого року відбулось перетворення унітарної Австрійської імперії в дуалістичну Австрійську-Угорську імперію?
Друкованим органом якої течії українського руху в Галичині була газета, зображена на ілюстрації?
На кінець 19 ст. населення Східної Галичини та Буковини були зайняті у найбільш розвинених галузях (обрати три правильні відповіді):
Завершіть речення.Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було:
Що характеризує промисловий розвиток західноукраїнських земель у другій половині 19 ст.?
Для характеристики якого явища на західноукраїнських землях кінця ХІХ — початку ХХ ст. можна використати зображене рекламне оголошення та фото?
Зображене рекламне оголошення початку ХХ ст. свідчить про розгортання на західноукраїнських землях.
Який регіон України так характеризує М. Грушевський? «В останнє десятиріччя ХІХ ст., незважаючи на власні досить важкі умови національного і економічного існування, стає центром українського руху і щодо українських земель Росії відіграє роль культурного арсеналу, де створювалися і вдосконалювалися засоби національного культурного та політико-громадського відродження українського народу».
Укажіть прізвище діяча.Член-засновник «Просвіти», голова «Народної ради», депутат Галицького сейму (1883-1885) та австрійського парламенту(1891-1897, 1901-1918). Із 1910 р. – віце-президент австрійського парламенту. Ініціатор створення часопису «Батьківщина» для селянства в 1879 році.
Хто із зазначених провідників українського руху на західноукраїнських землях були членами Русько-української радикальної партії (РУРП)?
Автором праці «Україна ірредента» (1895), у якій обґрунтовано потребу створення української незалежної держави, був...
У якому варіанті вказано засновників та лідерів Русько-української радикальної партії (РУРП)?
Про якого історичного діяча йдеться?«Письменник, учений, громадський і політичний діяч. У 1875 р. закінчив Дрогобицьку гімназію, навчався у Львівському, Чернівецькому та Віденському університетах. Із 1894 р. очолював філологічну секцію, а з 1898 р. також етнографічну комісію НТШ, редагував “Літературно-науковий вісник”. Стояв біля витоків Української радикальної партії. Свої твори почав друкувати на початку 1870-х рр. Залишив значну поетичну, прозову, публіцистичну спадщину».
Масова трудова еміграція західноукраїнського населення на початку XX ст. відбувалася переважно до... виберіть зайве з переліку (один варіант)
"Просвіта" це:
Перша українська політична партія:
Спроба примирити українців і поляків Галичини це -
Яке явище відображає даний пам’ятник ?
Що НЕ стосується Василя Нагірного? (2 відповіді)
Назва архітектурної споруди:
Які міста поєднала перша залізниця на західноукраїнських землях?
Обмежене право користування землею, яке забезпечує іншому землекористувачу можливість користування нею з певними обмеженнями, встановленими законом або договором.
У якому році було засновано страхову компанію "Дністер"?
Про яку течію писав Сучасний український історик Ярослав Грицак: «___________ заперечували існування окремого українського народу, а галицьких русинів зачисляли до “єдиного великорусского народу”, що проживає на території “від Карпат до Уралу”... На їхню позицію перейшла більша частина старої руської інтелігенції, московська орієнтація стає домінуючою в політичному та громадському житті галицьких українців 1860—1880-х років..."
За визначенням сучасного чеського дослідника Мірослава Гроха, національне відродження в країнах проходить три етапи:
За визначенням сучасного чеського дослідника Мірослава Гроха цей етап називається :
певна національна група стає предметом уваги дослідників. Вони збирають і публікують народні пісні та легенди, прислів’я, вивчають звичаї й вірування, складають словники, досліджують історію. Однак усе це робиться мовою іншого народу;
За визначенням сучасного чеського дослідника Мірослава Гроха цей етап називається :
цей етап визначається тим, що мова, яка в першій фазі є предметом вивчення, тепер стає мовою, якою творять літературу й на яку перекладають з інших мов. Народну мову вводять як обов’язкову до шкіл загальноосвітніх, а з часом і до вищих. Національна мова вживається в науці, технічній літературі, у політиці, громадському житті та побуті
За визначенням сучасного чеського дослідника Мірослава Гроха цей етап називається : на цьому етапі нація, об’єднана спільною мовою, висуває вимоги до політичного самоврядування, автономії, а в кінцевому підсумку — до самостійності.
Українські землі, які перебували у складі Австро-Угорської імперії у першій половині ХІХ ст.:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома