УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.

Додано: 15 березня
Предмет: Історія України, 9 клас
24 запитання
Запитання 1

Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було...

варіанти відповідей

покращення соціально-економічного становища українського селянства

формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку

сприяння еміграції українських селян до Північної Америки

створення великих колективних сільськогосподарських підприємств

Запитання 2

Що мало визначальний вплив на процес створення українських політичних партій в Галичині наприкінці ХІХ ст.?

варіанти відповідей

організаторська діяльність греко-католицької церкви

політизація українського руху в Наддніпрянщині

масова еміграція українців до Північної Америки

поширення європейських політичних ідей і доктрин

Запитання 3

Установіть відповідність між характеристиками українських громадсько-політичних діячів другої половини ХІХ ст. та їхніми прізвищами

1) Історик, голова Наукового товариства ім. Т. Шевченка, профессор Львівського університету, автор «Історії України-Руси»

2) Поет, учений, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, співзасновник Української радикальної партії, автор повісті «Захар Беркут»

3) Заснував споживчий кооператив «Народна торгівля»

4) Публіцист, член Української радикальної та Української соціал-демократичної партій, автор праці «Україна irredenta»


А) Ю. Бачинський

Б) М. Грушевський

В) В. Нагірний

Г) І. Франко

Д) М. Драгоманов

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - Г, 3 - В, 4 - Д

1 - Б, 2 - Г, 3 - А, 4 - В

1 - Б, 2 - Г, 3 - В, 4 - А

1 - Д, 2 - Б, 3 - В, 4 - А

Запитання 4

Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, які характеризують економічний розвиток

А) Зростання населення й поява надлишку робочої сили в сільській місцевості

Б) Торгово-візницький промисел, основними товарами якого були сіль, риба, хліб

В) Відносини, засновані на свободі господарської діяльності та продажу товарів

Г) Переселення людей за межі країни з метою пошуку роботи й вільних земель

1) Соціальне рзшарування

2) Ринкові відносини

3) Чумацький промисел

4) Трудова еміграція

5) Аграрне перенаселення

варіанти відповідей

А - 5, Б - 3, В - 2, Г - 1

А - 5, Б - 2, В - 3, Г - 4

А - 1, Б - 3, В - 2, Г - 4

А - 5, Б - 3, В - 2, Г - 4

Запитання 5

Установіть послідовність подій. 

1) Заснування Руської ради  

2) «Нова ера» в україно-польських відносинах

3) Утворення Літературного товариства ім. Т. Шевченка

4) Перші вибори до Галицького крайового сейму

варіанти відповідей

4, 1, 3, 2

1, 4, 3, 2

1, 4, 2, 3

1, 3, 4, 2

Запитання 6

Установіть послідовність подій

1) Створення Русько-української радикальної партії (РУРП)

2) Створення у Львові товариства «Просвіта»  

3) Утворення Літературного товариства ім. Т. Шевченка

4) Перетворення Літературного товариства ім. Т. Шевченка на наукове

 

варіанти відповідей

2, 3, 4, 1

2, 3, 1, 4

3, 2, 1, 4

2, 1, 3, 4

Запитання 7

Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.? (4 правильні відповіді)

варіанти відповідей

Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.

Привілейоване положення українського населення в містах.

Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.

Домінування поляків і німців в органах влади.

Посилення впливу німецької мови та культури

Посилення впливу російської мови та культури.

Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.

Низький рівень економічного розвитку

Запитання 8

Які положення були характерні для поглядів москвофілів у другій половині ХІХ — на початку ХХ ст.? (3 правильні відповіді)

варіанти відповідей

«Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті...»

«Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»

«Негайну дерусифікацію пролетаріату!», «…від російської літератури, від її стилю українська поезія повинна тікати якнайшвидше»

«Розмови про переваги російської культури і висування положення про неминучість перемоги більш високої російської культури над культурами більш відсталих народів — українського, азербайджанського та ін. — є ні що інше, як спроба закріпити панування великоросійської національності»

«Рішуче борючись проти пережитків російського шовінізму, партія мусить водночас боротися і проти українського шовінізму»

«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»

«…визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно зв’язана… ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України…»

Запитання 9

Які поняття й терміни належать до історії західноукраїнських земель другої половини ХІХст.? (4 правильні відповіді)

варіанти відповідей

народники

сервітути

кріпацтво

політична партія

воєнні поселення

москвофіли

громадівський рух

трудова еміграція

Запитання 10

Що було результатом «нової ери» в україно-польських відносинах у Галичині наприкінці ХІХ ст.? (3 правильні відповіді)

варіанти відповідей

створення ощадного товариства «Дністер» для українського населення

відкриття кафедри української історії у Львівському університеті

заснування Української народно-демократичної партії

перетворення Літературного товариства ім. Т. Шевченка на наукове (НТШ)

розгортання українського кооперативного руху

створення Головної Руської Ради

запровадження загального виборчого права для чоловіків

Запитання 11

Хто із зазначених провідників українського руху на західноукраїнських землях були членами Русько-української радикальної партії? (4 правильні відповіді)

варіанти відповідей

А. Шептицький

Є. Левицький

Ю. Бачинський

М. Павлик

І. Боберський  

К. Трильовський

І. Франко

Запитання 12

Хто з українських діячів очолив засновану у 1894 р. кафедру української історії у Львівському університеті:

варіанти відповідей

 О. Лазаревський

 М. Драгоманов

 М. Грушевський

 В. Антонович

Запитання 13

Представників суспільно-політичної течії, що виникла в 1860-ті роки в Галичині, які спрямовували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців, називали 

варіанти відповідей

 радикали

москвофіли

хлопомани

 народовці

Запитання 14

«Нова ера» — це...

варіанти відповідей

україно-австро-польське порозуміння кінця ХІХ ст. у Галичині, яке полягало в культурно-освітніх і господарських поступках австрійських і польських правлячих кіл в обмін на лояльне ставлення українців до імперії Габсбургів.

політика австрійського уряду початку XX ст. у Галичині, спрямована на надання українському селянству певних громадянських прав, залучення його представників до парламентської діяльності.

угода між народовцями Галичини та Київською громадою середини XIX ст., суть якої полягала у визнанні громадівцями Галичини «українським П'ємонтом» у відповідь на визнання народовцями існування єдиного українського народу.

компроміс між австрійським урядом і поляками Галичини початку XIX ст., що передбачав придушення поляками антиурядової пропаганди українців в обмін на створення Галицького сейму, де провідні позиції мали обіймати поляки.

Запитання 15

У якому регіоні Західної України видобували нафту у другій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

Львівському

Дрогобицько-Бориславському

Закарпатському

Буковинському

Запитання 16

Визначте особливості промислового розвитку Західної України у другій половині ХІХ ст. (4 правильні відповіді)

варіанти відповідей

уповільнені темпи розвитку

перевага дрібних підприємств

перевага великих підприємств

негативний вплив на розвиток промисловості конкуренції з фабрично-заводською продукцією західних провінцій Австрії

динамічний розвиток

негативний вплив на розвиток промисловості конкуренції з фабрично-заводською продукцією сусідньої росії

високий рівень концентрації виробництва

перевага сировинних галузей

Запитання 17

Що прискорило процес руйнування традиційних галузей господарства західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.?  

варіанти відповідей

малоземелля українських селян

 націоналізація промислових підприємств

 будівництво мережі залізниць

масова трудова еміграція селянства

Запитання 18

Укажіть назву першого українського споживчого коопертиву, створеного у 1883 році Василем Нагірним та іншими ініціаторами кооперативного руху Галичини?

варіанти відповідей

"Віра"

"Дністер"

"Сільський господар"

"Народна торгівля"

Запитання 19

Укажіть прізвище діяча.

Один із лідерів народовського руху. В 1886 році започаткував "Руську історичну бібліотеку", розпочав пропагувати термін "Русь-Україна" в історичній літературі. Депутат галицького сейму та австрійського парламенту.

варіанти відповідей

Михайло Павлик

Олександр Барвінський

Юліан Бачинський

Василь Нагірний

Запитання 20

Закарпаття входило до складу...

варіанти відповідей

 Володимерії

Королівства Галичини і Лодомерії

Буковини

 Угорського королівства

Запитання 21

На початку ХХ ст. митрополитом Української греко-католицької церкви став...

варіанти відповідей

К. Трильовський

І. Боберський

А. Шептицький

Є. Петрушевич

Запитання 22

Напередодні Першої світової війни національні та спортивно-фізкультурні організації «Сокіл», «Січ», «Пласт» активно діяли на...

варіанти відповідей

Волині

Закарпатті

Галичині

Буковині

Запитання 23

У 1907 р. на західноукраїнських землях відбулося...

варіанти відповідей

відкриття у Львові окремого українського університету

об’єднання Галичини, Буковини та Закарпаття в єдиний Коронний край

започаткування політики «нової ери» в українсько-польських відносинах

впровадження загального виборчого права для чоловіків

Запитання 24

Хто був засновником української організації, згаданої в уривку документа: «…поляки боялися хлопської організації… та ще в таких формах.., які вони вважали на свій виключний привілей.., а найбільше їх дражнила назва «Січ» та назви січової старшини… у цьому вбачалася їм гайдамаччина»?

варіанти відповідей

Д. Донцов

К. Трильовський

І. Боберський

Є. Петрушевич

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест