Що спільного в економічному становищі Наддніпрянської України та західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст.?
«Нова ера» – спроба українсько-польського порозуміння 1890 р. в Галичині – пов’язана з діяльністю
Радикали Галичини ініціювали створення...
Буковина в складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії стала тереном протистояння між українським національним рухом і...
Українську соціал-демократичну партію створено у Львові
У якому регіоні України культурно-просвітнє товариство «Просвіта» розпочало свою діяльність у 1868 р.?
У якому році відкрито Чернівецький університет?
Про яке соціально-економічне явище йдеться в уривку з історичного джерела: «Нужда галицька так надоїла нашим людям, що і в пекло не бояться йти, щоб лише втекти з рідного краю... Пішов голос про Бразилію. Незнаний цей край, далекий, але народ не зважав, не роздумував довго: утекти з неволі - це єдиний вихід»?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Вищі школи, розкидані по всій Україні, мали одну спільну рису: …мовою викладання в них були – російська, німецька, польська. Запекла боротьба за українську мову не мала успіху. Проте був університет, у якому дозволили мати кілька – за змістом і мовою – українських кафедр...»
Таким університетом був
Зображене рекламне оголошення початку XX ст. свідчить про розгортання на західноукраїнських землях
Створення у Львові товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім. Т. Шевченка (від 1892 р. – Наукового товариства ім. Т. Шевченка) є прикладом діяльності
Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. були характерні такі погляди? «Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...» «Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...» «Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома