Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині
Укажіть портрет історичної особи, із якою пов’язано формування козацьких полків під час французько-російської війни 1812 р.
Яка форма соціального протесту населення мала поширення на українських землях у першій половині ХІХ ст.?
Якою цифрою позначено територію, приєднану до Російської імперії в результаті війни з Османською імперією 1806–1812 рр.?
Зображених на фото діячів об’єднує те, що вони були
Укажіть одну з основних причин збільшення у 25 разів посівних площ зернових на Півдні підросійської України в період 1778–1851 рр.
Ліквідація царською владою греко-католицької церкви на Правобережній Україні відбулася
Уривок з історичної праці:
«З-поміж дворянства висуваються… добрі патріоти й завзяті оборонці дворянських інтересів. Усе це люди, які виховували свій патріотизм з вивчення історії України, які збирали літописи й різні документи з історії краю. На свої заняття дворянським питанням вони дивляться як на подвиг, розпочатий задля своєї батьківщини...» засвідчує початок
Який програмний документ проголошував таке:
«Історичне покликання України полягає в тому, щоб зорганізувати інших слов’ян на боротьбу за національне відродження в усіх сферах економічного, соціального й духовного життя, скасувати кріпацтво, стани, повалити самодержавство. Прийде час, коли вся слов’янщина встане й “не залишиться в ній ні царя, ні царевича.., ні князя, ні графа, ні герцога.., ні пана, ні боярина, ні холопа...”»?
У доповідній записці царського жандарма «У Києві та в Малоросії слов’янофільство перетворюється в українофільство… Причетні до справи… художник.., колишній вчитель… із захопленням говорили про колишню Малоросію…» ідеться про учасників
Перехід від мануфактури з її ручною працею та ремісничою технікою до великого машинного фабрично-заводського виробництва, що зумовив формування нових соціальних верств – підприємців і найманих робітників, – це ознаки
Знищення Задунайської Січі спричинено
Укажіть прізвище діяча, якого стосуються такі факти біографії:
“1812 р. під час російсько-французької війни, з дозволу генерал-губернатора, сформував на Полтавщині 5-й український козачий полк. 1817–1821 – директор Полтавського театру”.
Програмові вимоги якої організації першої половини ХІХ ст. викладено в цитованому документі:
«Україна повинна була стати “непідлеглою в союзі слов'янськім”, а сам цей союз міг бути створений лише за умов ліквідації кріпацтва, “повної свободи й автономії народностей”. Очолювати федерацію, осередком якої мав стати Київ, повинен був сейм і президент. Для усіх народів передбачалися загальне виборче право, свобода совісті, освіта рідною мовою...»?
У 1828 р. Задунайську Січ було зруйновано та знищено
Коли відбулося повстання, яке дало привід царській владі розпочати масову русифікацію Правобережної України?
У якому уривку з історичних джерел відображено головні ідеї Кирило-Мефодіївського братства?
Про якого діяча йдеться в доповідній записці, адресованій королю Прусії?
«Вважаю своїм обов’язком доповісти Вашій Величності, що до мене таємно прибув дворянин із Малоросії, який твердить, що його послали мешканці цієї країни, які доведені до крайнього відчаю російською тиранією. Він хотів би знати, чи на випадок війни вони зможуть сподіватися на протекцію Вашої Величності — в такому випадку вони спробують скинути російське ярмо…»
Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства.
Які форми протесту селян Наддніпрянської України проти соціального гноблення були характерними для першої половини XIX ст.?
1.Демонстрації.
2.Звернення до парламенту.
3.Підпали поміщицьких маєтків.
4.Політичний терор.
5.Відмова відбувати панщину.
6.Втечі з маєтків.
Перший ректор Київського університету Св. Володимира, автор праці «Основи ботаніки», віршованого перекладу «Слова о полку Ігоревім».
Розгортання українського національного відродженя на Слобожанщині було пов'язане:
Хто із зазначеих історичних діячів був активним учасником Кирило-Мефодіївського братства ?
У ХІХ ст. "воєнними поселеннями " називали :
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома