Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?
У результаті Столипінської земельної реформи початку ХХ ст. вийшла з общини та закріпила в особисту приватну власність земельні наділи більшість селянських господарств
Укажіть головну причину міграційних процесів українців Наддніпрянської України до східних регіонів Російської імперії?
Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?
1
зміцнити соціальну опору самодержавства на селі
2
розв’язати проблему аграрного перенаселення
3
розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції
4
скасувати панщину та кріпосну залежність селян
5
ліквідувати заборгованість за викупними платежами 1861 р.
6
подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва
7
ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння
Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?
«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»
Унаслідок оприлюднення 17 жовтня 1905 р. Маніфесту імператора Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод
Одне із завдань земельної реформи, упровадженої П. Столипіним, — це
У Наддніпрянській Україні на початку XX ст. іноземні інвестиції спрямовувалися переважно в
Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізо-рудній галузях Наддніпрянської України початку ХХ ст. сприяла
Яка подія відбулася під час російської революції 1905—1907 рр.?
У ході проведення земельної реформи П. Столипіна селяни
Унаслідок якої події в Російській імперії почала виходити перша україномовна газета «Хлібороб»?
Яке щоденне періодичне видання було започатковано Є. Чикаленком у роки революції 1905-1907 рр.?
У 1900 році було створено
Що стало причиною соціально-економічних змін, охарактеризованих в уривку з історичного джерела:
«Якщо в 40 губерніях Європейської частини Росії на 1 січня 1916 р. з общини вийшло близько 24 % господарств, то в Південній Україні цей показник становив 34,2 %, а в Правобережній Україні- 50,7 %»?
Про який документ ідеться в уривку з історичного джерела: «За рік після його оприлюднення діяло 15 українських видавництв і виходило майже 20 українських періодичних видань – від наукових і політичних до гумористичних і дитячих. Справжнім проривом стала поява газети “Хлібороб” у Лубнах та першої щоденної української газети “Громадська думка” у Києві»?
Під час проведення Столипінської аграрної реформи уряд Російської імперії
Унаслідок проведення земельної реформи П. Столипіна в Україні
На карті заштриховано районну спеціалізацію наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.:
Поява українських парламентських громад у Державній думі Російської імперії пов’язана з
На картосхемі штрихуванням позначено регіон, до якого наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст. спрямовувалися іноземні інвестиції у
На картосхемі заштриховано
Якою цифрою на картосхемі позначено регіон товарного виробництва цукру наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.?
«Самостійна, суверенна Україна, соборна, ціла й нероздільна, від Сяну й Кубані, від Карпат по Кавказ...», – таке гасло на початку ХХ ст. сформулював
Поява українських думських громад пов’язана з
Про який документ йдеться в уривку з історичного джерела:
«За рік після його оприлюднення діяло 15 українських видавництв і виходило майже 20 українських періодичних видань – від наукових і політичних до гумористичних і дитячих. Справжнім проривом стала поява газети «Хлібороб» у Лубнах та першої щоденної української газети «Громадська думка» у Києві»?
У ході революції 1905 – 1907 рр. у Російській імперії українці здобули
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«Із цього часу зазначені землі звільнено від обмежень, які лежали на них; у силу викупного боргу селяни дістають право вільного виходу з громади із закріпленням у власність окремих домохозяїв ділянок, які переходять до приватного володіння з громадського наділу…».
Хто був ініціатором упровадження зазначених заходів?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома