Український національний рух в другій половині ХІХ ст.

Додано: 22 січня 2021
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 1432 рази
21 запитання
Запитання 1

Культурно-просвітні, політичні об’єднання української національної інтелігенції на українських землях у складі Російської імперії в 60—80-ті рр. XIX ст. називалися:

варіанти відповідей

земства

громади

ради

братства

Запитання 2

Яке повстання спонукало до видання міністром внутрішніх справ Росії П. Валуєвим циркуляру, який накладав обмеження на використання української мови?

варіанти відповідей

польське національно-визвольне повстання

повстання декабристів

«Коліївщина»

повстання під проводом У. Кармалюка

Запитання 3

Що стало одним із наслідків Емського указу 1876 р.?

варіанти відповідей

ліквідація автономії університетів у Наддніпрянській Україні

закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

створення Загальної української безпартійної організації (ЗУБО)

переклад Святого Письма українською мовою

Запитання 4

Що вплинуло на розвиток громадівського руху в Україні в 1860—1870-ті рр.?

варіанти відповідей

війна з Османською імперією

поділи Речі Посполитої

діяльність масонських лож і декабристів

циркуляри й укази царської влади

Запитання 5

В. Антонович, М. Драгоманов, П. Чубинський були активними учасниками й лідерами:

варіанти відповідей

громадівського руху

руху народовців

руху декабристів

кооперативного руху

Запитання 6

Хто з діячів українського національно-визвольного руху другої половини XIX ст. був учасником «Братства тарасівців»?

варіанти відповідей

В. Антонович

П. Чубинський

М. Драгоманов

Б. Грінченко

Запитання 7

У якому місті було створено першу українську громаду, що започаткувала громадівський рух?

варіанти відповідей

Петербурзі

Києві

Харкові

Полтаві

Запитання 8

Таємне розпорядження міністра внутрішніх справ Російської імперії, що увійшло в історію під назвою «Валуєвський циркуляр», було видано:

варіанти відповідей

1856 р.

1863 р.

1876 р.

1892 р.

Запитання 9

Що стало одним із наслідків Валуєвського циркуляру ?

варіанти відповідей

створення гуртка «хлопоманів»

закриття недільних шкіл і журналу «Основа»

придушення польського повстання

розпуск Київської та інших громад

Запитання 10

Український національно-визвольний рух у Наддніпрянській Україні в 1860—1880-х рр. був спрямований:

варіанти відповідей

на об’єднання українського, польського та російського рухів у єдиний визвольний рух

на перехід до легальної політичної боротьби за відродження української державності

на організацію видавничої справи, відкриття недільних шкіл, бібліотек, наукові дослідження

на створення підпільних терористичних організацій для силового повалення царизму

Запитання 11

Хто запровадив викладені нижче заборони?

«Не допускати ввезення в межі імперії... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном на малоросійському наріччі. Друкування і видавання в Імперії оригінальних творів і перекладів на тому ж наріччі заборонити, за винятком історичних документів...»

варіанти відповідей

російська імператриця Катерина II

російський імператор Олександр II

австрійська імператриця Марія Терезія

австрійський імператор Йосиф II

Запитання 12

Укажіть назву наукової установи, про яку йдеться в уривку з історичного джерела.

«...переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»

варіанти відповідей

Наукове товариство ім. Т. Шевченка

Товариство «Просвіта»

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

Кирило-Мефодіївське братство (товариство)

Запитання 13

Про якого історичного діяча йдеться у наведеній характеристиці?

«У відповідь на звинувачення у зраді польських інтересів він опублікував на сторінках журналу “Основа” статтю під заголовком “Моя сповідь”, у якій закликав шляхтичів-поляків, які живуть в Україні и хочуть бути чесними перед собою, повернутися до українського народу, якого колись зреклися їхні предки».

варіанти відповідей

М. Драгоманова

М. Костомарова

В. Антоновича

П. Чубинського

Запитання 14

Програмні положення якої організації наведені в уривку з історичного джерела?

«...Ми, свідомі Українці, рішуче й назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми, свідомі Українці, оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки, переводячи в життя, між іншим, і тим, що кожен повинен на протязі року вивчити грамоти по вкраїнському не менше двох членів для нашої організації».

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївського братства

Загальної української безпартійної організації

«Братства тарасівців»

Української радикальної партії

Запитання 15

Яке видання ставило перед собою таку мету: «...усебічне й неупереджене вивчення Південноросійського краю, усвідомлення його потреб, критичний погляд на себе в минулому й сучасному, громадська користь. Загальнолюдська просвіта в застосуванні до місцевих умов краю буде керівною ідеєю редакції...»!

варіанти відповідей

журнал «Громада»

журнал «Основа»

журнал «Киевская старина»

газета «Киевский телеграф»

Запитання 16

"Про кого з діячів йдеться в біографії:

"Етнограф, фольклорист. У 1861—1870-х рр. співпрацював у журналі «Основа», один із засновників київської «Старої громади». У 1869—1870 рр. очолював етнографічні експедиції Україною"

варіанти відповідей

В. Антонович

В. Каразін

П. Чубинський

Б. Грінченко

Запитання 17

Про кого з громадських діячів йдеться у фрагменті біографії:

"Фольклорист, мовознавець. Один із засновників «Братства тарасівців», редактор «Словаря української мови». У 1906—1909 рр. очолював київську «Просвіту»"

варіанти відповідей

В. Антонович

В. Каразін

П. Чубинський


Б. Грінченко

Запитання 18

 Установіть послідовність подій.

А Валуєвський циркуляр

Б Діяльність студентської організації "Братство Тарасівців"

В Емський указ

Г створення Петербургської громади

варіанти відповідей

Б, А, Г, В

Г, А, В, Б

А, Г, В, Б

Г, В, Б, А

Запитання 19

Про чиї твори у 1885 році І. Франко писав:

«Це пропаганда саме ідеї національної окремішності України, необхідності, щоб українська інтелігенція служила українському народові саме своєю інтелігентністю, тобто своїм розумом, наукою. Цією однією ідеєю проникнуті всі його праці, видані в Києві, Львові, Відні, Женеві, Флоренції, Парижі, Петербурзі, Москві»?

варіанти відповідей

В. Антоновича;

М. Драгоманова;

П. Чубинського;

Б. Грінченка.

Запитання 20

Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя в Наддніпрянській Україні у другій половині XIX ст.

А Заснування української громади в Києві;

Б видання в Петербурзі журналу «Основа»;

В відкриття в Києві першої недільної школи;

Г утворення організації «Братство тарасівців».

варіанти відповідей

Б, А, Г, В

А, Г, Б, В

В, Г, Б, А

В, Б, А, Г

Запитання 21

Встановіть відповідність між особою і фактами її біографії.

1) В. Антонович;

2) М. Драгоманов;

3) П. Чубинський;

4) Б. Грінченко.

А Доцент Київського університету, з 1876 року редактор журналу «Громада» в Женеві, професор Софійського університету, дядько Лесі Українки;

Б один з організаторів київської «Громади», професор російської історії Київського університету, автор понад 300 праць з історії, археології та етнографії України;

В учасник громадівського руху, автор вірша «Ще не вмерла Україна», керівник «Південно-Західного відділу Російського географічного товариства»

Г організатор недільних шкіл, письменник, видавець, працював у «Київському телеграфі», один із засновників Літературного Товариства ім. Т. Шевченка у Львові;

Д письменник, поет, перекладач, автор шкільних підручників, укладач чотиритомного «Словаря української мови», один із засновників «Братства тарасівців».

варіанти відповідей

1 Б, 2 А, 3 В, 4 Д.

1 Г, 2 Д, 3 Б, 4 В

1 Д, 2 Г, 3 А, 4 Б

1 А, 2 В, 3 Д, 4 Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест