Управління персоналом

Додано: 20 червня 2020
Предмет:
Тест виконано: 416 разів
50 запитань
Запитання 1

Персонал організації – це:


варіанти відповідей

назви категорій персоналу

сезонні та тимчасові працівники, що зайняті повний або неповний робочий день, тиждень

кількість різних професій в організації, посад, рівнів кваліфікації.

особовий склад організації, що охоплює всіх найманих працівників, працюючих акціонерів і власників

Запитання 2

Принципова відмінність керівників від спеціалістів полягає у:


варіанти відповідей

юридичному праві прийняття рішень та наявності підлеглих

реалізації функцій управління

опрацюванні управлінської інформації

Запитання 3

Система роботи з персоналом організації включає такі підсистеми:

варіанти відповідей

оцінювання персоналу

управління процесами руху персоналу

методи управління персоналом

розвиток персоналу

мотивація персоналу

підбір персоналу

атестація персоналу

розстановка персоналу

Запитання 4

Підбір персоналу як підсистема системи роботи з персоналом :

варіанти відповідей

має на меті розрахунок потреби в персоналі, побудову моделі робочого місця, професійний відбір кадрів і формування резерву

це процедура по виявленню ступеню відповідності якостей працівника певним вимогам виробництва та функцій діяльності

це застосування внутрішніх та зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають поведінку, орієнтовану на досягнення особистих цілей та цілей організації

має на меті забезпечення відповідності професійних знань та вмінь працівників рівню виробництва та управління

має забезпечувати рух кадрів, виходячи з результатів їх оцінки, віку, терміну роботи, наявності вакантних посад

Запитання 5

Оцінювання персоналу як підсистема системи роботи з персоналом 

варіанти відповідей

має забезпечувати рух кадрів, виходячи з результатів їх оцінки, віку, терміну роботи, наявності вакантних посад

це застосування внутрішніх та зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають поведінку, орієнтовану на досягнення особистих цілей та цілей організації

має на меті розрахунок потреби в персоналі, побудову моделі робочого місця, професійний відбір кадрів і формування резерву

це процедура по виявленню ступеню відповідності якостей працівника певним вимогам виробництва та функцій діяльності

має на меті забезпечення відповідності професійних знань та вмінь працівників рівню виробництва та управління.

Запитання 6

Розвиток персоналу як підсистема системи роботи з персоналом :

варіанти відповідей

це застосування внутрішніх та зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають поведінку, орієнтовану на досягнення особистих цілей та цілей організації

має на меті забезпечення відповідності професійних знань та вмінь працівників рівню виробництва та управління

має на меті розрахунок потреби в персоналі, побудову моделі робочого місця, професійний відбір кадрів і формування резерву

має забезпечувати рух кадрів, виходячи з результатів їх оцінки, віку, терміну роботи, наявності вакантних посад

це процедура по виявленню ступеню відповідності якостей працівника певним вимогам виробництва та функцій діяльності

Запитання 7

Мотивація праці як підсистема системи роботи з персоналом :

варіанти відповідей

це процедура по виявленню ступеню відповідності якостей працівника певним вимогам виробництва та функцій діяльності

має на меті розрахунок потреби в персоналі, побудову моделі робочого місця, професійний відбір кадрів і формування резерву

це застосування внутрішніх та зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають поведінку, орієнтовану на досягнення особистих цілей та цілей організації

має на меті забезпечення відповідності професійних знань та вмінь працівників рівню виробництва та управління

має забезпечувати рух кадрів, виходячи з результатів їх оцінки, віку, терміну роботи, наявності вакантних посад

Запитання 8

Розстановка кадрів як підсистема системи роботи з персоналом :

варіанти відповідей

це застосування внутрішніх та зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають поведінку, орієнтовану на досягнення особистих цілей та цілей організації

має на меті забезпечення відповідності професійних знань та вмінь працівників рівню виробництва та управління

має забезпечувати рух кадрів, виходячи з результатів їх оцінки, віку, терміну роботи, наявності вакантних посад

має на меті розрахунок потреби в персоналі, побудову моделі робочого місця, професійний відбір кадрів і формування резерву

це процедура по виявленню ступеню відповідності якостей працівника певним вимогам виробництва та функцій діяльності

Запитання 9

Під стратегією та політикою менеджменту персоналу організації розуміють:

варіанти відповідей

чітке визначення видів дій, які мають здійснюватися для досягнення цілей організації 

спонукання до співробітництва координацією діяльності між різними структурними підрозділами 

систему теоретичних поглядів, ідей, принципів, що визначають напрями, методи й форми роботи з персоналом 

використання встановлених стандартів у різних ситуаціях управління персоналом


Запитання 10

Взаємозв’язок стратегії та політики менеджменту персоналу із загальною стратегією організації та кадровою роботою полягає у тому, що:

варіанти відповідей

стратегія управління організацією базується на стратегії менеджменту персоналу 

стратегія управління персоналом є елементом загальної стратегії розвитку організації


Запитання 11

До групи генеральних стратегій функціонування (вони пов’язані з поведінкою організації на ринку) належать такі різновиди стратегій організацій:

варіанти відповідей

стратегія фокусування 

стратегія скорочення 

стратегія лідерства в низьких витратах 

стратегія зростання 

стратегія диференціації 

Запитання 12

До групи генеральних стратегій розвитку належать такі різновиди стратегій організацій:

варіанти відповідей

стратегія зростання 

стратегія диференціації 

стратегія помірного зростання 

стратегія фокусування 

стратегія скорочення 

комбінована (селективна) стратегія 

Запитання 13

Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії лідерства в низьких витратах, орієнтується на:

варіанти відповідей

залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації 

стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій 

персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців)

масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників 

залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями 

Запитання 14

Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії диференціації, орієнтується на:

варіанти відповідей

стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій 

персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців) 

масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників 

залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації 

залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями 

Запитання 15

Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії фокусування, орієнтується на:

варіанти відповідей

масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників 

залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями 

стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій 

залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації 

персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців) 


 

Запитання 16

Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії зростання, орієнтується на:

варіанти відповідей

залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації 

стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій

масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників

залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями

персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців) 

Запитання 17

Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії помірного зростання, орієнтується на:

варіанти відповідей

залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями

персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців

масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників

стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій 

залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації 

Запитання 18

Стратегія менеджменту персоналу, що відповідає стратегії скорочення, орієнтується на:

варіанти відповідей

стабілізацію персоналу, внутрішньофірмові переміщення, надання соціальних гарантій 

масові звільнення, надання допомоги у працевлаштуванні, збереження кращих працівників 

персонал вузької спеціалізації та максимально високої кваліфікації (науковців) 

залучення та закріплення працівників масових професій середньої кваліфікації

залучення персоналу особливо високої кваліфікації з творчими та підприємницькими здібностями 

Запитання 19

Колективний договір – це:

варіанти відповідей

сукупність моральних і адміністративних норм, правил взаємовідносин персоналу, підкорених досягненню місії

правовий акт, що регулює соціально-трудові стосунки між представниками працівників та роботодавцем 

нормативний документ, що регламентує прийом, звільнення, робочий час, організацію праці, винагороди та стягнення

Запитання 20

Правила внутрішнього трудового розпорядку – це:

варіанти відповідей

сукупність моральних і адміністративних норм, правил взаємовідносин персоналу, підкорених досягненню місії

правовий акт, що регулює соціально-трудові стосунки між представниками працівників та роботодавцем 

нормативний документ, що регламентує правила трудової поведінки, прийом, звільнення, робочий час, організацію праці, винагороди та стягнення

Запитання 21

До основних причин виникнення трудових конфліктів у організації належать:

варіанти відповідей

обмеженість ресурсів, які належить поділити між підрозділами

інтегрованість у вирішенні проблем 

взаємозалежність завдань 

взаємоузгодження дій

відмінності в уявленнях, цінностях, манері поведінки, рівні освіти, досвіді

незадовільні комунікації

різка зміна подій і ситуації

відмінності в цілях підлеглих або підрозділів

Запитання 22

Існує п’ять стилів (за Томасом - Кілменом) розв’язання міжособистісних конфліктів:

варіанти відповідей

ухилення

попередження

компромісу

пристосування

координації

інтеграції

конкуренції

співробітництва

Запитання 23

Стиль компромісу щодо розв’язання міжособистісних конфліктів передбачає, що:

варіанти відповідей

обидві сторони трохи поступаються своїми інтересами, щоб дійти спільного рішення

кожна зі сторін відстоює власні інтереси і намагається врахувати інші

одна зі сторін намагається задовольнити свої інтереси і не враховує інші

одна зі сторін вважає проблему неважливою, а вирішення її потребує багато зусиль

одна зі сторін не намагається відстоювати свої інтереси і взаємодіє з опонентом

Запитання 24

Стиль співробітництва щодо розв’язання міжособистісних конфліктів полягає у тому, що:

варіанти відповідей

кожна зі сторін відстоює власні інтереси і намагається врахувати інші 

одна зі сторін намагається задовольнити свої інтереси і не враховує інші 

обидві сторони трохи поступаються своїми інтересами, щоб дійти спільного рішення

одна зі сторін вважає проблему неважливою, а вирішення її потребує багато зусиль

одна зі сторін не намагається відстоювати свої інтереси і взаємодіє з опонентом 

Запитання 25

 Стиль конкуренції щодо розв’язання міжособистісних конфліктів полягає у тому, що:

варіанти відповідей

кожна зі сторін відстоює власні інтереси і намагається врахувати інші 

одна зі сторін вважає проблему неважливою, а вирішення її потребує багато зусиль 

одна зі сторін намагається задовольнити свої інтереси і не враховує інші 

обидві сторони трохи поступаються своїми інтересами, щоб дійти спільного рішення

одна зі сторін не намагається відстоювати свої інтереси і взаємодіє з опонентом

Запитання 26

Стиль пристосування щодо розв’язання міжособистісних конфліктів полягає у тому, що:

варіанти відповідей

кожна зі сторін відстоює власні інтереси і намагається врахувати інші

одна зі сторін намагається задовольнити свої інтереси і не враховує інші 

обидві сторони трохи поступаються своїми інтересами, щоб дійти спільного рішення

одна зі сторін вважає проблему неважливою, а вирішення її потребує багато зусиль

одна зі сторін не намагається відстоювати свої інтереси і взаємодіє з опонентом

Запитання 27

Стиль ухилення щодо розв’язання міжособистісних конфліктів полягає у тому, що:

варіанти відповідей

кожна зі сторін відстоює власні інтереси і намагається врахувати інші

одна зі сторін намагається задовольнити свої інтереси і не враховує інші

обидві сторони трохи поступаються своїми інтересами, щоб дійти спільного рішення

одна зі сторін вважає проблему неважливою, а вирішення її потребує багато зусиль

одна зі сторін не намагається відстоювати свої інтереси і взаємодіє з опонентом

Запитання 28

Трудовий договір – це:

варіанти відповідей

документ про трудову діяльність працівника, його трудовий стаж

угода між працівником і власником про певні зобов’язання

відомості про працівника, його біографічні, ділові та особисті якості

документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом

документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівників

Запитання 29

Особова справа – це:

варіанти відповідей

документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом

документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівників

документ про трудову діяльність працівника, його трудовий стаж

угода між працівником і власником про певні зобов’язання 

відомості про працівника, його біографічні, ділові та особисті якості

Запитання 30

Трудова книжка – це:

варіанти відповідей

документ про трудову діяльність працівника, його трудовий стаж

документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом

документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівників

угода між працівником і власником про певні зобов’язання

відомості про працівника, його біографічні, ділові та особисті якості

Запитання 31

Штатно-посадова книга (штатний формуляр) – це:

варіанти відповідей

документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівник

угода між працівником і власником про певні зобов’язання 

відомості про працівника, його біографічні, ділові та особисті якості

документ про трудову діяльність працівника, його трудовий стаж

документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом

Запитання 32

Алфавітна книга – це:

варіанти відповідей

документ для оперативного розшуку особової справи, одержання довідкової інформації про працівників

угода між працівником і власником про певні зобов’язання 

відомості про працівника, його біографічні, ділові та особисті якості

документ про трудову діяльність працівника, його трудовий стаж

документ, де відображено стан укомплектування підприємства персоналом

Запитання 33

Директивний (автократичний) стиль управління персоналом характеризується:

варіанти відповідей

високою централізацією керівництва

розподілом повноважень, ініціативи та відповідальності між керівником та підлеглими

відсутністю активної участі керівника в управлінні колективом

домінуванням єдиноначальності

обговоренням важливих виробничих питань, прийняттям колегіальних рішень

керівник "пливе за течією", чекає або вимагає вказівок зверху

основними методами управління є накази, покарання, зауваження, догани

основними методами управління є побажання, рекомендації, заохочення за якісну роботу

Запитання 34

Демократичний стиль управління характеризується:

варіанти відповідей

розподілом повноважень, ініціативи та відповідальності між керівником та підлеглими

високою централізацією керівництва

відсутністю активної участі керівника в управлінні колективом

обговоренням важливих виробничих питань, прийняттям колегіальних рішень

домінуванням єдиноначальності

основними методами управління є побажання, рекомендації, заохочення за якісну роботу

Запитання 35

Ліберальний стиль управління характеризується: 

варіанти відповідей

відсутністю активної участі керівника в управлінні колективом

високою централізацією керівництва

розподілом повноважень, ініціативи та відповідальності між керівником та підлеглими

обговоренням важливих виробничих питань, прийняттям колегіальних рішень

керівник "пливе за течією", чекає або вимагає вказівок зверху 

ухиленням від вирішення конфліктів

Запитання 36

Внутрішньоорганізаційна трудова кар’єра може бути:

варіанти відповідей

ступеневого типу

горизонтального типу

вертикального типу

різнорівневого типу

центрострімкого типу

Запитання 37

Горизонтальний тип кар’єри передбачає просування працівника

варіанти відповідей

через виконання особливих доручень, доступ до певної інформації

у кваліфікаційному плані, як професіонала

в інші категорії персоналу, на керівні посади

Запитання 38

Вертикальний тип кар’єри передбачає просування працівника

варіанти відповідей

у кваліфікаційному плані, як професіонала

через виконання особливих доручень, доступ до певної інформації

в інші категорії персоналу, на керівні посади

Запитання 39

Центрострімкий тип кар’єри передбачає просування працівника

варіанти відповідей

через виконання особливих доручень, доступ до певної інформації

у кваліфікаційному плані, як професіонала

в інші категорії персоналу, на керівні посади

Запитання 40

До основних процесів руху персоналу відносять:

варіанти відповідей

пониження посади

уведення у посаду

стосунки з профспілками

охорону праці та техніку безпеки

звільнення

професійні переміщення

підвищення по службі

адаптацію

Запитання 41

У процесі регулювання трудової діяльності персоналу використовують такі методи управління

варіанти відповідей

соціально-психологічні

контрольні

процедурні

правові

адміністративні

інструктивні

економічні

Запитання 42

Положення про структурний підрозділ - це:

варіанти відповідей

організаційно-правовий документ, що регламентує діяльність посадової особи

спеціально створений орган управління з певними завданнями, функціями, правами

організаційно-правовий документ, що регламентує діяльність структурної одиниці в організації

нормативний документ, що визначає правила трудової поведінки

процес чіткого визначення та документального закріплення переліку обов’язкових задач

Запитання 43

Посадова інструкція - це:

варіанти відповідей

нормативний документ, що визначає правила трудової поведінки

процес чіткого визначення та документального закріплення переліку обов’язкових задач

організаційно-правовий документ, що регламентує діяльність посадової особи

спеціально створений орган управління з певними завданнями, функціями, правами

організаційно-правовий документ, що регламентує діяльність структурної одиниці в організації

Запитання 44

Під час визначення стандартів (критеріїв оцінювання) персоналу необхідно дотримуватись певних вимог – вони мають:

варіанти відповідей

подобатися керівникам

мати кількісну визначеність

достатню кількість індикаторів для повної характеристики об’єкту аналізу

подобатися працівникам усіх категорій

відображати нормативні уявлення про якості та результати діяльності працівника

Запитання 45

Метод „ессе” як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

проведення 6 етапів, які в сукупності дозволяють оцінити роботу підлеглих

оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень

оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають

проведення різного роду порівнянь

складення керівником письмової характеристики підлеглих

надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь

Запитання 46

Метод графічної шкали оцінок як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень

оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають

надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь

проведення 6 етапів, які в сукупності дозволяють оцінити роботу підлеглих

проведення різного роду порівнянь

складення керівником письмової характеристики підлеглих

Запитання 47

Метод ранжування як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

проведення різного роду порівнянь

складення керівником письмової характеристики підлеглих

оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень

оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають

надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь

проведення 6 етапів, які в сукупності дозволяють оцінити роботу підлеглих

Запитання 48

Метод алфавітно-числової шкали як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень

оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають

проведення 6 етапів, які в сукупності дозволяють оцінити роботу підлеглих

проведення різного роду порівнянь

складення керівником письмової характеристики підлеглих

надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь

Запитання 49

Метод біхевіористичної шкали як метод оцінювання персоналу передбачає:

варіанти відповідей

проведення різного роду порівнянь

складення керівником письмової характеристики підлеглих

оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень

надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь

проведення 6 етапів, які в сукупності дозволяють оцінити роботу підлеглих

оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають

Запитання 50

Метод оцінювання персоналу – управління за цілями передбачає:

варіанти відповідей

надання критеріям оцінки числових значень і нанесення їх на числову вісь

проведення 6 етапів, які в сукупності дозволяють оцінити роботу підлеглих

оцінку не так результатів праці, як факторів, що на них впливають

проведення різного роду порівнянь

складення керівником письмової характеристики підлеглих

оцінку різних типів трудової поведінки за шкалою диференційованих числових значень

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест