Повстання Чернігівського полку наприкінці 1825 — на початку 1826 рр. було підготовлено
Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині
Спільним наслідком російсько-турецьких воєн 1806–1812 рр. та 1828–1829 рр. для українських земель було
Програмні вимоги Південного товариства декабристів — це
Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?
Про якого діяча йдеться в доповідній записці, адресованій королю Прусії?
«Вважаю своїм обов’язком доповісти Вашій Величності, що до мене таємно прибув дворянин із Малоросії, який твердить, що його послали мешканці цієї країни, які доведені до крайнього відчаю російською тиранією. Він хотів би знати, чи на випадок війни вони зможуть сподіватися на протекцію Вашої Величності — в такому випадку вони спробують скинути російське ярмо…»
«Масонство» — це
Програмові вимоги якої організації першої половини ХІХ ст. викладено в цитованому документі:
«Україна повинна була стати “непідлеглою в союзі слов'янськім”, а сам цей союз міг бути створений лише за умов ліквідації кріпацтва, “повної свободи й автономії народностей”. Очолювати федерацію, осередком якої мав стати Київ, повинен був сейм і президент. Для усіх народів передбачалися загальне виборче право, свобода совісті, освіта рідною мовою...»?
З іменами діячів, портрети яких зображено, пов’язують створення та діяльність
Що було однією з особливостей промислового розвитку українських земель у першій половині XIX ст., що входили до складу Російської імперії?
У доповідній записці царського жандарма «У Києві та в Малоросії слов’янофільство перетворюється в українофільство… Причетні до справи… художник.., колишній вчитель… із захопленням говорили про колишню Малоросію…» ідеться про учасників
Укажіть один із заходів, ужитих царською владою на українських землях з метою придушення польського повстання 1830–1831 рр.
Уривок з історичної праці:
«З-поміж дворянства висуваються… добрі патріоти й завзяті оборонці дворянських інтересів. Усе це люди, які виховували свій патріотизм з вивчення історії України, які збирали літописи й різні документи з історії краю. На свої заняття дворянським питанням вони дивляться як на подвиг, розпочатий задля своєї батьківщини...» засвідчує початок
Яка форма соціального протесту населення мала поширення на українських землях у першій половині ХІХ ст.?
Що спонукало українських селян у другій половині XVIII – на початку ХІХ ст. до участі в колонізації земель Півдня України?
У володіннях якої держави розташовувалася Задунайська Січ?
Установіть відповідність між прізвищами діячів та фактами їхньої біографії.
1. М. Максимович
2. М. Костомаров
3. Д. Яворницький
4. М. Грушевський
А) Дійсний член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, автор багатотомної «Історії України-Руси», праць «Очерки истории украинского народа», «Ілюстрованої історії України».
Б) Перший ректор Київського університету Св. Володимира, автор праці «Основи ботаніки», віршованого перекладу «Слова о полку Ігоревім».
В) Член Харківського історико-філологічного товариства, організатор археологічних розкопок на Запоріжжі. Автор праць «Вольности запорожских козаков», «История запорожских козаков».
Г) Один із засновників Кирило-Мефодіївського братства, автор першого українського історичного роману «Чорна рада», праці «Історії возз’єднання Русі».
Д) Професор Київського університету, автор праць «Богдан Хмельницький», «Мазепа», «Останні роки Речі Посполитої».
Установіть відповідність між явищем / процесом та його наслідком.
1. декабристський рух в Україні
2. французько-російська війна 1812–1814 рр.
3. російсько-турецька війна 1828–1829 рр.
4. українське національне відродження в Наддніпрянщині
А) утворення Кирило-Мефодіївського братства
Б) формування козацьких полків і земського ополчення
В) повстання Чернігівського полку
Г) поділи Речі Посполитої
Д ліквідація Задунайської Січі
Установіть послідовність явищ, притаманних історичному розвиткові України.
А) виникнення фабрики
Б) виникнення мануфактури
В) промисловий переворот
Г) виникнення ремесла
Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя XIX – початку XX cт.
А) Відкриття в Катеринославі першого на Наддніпрянській Україні товариства «Просвіта».
Б) Перше видання в Петербурзі «Кобзаря» Т. Шевченка.
В) Відкриття університету в Харкові.
Г) Створення першого українського стаціонарного професійного театру.
Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства. (3 відповіді)
Зазначте ознаки кризи у сільському господарстві Наддніпрянської України у першій половині ХІХ ст. (3 відповіді)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома