Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

22 запитання
Запитання 1

Коли відбувся перший поділ Польщі, унаслідок якого Галичина увійшла до складу Австрійської монархії?

варіанти відповідей

1768 р.   

1772 р.

1775 р.

1793 р.

Запитання 2

Які держави володіли українськими землями на початку ХІХ ст.?


1.   Австрійська імперія

2.   Королівство Пруссія

3.   Російська імперія

4.   Річ Посполита

5.   Австро-Угорська імперія

6. Османська імперія

варіанти відповідей

1, 3, 6

2, 3, 5

1, 3, 4

2, 4, 5

Запитання 3

Укажіть регіон, яким упродовж першої половини ХІХ ст. прокотилися селянські “холерні бунти”

варіанти відповідей

Буковина                 

Галичина            

Закарпаття                      

Поділля

Запитання 4

Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?

1. Посилення впливу німецької мови та культури

2. Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади

3. Привілейоване положення українського населення в містах

4. Домінування поляків і німців в органах влади

5. Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви

6. Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності

варіанти відповідей

 2, 3, 6

1, 2, 4

3, 5, 6

1, 4, 5

Запитання 5

У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель

варіанти відповідей

домоглися ліквідації поміщицького землеволодіння  

здобули у власність сервітути

були об’єднані в громади (общини) 

звільнилися від повинностей на користь поміщика

Запитання 6

У якому регіоні під впливом «весни народів» активізувався український національний рух? 

варіанти відповідей

Слобожанщині               

Західній Волині              

Східній Галичині     

Запорожжі

Запитання 7

Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.

«У тих землях, що обійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними».

Чим зумовлені зазначені урядові заходи?

варіанти відповідей

реформами Марії-Терезії та Йосифа II 1770-х - 1780-х рр.

польським повстанням 1830-1831 рр.

революцією 1848-1849 рр. в Австрійській імперії

польським національно-визвольним повстанням 1863-1864 рр.

Запитання 8

Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці XVIII – на початку XIX ст.?

варіанти відповідей

збереження священиками етнічної ідентичності

 наявність власної впливової політичної організації

тісна співпраця з Російською православною церквою

зосередження у власності церкви більшості орних земель

Запитання 9

В уривку оцінено діяльність

 «…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…»

варіанти відповідей

«Руської трійці»                          

Кирило-Мефодіївського братства

Головної руської ради          

товариства «Просвіта»

Запитання 10

Яка організація звернулася з відозвою, уривок із якої наведено:

«2. Розвивати нашу національність у всіх напрямах: досконаленням нашої мови, упровадженням її у школах вищих і нижчих, видаванням часописів.., поширенням добрих та корисних книжок українською мовою та прагненням завести нашу мову в усіх публічних установах...

3. Будемо берегти наші конституційні права, пізнавати проблеми нашого народу й шукати способів покращення його життя конституційним шляхом...»?

варіанти відповідей

«Руська трійця»                      

Південне товариство декабристів

Головна руська рада                

Кирило-Мефодіївське братство

Запитання 11

Втрата певним народом рис власної національної ідентичності це -     

варіанти відповідей

мадяризація 

русифікація 

денаціоналізація  

румунізація  

Запитання 12

Яке місто Галичини стало провідним центром українського культурно-освітнього руху в 30–40-х рр. ХІХ ст.?

варіанти відповідей

Перемишль 

Львів  

Тернопіль   

Станіслав

Запитання 13

У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах:

варіанти відповідей
Запитання 14

Діячі, які входили до складу " Руської трійці"

варіанти відповідей

І.Вагилевич, Я. Головацький, І.Могильницький

М.Шашкевич, І.Могильницький, В.Левицький

М.Шашкевич, І.Вагилевич, І.Могильницький

М.Шашкевич, І.Вагилевич, Я.Головацький

Запитання 15

Українці під час революції 1848-1849 рр. створили:

варіанти відповідей

Центральну раду народову   

Галицько-руську матицю   

Головну руську раду

Руський собор

Запитання 16

Головна руська рада діяла впродовж

варіанти відповідей

1830–1833 рр. 

1848–1851 рр.

1833–1837 рр.

1846–1847 рр.

Запитання 17

У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель

варіанти відповідей

домоглися ліквідації поміщицького землеволодіння

були об’єднані в громади (общини)

здобули у власність сервітути

звільнилися від повинностей на користь поміщика

Запитання 18

Оберіть ватажка опришківського руху у Північній Буковині в 40-х роках ХІХ століття

варіанти відповідей
Запитання 19

Засновник і керівник першого в Галичині освітнього товариства греко-католицьких священників

варіанти відповідей

М.Шашкевич

О.Духнович 

І.Могильницький

М.Левицький

Запитання 20

До західноукраїнських земель, що були у складі Австрійської імперії НЕ належала така територія:

варіанти відповідей

Східна Галичина

Північна Буковина

Поділля

Закарпаття

Запитання 21

Закарпатський будитель, автор вірша "Я Русин був, єсм і буду..."

варіанти відповідей

М. Лучкай

І. Базилович

І. Могильницький 

О. Духнович

Запитання 22

Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в:

варіанти відповідей

пропагуванні ідей федерації християнських слов’янських республік

піднесенні статусу української мови, розширенні сфери її вжитку

 розбудові Австрії як парламентської федеративної республіки

наданні галицьким українцям права обіймати державні посади

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест