Ускладнене речення. Вставні слова, однорідні та відокремлені члени речення, звертання (Підготовка до ЗНО)

Додано: 20 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 60 разів
12 запитань
Запитання 1

Марфу ("Три зозулі з поклоном" Гр. Тютюнник) в молодості прозивали:

варіанти відповідей

горлицею

дзвінкоголосою

золотоволосою

маленькою

меткою

Запитання 2

Героями новели є всі ОКРІМ

варіанти відповідей

оповідач

дівчина Тереза

радист Францішек

товариш Ілля

словацькі вояки

Запитання 3

Визначте художній засіб, який використано в рядках:

І в темній темниці

Голодом змучив

варіанти відповідей

Тавтологія

Персоніфікація

Порівняння

Алегорія

Оксиморон

Запитання 4

Визначте художній засіб, який використано в рядках:

Чи не той то хміль,

Що коло тичин в'ється?

Ой той то Хмельницький,

Що з ляхами б'ється.


варіанти відповідей

Персоніфікація

Паралелізм

Анафора

Метонімія

Оксиморон

Запитання 5

Укажіть речення з відокремленим додатком


варіанти відповідей

Окрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники.

Заказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів.

Власники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій.

Поставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників.

Запитання 6

Знайдіть речення, у якому додаток НЕ відокремлюється (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А тепер замість крила парусника Тоня й Віталій бачать вдалині посеред затоки темну непорушну гору якусь.(О.Гончар)

Я зроблю це замість тебе.

На лівобережжі замість верб і чагарників видно погорблені смуги темені (М. Стельмах).

Третю добу замість води ми їли сніг (О. Гончар).

Запитання 7

Вкажіть речення з відокремленим означенням

варіанти відповідей

Дарунок його, замість захоплення й подяки, викликав лише глумливу гримасу вуст.

Найбільшу славу мала велика церква Святої Софії, або Божої Мудрості, з десятьма банями.

Найславніші були Золоті ворота з південного заходу, збудовані з каміння та цегли й покриті золотою бляхою.

Може таким і був колись Київ , що досі загрожує Цар-городу з північного побережжя Чорного моря.

Запитання 8

Обставину НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Забувши сміх ми слухали нового вчителя схилившись на парти.

Мокрий сніг легко падаючи як цвіт вишні від вітру лягав на землю.

Ми сидимо під кручею поклавши вудочки на хиткі рогачики і гомонимо.

Уже за Лебединським лісом вороги бігли не чуючи ніг.

Весело фиркаючи машина вирвалася на пагорок помчала у видолинок.

Запитання 9

Вкажіть речення з відокремленою прикладкою


варіанти відповідей

Я так люблю тебе, мій краю, красу твоїх степів і гір.

Данилко радо, з підскоком, біг до сусідів.

На світі все знайдеш, крім рідної матері.

Він, п’ятирічний хлопчик, міг би гратися годинами.

Ночували гайдамаки в діброві, на припоні пасли коні, сідлані, готові.

Запитання 10

Якщо вписати на місці крапок слово може, то ускладненим стане речення


варіанти відповідей

Наш тренер… Дніпро перепливти.

… весна вже настала?

Кожен … мріяти про велике.

… орел здійнятись вище хмар?

Україна … знову перемогти.

Запитання 11

НЕ УСКЛАДНЕНЕ звертанням речення (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Панове судді важко розібрати що і до чого як воно було.

А я щасливий що вручила ти мені одвічну тугу за тобою.

Ой ти мамцю ой ти рідна головонька моя бідна!

Дивись же на мене сонце і засмали мою душу.

Тебе я земле всю сходив до краю.

Запитання 12

Правильно поставлено розділові знаки в реченні


варіанти відповідей

Ой не крийся, природо, не крийся, що ти в тузі за літом, у тузі.

Ой, не крийся природо, не крийся, що ти в тузі за літом, у тузі.

Ой не крийся, природо не крийся, що ти в тузі за літом, у тузі.

Ой не крийся, природо, не крийся, що ти в тузі за літом у тузі.

Ой не крийся, природо, не крийся, що, ти, в тузі, за літом, у тузі.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест