Усна народна творчість

Додано: 4 червня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Копія з тесту: Усна народна творчість
15 запитань
Запитання 1

Фольклор – слово іншомовного походження, що означає

варіанти відповідей

з грецької – життя

з латинської – героїчне минуле народу

зі старослов’янської – особливий спосіб велемовної оповіді про історію

 з англійської – народне знання, народна мудрість

Запитання 2

До ознак фольклору НЕ належить

варіанти відповідей

традиційні композиційні та поетичні прийоми, засоби

усність

оригінальність, неповторність сюжету, композиції та поетики

 колективне творення

Запитання 3

Рядки

Та забіліли сніги, 

Забіліли білі, 

Ще й дібровонька. 

Ще й дібровонька... 

Та заболіло тіло 

Бурлацькеє біле, 

Ще й головонька. 

узяті з

варіанти відповідей

календарно-обрядової пісні

суспільно-побутової пісні

історичної пісні

думи

Запитання 4

Рядки

Прилетіла ластівочка

Стала собі щебетати,

Господаря викликати:

— Вийди, вийди, господарю,

Подивися на кошару,

Там овечки покотились,

А ягнички народились.

узяті з

варіанти відповідей

суспільно-побутової пісні

календарно-обрядової пісні

історичної пісні

думи

Запитання 5

Рядки

То буду я до темниці приходжати,

Темницю відмикати,

Вас всіх, бідних невольників,

на волю випускати.

узяті з

варіанти відповідей

думи

балади

історичної пісні

календарно-обрядової пісні

Запитання 6

Рядки

Летять три зозуленьки,

І всі три рябенькі:

Одна прилетіла,

В головоньках сіла;

Друга прилетіла.

Край серденька сіла;

Третя прилетіла

Та в ніженьках сіла.

узяті з

варіанти відповідей

думи

історичної пісні

балади

календарно-обрядової пісні

Запитання 7

Про героїчну битву біля Савур-могили йдеться у творі

варіанти відповідей

«Дума про Марусю Богуславку»

 «Засвіт встали козаченьки»

 «Ой летіла стріла»

«Ой Морозе, Морозенку»

Запитання 8

«…сімсот козаків / Бідних невольників», які «тридцять літ у неволі пробувають, /Божого світу, сонця праведного у вічі собі не видають» згадані у творі

варіанти відповідей

«За світ встали козаченьки»

«Віють вітри»

«Ой Морозе, Морозенку»

«Дума про Марусю Богуславку»

Запитання 9

Битва під Жовтими Водами є історичним тлом твору

варіанти відповідей

 «Ой Морозе, Морозенку»

 «Чи не той то хміль»

 «Засвіт встали козаченьки»

 «Віють вітри»

Запитання 10

Для балади характерні всі названі ознаки, ОКРІМ

варіанти відповідей

трагічний конфлікт

надзвичайні події

драматично напружений сюжет

астрофічна будова

Запитання 11

Для думи характерні всі названі ознаки, ОКРІМ

варіанти відповідей

специфічна будова («заплачка», основна частина, «славословіє»)

дієслівні рими або відсутність рим

прийом метаморфози

виконання речитативом

Запитання 12

Марусю Чурай уважають автором обох творів

варіанти відповідей

 «Віють вітри», «Чи не той то хміль»

 «Чи не той то хміль», «Ой летіла стріла»

 «Ой летіла стріла», «Віють вітри»

 «За світ встали козаченьки», «Віють вітри»

Запитання 13

Словами «Чи не той то хміль…» починається

варіанти відповідей

 суспільно-побутова пісня

 історична пісня

родинно-побутова пісня

календарно-обрядова пісня

Запитання 14

Мотив безглуздя воєнного душогубства звучить у творі

варіанти відповідей

 «Дума про Марусю Богуславку»

 «Чи не той то хміль»

«Ой Морозе, Морозенку»

«Ой летіла стріла»

Запитання 15

Установіть відповідність між жанром й українською народною піснею «Проведу я русалочку до бору»

варіанти відповідей

родинно-побутова

історична

суспільно-побутова

календарно-обрядова

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест