Представників українського національного відродження на Закарпатті першої половини XIX ст. називали
Яка подія дала поштовх до створення Головної руської ради?
У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель
У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?
Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ (1770—1780-ті рр.) в Австрійській імперії
Яка організація в ході революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну — українську та західну — польську?
Східна Галичина, Північна Буковина, Закарпаття на початку ХІХ ст. були в складі
У 1772 р. Галичина увійшла до складу володінь австрійських Габсбургів у результаті
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Президент рейхстагу повідомив пана міністра внутрішніх справ, що рейхстаг ухвалив рішення: “Вважати депутата Л. Кобилицю, з виборчої округи Вижниця на Буковині, виключеним зі складу рейхстагу”…».
Таке рішення щодо Л. Кобилиці ухвалено, оскільки він
Буковина в складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії стала тереном протистояння між українським національним рухом і
Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж
Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці XVIII – на початку XIX ст.?
Вагомим прикладом активної громадсько-політичної діяльності Головної руської ради в 1848-1851 рр. є
Лук’ян Кобилиця в 40-х роках ХІХ ст. був лідером селянського руху на
У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах
У якому регіоні під впливом «весни народів» активізувався український національний рух?
Установіть відповідність між назвами організацій першої половини ХІХ ст. та цілями, які вони ставили перед собою.
1.Південне товариство декабристів
2.Кирило-Мефодіївське братство
3.«Руська трійця»
4.Головна руська рада
А)установлення конституційної монархії, запровадження громадського самоврядування, розбудова Росії як федеративної держави
Б)повалення самодержавства шляхом військового перевороту, скасування кріпацтва, проголошення Росії унітарною республікою
В)піднесення національної свідомості українців Галичини, перетворення народної мови на літературну, пропаганда єдності українського народу
Г)знищення царизму, утвердження демократичних прав і свобод для всіх громадян, створення федерації християнських слов’янських республік
Д0розширення сфери вжитку української мови, поділ Галичини на дві провінції — Західну (польську) та Східну (українську)
Установіть відповідність:
1.Опришки
2. «Будителі»
3. Революція
4. Головна руська рада
А)докорінні зміни в розвитку яких-небедь явищ природи ,суспільства, способі виробництва. науці
Б)орган громадського самоврядування українців, утворений у Львові на хвилі піднесення революційного руху в Східній Галичині
В)учасники народно-визвольної боротьби в Галичині, Буковині й Закарпатті проти соціального гноблення, панування польської, угорської та австрійської шляхти в ХVІ – першій половині ХІХ ст.
Г)назва,що використовувалася щодо діячів національного відродження в словьянських країнах Східної і Південної Європи ХІХ ст..
Установіть послідовність подій на західноукраїнських землях кінця ХVIII – першої половини ХІХ ст.
А) створення освітнього товариства галицьких греко-католицьких священників
Б) початок діяльності «Руської трійці»
В) видання першої українськомовної газети «Зоря Галицька»
Г) видання альманаху «Русалка Дністровая»
Установіть послідовність суспільно-політичних подій XVIII ст.
А) ліквідація особистої залежності селян в Австрійській імперії
Б) Третій поділ Речі Посполитої
В) утворення Другої Малоросійської колегії
Г) заснування Задунайської Січі
Укажіть членів «Руської трійці» (3 відповіді)
Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома