Повторення вивченого матеріалу
1. Виділені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка
А Коли темно й вогко, хочеться закутатись і нікуди не виходити.
Б Птиці зелені у пізню пору спати злетілись на свіжий проруб.
В Ти просто дивишся услід і трохи любиш сни свої про мене?
Г Мені так добре, стіни отчі, такий у серці невимовний щем!
2.(1)Чотирнадцятого (2)листопада трапився курйозний (3)випадок: (4)мережа магазинів (5)«Решето» продала покупцям цілий (6)центнер (7)курятини всього за (8)сімдесят гривень, про що свідчив (9)виразний (10)цінник.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
3. Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А вимкнути, незважаючи на, позачиняти
Б виключити, незважаючи на, позакривати
В вимкнути, не дивлячись на, позачиняти
Г вимкнути, незважаючи на, позакривати
Д виключити, не дивлячись на, позачиняти
4.Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
У січні ________ організація «Промінь» подарувала учням 11 класу Львівського ліцею № 16 річні ________ до басейну, що ________ поблизу освітнього закладу.
А громадянська, абонементи, розташований
Б громадська, абоненти, знаходиться
В суспільна, абоненти, перебуває
Г громадська, абонементи, розташований
Д громадська, абонементи, знаходиться
5.Увідповідніть фразеологізм та його синтаксичне значення.
Наказ прикусити язика прозвучав різко й образливо.
Член речення
А означення
Б додаток
В присудок
Г обставина
Д підмет
6.Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
А Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дні, сповнені найприємніших вражень.
Б До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.
В Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.
Г Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабиякйх зусиль.
Д Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.
7.Прочитайте розмову (цифри позначають номери реплік).
— (1) Тимофію, поклич на репетицію наших «співунів».
— (2) Добре, Олено Петрівно, а о котрій актова зала буде вільною?
— (3) Треба з’ясувати в нашого координатора. Артуре, коли можна провести репетицію?
— (4) Хвилинку, наберу нашого діджея. Олексіє, наші хочуть у залі поспівати, о котрій зручно? Добре, дякую. Сказав, що після четвертої.
— (5) Ольго, Галю, Юрію, «співоче поле» для вас буде вільним після четвертої, не запізніться!
НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці
8. Іменником є слово, виділене в реченні
А На світанку подорожні вирушили в далеку путь.
Б Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини.
В За далекими долинами здіймалися рицарські замки.
Г Бастіони були оповиті ніжно-голубим туманом.
Д Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини.
9. Вкажіть речення, у якому виділене слово є прийменником.
А Десь поблизу виводив свою пісню соловей.
Б Назустріч здіймалося місто в бронзі.
В Козаки навколо збудованої фортеці копали шанці.
Г Мовчать церкви, мовчить базар, і лиш кричать кругом плакати.
10.У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ
А пиши
Б чеши
В неси
Г даси
Д проси
11. Неправильно утворено відмінкову форму числівника в реченні
А Українці дуже талановиті: до дев’яносто відсотків з них музикальні, здатні до музикування.
Б Понад двісті років тому на території Лівобережної України з’явилося це мальовниче село.
В Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шістсот вісімдесят один кілометр за годину.
Г Молоко містить близько ста різних речовин, має високі споживні властивості, зумовлені його хімічним складом.
Д Деревоподібні кактуси виростають розгалуженими або зімкнутими і в діаметрі сягають двадцяти п’яти сантиметрів.
12. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Вибач мені,(1) мій юний друже,(2) бажання твої надто примітивні,(3) і я не помилюсь,(4) коли скажу:(5) мілко плаваєте,(6) юначе,(7) мілко плаваєте.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано розділовий знак у рядку
А. Коми 1, 2, 6, 7 – при звертанні
Б. Кома 3 – між частинами складносурядного речення
В. Кома 4 – перед підрядною частиною складного речення
Г. Двокрапка 5 – при однорідних членах речення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома