На ілюстрації зображено епізод твору
Два твори, у яких присутня тема гордого народу, що намагається вистояти в боротьбі із сильним нападником, - це:
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Просте речення
1 Григорій Савич Сковорода приходив до лісу слухати себе та природу.
2 На думку філософа, через гамір соціуму ми часто стаємо глухими до себе та своїх справжніх потреб.
3 Посеред життєдайної природи людині легше відчути свою істинну сутність та відновитися.
4 День, проведений наодинці з природою, може додати сили та натхнення на кілька днів у вирі соціуму.
Складне речення
А Ідея єднання людини з природою, яку запропонував Сковорода, мала вплив на життя та творчість Коцюбинського.
Б Саме він тікає з міста до Кононівських полів, аби набратися сили, відновити рівновагу, повернути собі натхнення до творчості, а потім детально описує своє відродження у відомій імпресіоністичній новелі.
В Хоч психологічний стан письменника був надзвичайно складним, лагідне проміння сонця, пісні жайворонків та зозулі, шум нив та блакить неба досить швидко лікують митця.
Г Відродившись, автор знову поспішає до залізного міста, адже бажає якнайшвидше з новими силами взятися до роботи.
Д Звісно, часто в думках Коцюбинський повертається туди, де залишилися білі вівчарки, смачні сливи та залиті сонцемполя.
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 додаток
4 означення
Приклад речення
А Дівчина жила в будинку з квітами.
Б Колись вона попросила допомогти їй виростити всі можливі сорти троянд, півоній та мальв свою бабусю.
В Тепер різнобарвне пишне буяння барв у саду - спогад про найріднішу людину.
Г Онука часто сидить у саду, згадуючи бабусині теплі руки та добрі казки.
Д Згадувати - її улюблене заняття.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома